רגע לפני הדוחות: יו״ר קבוצת האופנה גולף, אפי רוזנהויז, התפטר

ההתפטרות הוגשה אתמול בשעות הצהריים, לאחר שלוש שנים שבהן כיהן רוזנהויז בתפקידו • רוזנהויז יישאר יו"ר החברה הבת עדיקה

אפי רוזנהויז/ צילום: שלומי יוסף
אפי רוזנהויז/ צילום: שלומי יוסף

יו"ר קבוצת האופנה גולף, אפי רוזנהויז, התפטר הבוקר מתפקידו - כך מדווחת הבוקר החברה לבורסה. בהודעה מפרטת גולף כי ההתפטרות הוגשה אתמול בשעות הצהריים. רוזנהויז ימשיך לשמש כיו"ר החברה הבת של גולף, עדיקה.

רוזנהויז כיהן בתפקיד יו"ר קבוצת גולף כשלוש שנים, והתפטרותו הבוקר מתרחשת רגע לפני פרסום דוחות הקבוצה לשנת 2018, ובתקופה שבה ענף האופנה נתון במשבר.

במקביל, הוארכה כהונתו של מנכ"ל הקבוצה, רביב ברוקמאייר, ועלות השכר השנתית שלו עודכנה החל מחודש אפריל ל-2.2 מיליון שקל.

בתוך כך מודיעה הבוקר הקבוצה כי הדירקטוריון אימץ מדיניות דיבידנד עקרונית, לפיה תשאף החברה לחלק כדיבידנד לבעלי מניותיה, מדי שנה, לפחות מחצית מהרווח הנקי על פי דוחותיה הכספיים לאותה שנה. עוד מפרטת גולף כי חלוקת הדיבידנד תהיה כפופה להחלטה נפרדת של דירקטוריון החברה לביצועה בפועל, וכן כפופה לעמידתה במבחני החלוקה הקבועים בחוק החברות, לתזרימי המזומנים שלה ומצב נזילותה, ולכל החלטה אחרת של הדירקטוריון.

רוזנהויז מונה לתפקיד במאי 2016, זמן קצר לאחר מינויו של מנכ"ל הקבוצה רביב ברוקמאייר. לפני מינויו לתפקיד בקבוצה, רוזנהויז כיהן שנים אחדות כמנכ"ל שופרסל, והגיע לגולף כבעל ניסיון מקצועי עשיר ונחשב לקמעונאי מוערך בשוק המזון.

קודם לכן הוא ריצה תקופת מאסר, זאת לאחר שבית המשפט הרשיע אותו בעבירות של הסדרים כובלים בכל הנוגע לתחרות מול רשת מגה. נזכיר כי בשעתו הורה רוזנהויז להסיר ממדפי שופרסל מותגים של ספקים שמותגים אחרים שלהם נמכרו במחירי רצפה ברשת מגה - מהלך שהיה אסור על שופרסל במסגרת תנאי המיזוג שלה עם קלאב מרקט.

אפי רוזנהויז מסר היום בהודעה לתקשורת: "הודעתי לדירקטוריון גולף על החלטתי לסיים את כהונתי כיו"ר גולף ואני מסכם בתחושת סיפוק עצומה את כהונתי כיו"ר החברה בשלוש השנים האחרונות בקירוב. במהלך התקופה התמודדנו עם אתגרים רבים, החל מהצורך בייצוב ההנהלה, סגירת פעילויות הפסדיות, ייעול שרשרת האספקה ותנאי הסחר, חיזוק המותגים והמובילות במכירות האון ליין, הן באמצעות עדיקה והן באמצעות אתרי גולף וכן, החזרת תפעול רשת העודפים לידי החברה ועוד. הנפקתה המוצלחת של עדיקה מהווה אף היא נכס חשוב לגולף ופוטנציאל צמיחה משמעותי".

עוד הוסיף רוזנהויז: "אני מודה לרביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף, שהוביל את החברה להשגת היעדים שהוגדרו ואין לי ספק כי עתה שהושלמו המהלכים המרכזיים בייצוב החברה ושפור ובניית תשתיות, ימשיך רביב להוביל את קבוצת גולף להמשך הצמיחה והשבחת החברה".