בעלי המניות אישרו: פרויקט הפיל יימכר לחברה פרטית של עמוס לוזון ב-170 מיליון שקל

מדובר בעסקת בעלי עניין שבעקבות הפרסום הראשון אודותיה מניית לוזון קפצה ביותר מ-40%, והאג"ח שלה רשמו גם הן עליות חדות • התמורה צפויה לסייע לחברת לוזון לעמוד בתשלומי האג"ח שלה

עמוס לוזון / צילום:איל יצהר
עמוס לוזון / צילום:איל יצהר

בעלי המניות של קבוצת עמוס לוזון אישרו את ההסכם למכירת זכויות החברה בפרויקט שלה ב"מתחם הפיל" בתל-אביב, לחברה פרטית של לוזון, בה הוא מחזיק יחד עם שותפו ניר ברוש, תמורת כ-170 מיליון שקל.

מהעדכון שפרסמה החברה בנושא עולה כי ההצעה אושרה על-ידי יותר מ-99% מבעלי המניות שלקחו בה חלק, ובהם הגופים המוסדיים מגדל ואילים.

העסקה מול לוזון דרשה את אישור בעלי המניות, שהתקבל כעת, משום שמדובר בעסקת בעלי עניין.

מדובר בעסקה שבעקבות הפרסום הראשון אודותיה, במהלך חודש פברואר, מניית לוזון קפצה ביותר מ-40%, והאג"ח שלה רשמו גם הן עליות חדות, וזאת משום שהתמורה בה צפויה לסייע לחברת לוזון לעמוד בתשלומי האג"ח שלה.

עם אותן עליות יומיות במניה, היא השלימה קפיצה של קרוב ל-80% בערכה תוך קצת יותר מחודש, ומשקפת לקבוצת לוזון שווי שוק נוכחי של כ-110 מיליון שקל. שנה אחורה מציגה מניית לוזון שחיקה של כ-20%.

מכירת זכויותיה של קבוצת לוזון לחברה הפרטית של בעל השליטה בה, עמוס לוזון, נעשית לאחר שבסוף 2018 חתמה קבוצת לוזון הבורסאית על הסכם לרכישת יתרת זכויות המוכרים בפרויקט, בעלות שהוערכה בסכום של עד 52 מיליון שקל.

פרויקט הפיל מתוכנן לקום על קרקע בשטח של כ-3 דונם ברחוב בני אפרים שבצפון תל-אביב, עליה מתוכננת הקמת כ-90 דירות, בשטח של יותר מ-10 אלף מ"ר.

קבוצת עמוס לוזון, שבה לוזון מכהן כמנכ"ל, עוסקת ביזמות נדל"ן למגורים וביצוע פרויקטים של נדל"ן ומחזיקה בחברת לוזון נדל"ן, העוסקת במימון פרויקטים של נדל"ן. עוד שותפה החברה בתחנת הכוח דוראד.