אריה דרעי מודה כי טירפד את מינוי אלי ישי לשר

אריה דרעי הודה כי טירפד את ההבטחה של נתניהו למנות את ישי במסגרת הסכם לכניסה לרשימת איחוד מפלגות הימין • יהדות התורה תנסה לסייע לישי

אלי ישי / צילום: אריק סולטן
אלי ישי / צילום: אריק סולטן

גורמים המעורבים במגעים שהביאו לפרישת מפלגת יחד של אלי ישי ולהעברת התמיכה ליהדות התורה, אומרים כי בשיחות עלתה האפשרות כי ישי ימונה לתפקיד שר או או תפקיד בכיר בסיוע יהדות התורה. לפי אותם גורמים התנאי העיקרי לכך הוא שהחיבור עם ישי אכן יוסיף קולות רבים למפלגה החרדית האשכנזית בואכה המנדט השמיני. אלא שבירור מעלה כי ביהדות התורה סירבו להעלות אפשרות זו על הכתב ולהתחייב לה מפורשות בשל החשש מקרע גלוי עם אריה דרעי מנהיג ש"ס ויריבו המר של ישי.

התגובה הרשמית של יהדות התורה היא כי אין הבטחה כזו וכי לישי לא הוצע תפקיד, "הוא עשה את המהלך כדי לא לאבד קולות לגוש החרדי הנאבק על אותן מטרות, ולקואליציה עם נתניהו. וגם כדי לא לגרום נחת רוח לדרעי כשיכשל מלעבור את אחוז החסימה". המקורות שעימם דיברנו מאשרים כי ישי הבטיח לפעול למען הצבעה ליהדות התורה בלי הבטחה מפורשת אך לדבריהם, ברור כי אם המהלך יצליח והמנדט השמיני יגיע, ישי לא יקופח.

גם עצם מהלך החיבור הזה לא עבר בשקט מצידו של דרעי, שמתח עליו ביקורת בשיחות עם עמיתיו הפוליטיקאים החרדים אשכנזים, אך נאלץ לוותר. דרעי הודה כי בניגוד להכחשות אנשיו, הפרסום ב"גלובס" ולפיו טירפד את ההבטחה של נתניהו למנות את ישי במסגרת הסכם לכניסה לרשימת איחוד מפלגות הימין, אכן נכון. בראיון ל"גלי צה"ל" גילה דרעי כי "אמרתי לראש הממשלה נתניהו: אתה לא תתערב בתוך הציבור הספרדי ולא תבטיח שרים על החשבון שלנו", בראיון הסביר מדוע בסוף הסיר את ההתנגדות לחיבור בין ישי ליהדות התורה. "חצר הרב מאזוז (פטרונו של ישי, ד.ז) עשו החלטה נכונה כי אחרת היו נזרקים כמה אלפי קולות לפח. הם חלק מאיתנו, המוסדות שלהם אצלנו ונמשיך לטפל בהם. מה שהיה אתמול זה מהלך נקמני נטו אבל אני עסוק בלטפל בציבור הספרדי ונמשיך לטפל בהם הלאה״.

ישי אומר כי כל נסיונותיו להתפייס עם דרעי נענו בשלילה וכי דרעי מוכן לקבל סיוע בבחירות מכל אחד רק לא ממנו: "יש שאלות שאני לא יודע לענות עליהם. אפילו ביבי לחץ יד לערפאת, אבל דרעי לא מוכן ללחוץ את שלי. זה עצוב אך זה המצב. בכל מפלגה אחרת זה כבר היה נגמר. זה הזוי ולא הגיוני".

לאחר הבחירות כשיחלו השיחות על התפקידים והמשרדים, צפוי דרעי לעמוד על המשמר ולמנוע מישי כל דריסת רגל קואליציונית, ובלבד שש"ס עצמה תעבור את אחוז החסימה, כרגע הסקרים הפנימיים שלה מראים שהסכנה הגדלה חלפה אך קמפיין אגרסיבי מצד הליכוד ונתניהו בימים אחרונים עשוי לשנות את התמונה.

מצביעים כלכלה
 מצביעים כלכלה