להתראות כרטיסן: עד סוף היום - נסיעות בינעירוניות בחינם

הפעם יופעלו כל קווי הרכבת בתדירות מלאה, ולא יצומצמו נסיעות כמו בימי בחירות קודמים • באוטובוסים עירוניים צריך לשלם כרגיל, אך לאוטובוסים בינעירוניים אפשר לעלות ולנסוע ללא כרטיס כלל, זאת למעט האוטובוסים מאילת וחזרה • רשימת הקווים המלאה לנסיעת חינם - בכתבה

תחנת אוטובוס בינעירוני / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
תחנת אוטובוס בינעירוני / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

יום הבחירות עמוס גם בתחבורה הציבורית. ועדת הבחירות המרכזית החליטה לאפשר תחבורה ציבורית בינעירונית בחינם, ברכבת ובחברות האוטובוסים צופים לביקוש רב לנסיעות. הנסיעה בחינם אפשרית החל מאתמול (ב') בשעה 20:00 ועד לתום השירות היום (ג').

ברכבת מצפים להגיע לרבע מיליון נסיעות, ולכן, הפעם יופעלו כל קווי החברה בתדירות מלאה, ולא יצומצמו נסיעות כמו בימי בחירות קודמים. גם צוותי התחנות יתוגברו בדיילים, מאבטחים ומנהלים.

הנסיעה ללא תשלום ברכבת אפשרית רק בעזרת כרטיס נייר חד-פעמי, ולא ברב-קו, אותו אפשר להוציא במכונות הכרטיסים.

באוטובוסים עירוניים יהיה צורך לשלם כרגיל, אך לאוטובוסים בינעירוניים אפשר לעלות ולנסוע ללא כרטיס כלל, זאת למעט האוטובוסים מאילת וחזרה, להם יש להוציא כרטיס ייעודי בקופות, אחרי הצגת תעודת זהות עם ספח או רישיון נהיגה. אגד פרסמה את רשימת הקווים בהם הנסיעה תהיה חינם

נדגיש כי הכוונה היא לקווים מהירים בין ערים ולא לקווים עירוניים ופרבריים העוצרים בתחנות רבות. כדאי לברר לפני הנסיעה האם היא אמנם בחינם. 

אפליקציית התחבורה הציבורית מוביט (MOOVIT), הוסיפה אפשרות לאיתור כל הקלפיות וקבלת הוראת הגעה אליהן. אפשר לחפש את הקלפי בשורת החיפוש באפליקציה, ולקבל הוראות ניווט ברגל, באופניים או בתחבורה ציבורית.

בשבוע שעבר איימו חברות תחבורה ציבורית ונהגיהן כי ישבתו ביום הבחירות, אך איום זה הוסר מהפרק, אחרי שביום א' אושרה ברגע האחרון העברה תקציבית של 500 מיליון שקל לחברות התחבורה הציבורית.

עלות הנסיעות הבינעירוניות בחינם ביום הבחירות היא 3 מיליון שקל. במערכות בחירות קודמות התאפשרה נסיעת חינם רק מיישובים הרחוקים 20 ק"מ ויותר ממקום ההצבעה, וכדי לממש את הזכאות צריך היה להוציא שובר מבעוד מועד באחד מסניפי הדואר. עלות ההסעות האלה, הכוללת גם העסקת עובדים המכוונים את המצביעים בתחנות הסעה גדולות ובהמשך ממיינים את השוברים, הייתה 2.4 מיליון שקל. ועדת הבחירות החליטה להוסיף עוד 600 אלף שקל וכך לאפשר הסעות חינם לכולם.