מינוי קרמרמן ושוויקי יעלה לדיון בישיבת הממשלה הקרובה

מישל קרמרמן אמורה להתמנות למנכ"לית הרשות השנייה, וניר שוויקי - למנכ"ל מועצת הכבלים והלוויין • מנגד, סדר היום של ישיבת הממשלה אינו כולל דיון במינויה של קרן אוזן ליו"ר מועצת הרשות השנייה, מה שלא מבשר עבורה טובות

מישל קרמרמן / צילום: רונן אקרמן
מישל קרמרמן / צילום: רונן אקרמן

האם הסאגה הבלתי נגמרת של מינוי מנכ"ל לרשות השנייה לקראת סיום? בישיבת הממשלה שתתקיים ביום ראשון הקרוב צפוי להתקיים דיון במינויים של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה ושל וניר שוויקי למנכ"ל מועצת הכבלים והלוויין.

העובדה ששני המינויים מגיעים יחד לישיבה אמורה לבשר טובות לקרמרמן ושוויקי, כי מינוייהם תלויים זה בזה. שוויקי, שמכהן כיום כמנכ"ל הזמני של הרשות השנייה, אמור להתמנות למנכ"ל מועצת הכבלים והלוויין, ואז מתפנה המקום לקרמרמן, שאמורה להתמנות למנכ"לית הרשות השנייה.

סדר היום של ישיבת הממשלה אינו כולל דיון במינויה של קרן אוזן לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה, מה שלא מבשר עבורה טובות. מבין כל המינויים של רגולטורים הקשורים למשרד התקשורת, היה מינויה של אוזן הראשון שעבר את על שרשרת האישורים הדרושה, ולכאורה אם לא הייתה כוונה למסמס את המינוי מסיבה עלומה - ניתן היה להעלות גם את מינויה להצבעה.

עם זאת, נזכיר כי לאורך כל החודשים האחרונים העריכו בתעשיית המדיה כי המהלך שהוביל שר התקשורת, איוב קרא, נגד יו"ר מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', בעקבות התנגדותה למיזוג ערוץ עשר עם רשת, לא נעשה על דעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - גם לא הבחירה באוזן שהגיעה בעקבותיה. אותם גורמים העריכו כי שמאלוב-ברקוביץ' תזכה לגיבוי ולא תוזז ממקומה בקלות. העובדה שזמן קצר לאחר בחירת אוזן על-ידי שר התקשורת היוצא פוזרה הכנסת, שיחק לטובתה של שמאלוב-ברקוביץ', שכן הוא איפשר שלא לאשר את המינויים שנעשו במשרד התקשורת, למרות שאלה כבר עברו אישור של ועדת גילאור.

עם חלוף השבועות, כשהתברר לקרמרמן ואוזן כי מסיבה לא ברורה המינויים שלהם לא מגיעים לאישור הממשלה, פנו השתיים לבג"ץ על-מנת שזה יורה לממשלה להעלות את המינוי של שתיהן להצבעה. בג"ץ קיבל את עתירתה של קרמרמן וחייב את הממשלה להעלות לדיון את מינויה, אך בחר שלא להתערב במינויה של אוזן.

מתגובת הממשלה לעתירתה של קרמרמן עלה כי נערך בירור לקבל החלטה בעניינה "שלא בישיבת ממשלה", באופן המאפשר קבלת החלטה באופן של משאל בעל-פה ללא דיון - אלא אם ביקש אחד השרים כי הנושא יידון בישיבת ממשלה. נזכיר כי החלטת הממשלה בנושא זה אמורה להיות הליך פורמלי. לכן היה זה מפתיע לגלות כי ראש הממשלה נתניהו הודיע כי הוא מעוניין לקיים דיון בנושא.

כאמור, העובדה שמינויים של קרמרמן ושוויקי עולה לדיון יחד מבשר עבורם טובות. עבור אוזן המצב סבוך יותר. כאמור, היא אמורה להחליף יו"ר שממש לא בטוח שבממשלה רוצים שתוחלף. מה גם שלא ברור עדין מי צפוי להיות שר התקשורת, ותמיד ניתן יהיה להיתלות בעובדה שלא רוצים להציב אותו בפני עובדות. מינויה של אוזן אמור להיות חלק ממינוי 15 חברי מועצה חדשים לרשות השנייה.