בורסות אירופה | סיקור שוטף

נעילה מעורבת וול סטריט: טסלה צנחה בצל ההתפוצצות בסין, טבע עלתה

הדאו ג'ונס השיל 0.2% ומנגד הנאסד"ק טיפס ב-0.2% • הנפט זינק קרוב לשיא של 6 חודשים בשל הסנקציות על איראן • מכירות הבתים הקיימים בחודש מרץ בארה"ב נפלו מהתחזיות • קימברלי קלארק קפצה לאחר שהיכתה את התחזיות לרבעון • בין החברות שיפרסמו השבוע דוחות כספיים: פייסבוק, טוויטר, אמזון ומיקרוסופט

וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס
וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל ללא שינוי מהותי ובמגמה מעורבת, ברקע להמשך עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה. מדד הדאו ג'ונס השיל 0.2% ומנגד הנאסד"ק ומדד S&P 500 עלו בכ-0.2%.

מניית טסלה  צנחה ב-3.8% בצל התפוצצות הרכב של החברה בחניון בסין; טבע  עלתה ברקע להשקת הגרסה הגנרית לתרופה לטיפול בשלפוחית רגיזה מדי, מניית קימברלי קלארק עלתה לאחר טובות טובים.

מניית נטפליקס  זינקה ב-4.7%, מניית בואינג  איבדה 1.3% והכבידה על הדאו ג'ונס, וזאת על רקע פרסום ב"ניו יורק טיימס" בסוף השבוע האחרון לפיו העובדים במפעל של החברה לייצור מטוס מדגם 787 של החברה התלוננו על ליקויי בטיחות.

עלה 21:38

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת ללא שינוי, ברקע להמשך עונת הדוחות כאשר שלל חברות שמשקלן הכולל עומד על 30% ממדד S&P 500 צפויות לדווח השבוע. 

מחיר הנפט זינק ב-2.7% למחיר של 65.7 דולרים - קרוב לשיא של 6 חודשים - בשל הסנקציות על אירן. מניות האנרגיה שברון  ואקסון מובייל  עולות ברקע לסנקציות.

מניית טבע  עולה כ-2.5% על רקע השקת הגרסה הגנרית של טבליות VESIcare במינון של 5 ו-10 מיליגרם לטיפול של בלוטת שתן פעילה מדי.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום כי מועמדו לדירקטוריון הפד, הרמן קיין, הסיר את מועמדותו לתפקיד.

מניית טסלה  יורדת ביותר מ-3% בצל הסרטון של פיצוץ רכב של החברה בחניון בשנחאי, סין. יצרנית הרכבים החשמליים צפויה לפרסם דוחות ביום רביעי הקרוב. הנה התחזיות של האנליסטים.

מנכ"ל היינץ יפרוש מתפקידו, כך הודיעה החברה. המנכ"ל הנוכחי, ברננדו היז, יסיים את תפקידו ביוני הקרוב, ובמקומו ימונה לתפקיד מיגל פטריסיו.

מניית קימברלי קלארק  עולה ביותר מ-4% לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים מהתחזיות. החברה האם של קלינקס, האגיס' וקוטקס רשמה רווח של 1.66 דולרים למניה, לעומת התחזיות של האנליסטים לרווח של 1.54 דולרים למניה.

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו בכ-5% בחודש מרץ האחרון לעומת פברואר לקצב מכירות של 5.21 מיליון בתים, כך לפי נתוני איגוד סוכני הנדל"ן שפורסמו מוקדם יותר היום. התחזיות של הכלכלנים היו למכירות של 5.3 מיליון בתים.

18:35

מניית טבע  עולה כעת 0.3% במסחר בוול סטריט. טבע הודיעה היום (ב') על השקת הגרסה הגנרית ל-VESIcare בארה"ב. התרופה מיועדת לטיפול בפעילות יתר בבלוטת שתן פעילה.

טבע מוסרת שטבליות VESIcare רשמו מכירות שנתיות בהיקף של 955 מיליון דולר בארה"ב, על פי נתוני IQVIA, נכון לפברואר 2019.

18:15

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו סביב רמת הפתיחה וללא שינוי מהותי. הנפט קופץ על רקע הסנקציות של ארה"ב על איראן.

מניית טסלה  מאבדת גובה ברקע לפיצוץ עצמי שתועד של רכב החברה בסין. 

עונת הדוחות לרבעון הראשון בוול סטריט מעלה הילוך השבוע, כאשר בין החברות שיפרסמו דוחות ניתן למצוא את פייסבוק , טוויטר , קוקה קולה , מיקרוסופט , סטארבקס , אמזון  ויצרנית הרכבים האמריקאית חברת פור ד.

17:00

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות עם נטייה לירידות, כאשר מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.2%, הנאסד"ק נסחר ללא שינוי ומדד S&P 500 גם כן נסחר ללא שינוי.

מניית טסלה  צונחת ב-3.3% בצל הדיווח על התפוצצות רכב של החברה בסין. אתמול בערב מצלמת אבטחה של חניון בסין תיעד עשן שעולה מצידי רכב של החברה עד שנשרף.

הרכב של טסלה שנשרף

 

ישראליות בוול סטריט

מניית טבע  עולה ב-0.2%, סרגון  מזנקת ב-6.5%, סיוה  עולה ב-1.8%, בריינסוויי  מטפסת ב-1.6%, קמטק  מטפסת ב-0.7%, מנגד אלוט  יורדת ב-0.25%.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו בירידות, ברקע להמשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה. מדד הנאסד"ק יורד 0.3% בפתיחה, הדאו ג'ונס מאבד שיעור דומה וכך גם מדד S&P 500. מדד הפחד (VIX) קופץ בכ-10% ברקע לחשש לתנודות קיצוניות במדדים שמשייטים קרוב לשיא כל הזמנים.

מחיר הנפט קופץ ביותר מ-2% לרמה שמעל ל-65 דולרים לחבית, וזאת על רקע הסנקציות של ארה"ב על איראן.

14:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחה, ברקע להמשך עונת הדוחות. החוזים על מדד הנאסד"ק יורדים 0.5%, החוזים על הדאו ג'ונס מאבדים 0.34% והחוזים על מדד S&P 500 מאבדים 0.3%. 

מחיר הנפט קופץ לאחר שארה"ב לא חידשה את ההיתרים שניתנו למדינות מסוימות לייבא נפט מאיראן, בהמשך לסנקציות שהטילה עליהן ארה"ב. הנפט עולה ב-2.2% למחיר של 65.4 דולרים לחבית.

10:25

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. ניקיי  עלה ב-0.1%, שנחאי  צנח ב-1.7% והנג סנג  איבד 0.5%. בורסות אירופה סגורות היום לרגל חג הפסחא. 

8:55

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת גם בשעה זו. ניקיי  עולה ב-0.15%, אך שנחאי  צונח ב-1.6%, והנג סנג  מאבד 0.5%.

מחיר הנפט מזנק ביותר מ-2%, זאת לאחר דיווח כי ארה"ב תבטל את הפטורים מסנקציות שהעניקה ל-8 מדינות שמייבאות נפט מאיראן.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת. הבורסות באוסטרליה ובהונג-קונג סגורות לרגל חג. 

הניקיי היפני נסחר ביציבות, כשמניות כמו Fast Retailing  ,Fanuc  ו-Softbank Group  רושמות ירידות.

הקוספי הקוריאני עולה, מובל על-ידי סמסונג אלקטרוניקס  שרושמת עליות הבוקר. מדד שנחאי  רושם ירידות.

בורסת קולומבו בסרי לנקה סגורה בעקבות סדרת פיגועי הטרור שגרמו למוות של למעלה מ-200 הרוגים.

"במקרה הספציפי של סרי לנקה, תרומתם לשוק האסיאתי הכולל עדיין די קטנה, ולכן אנחנו לא מצפים להשפעה גדולה מאוד וארוכת-טווח, אבל לכלכלתה היא ההשפעה תהיה גדולה למדי", אמר קורין פנג, ראש האזורי של חקר המניות ב-AIA השקעות ניהול.