אחרי עשר שנים: שלושה בניינים ו-72 דירות ברמת-אביב יהפכו ל-134 דירות בארבעה בניינים

לאחר כעשר שנים, בעלי הדירות ברחוב הברון הירש ברמת-אביב פתרו את בעיותיהם מול עיריית תל-אביב יחד עם היזם שבחרו, ופרויקט הפיכת שלושת הבניינים לארבעה ייצא לדרך בעוד עשרה חודשים

סיפור בעלי הדירות:

"התחלנו את הסיפור לפני עשר שנים", מספר דייר בבניין. "אנחנו בניין קצת ייחודי ברמת-אביב כי יש לנו 4 קומות מלאות ולא 3 על עמודים, מה שאומר יותר דיירים לפנות. בשנה הראשונה נפגשנו עם כמה חברות גדולות, הגענו להבנות עם אחת החברות וכבר הייתה טיוטת חוזה לביצוע פרויקט חיזוק בבניין, אך החברה שנבחרה ירדה מהפרויקט לאחר שהבינה בעירייה שזה לא יהיה כלכלי. אז הבנו שיש בעיה. הכרתי את הנושא טוב כי עבדתי במכון התקנים, ולכן מהתחלה רצינו תמ"א 38/2. לאחר מו"מ שהוביל היזם אותו בחרנו נפתר לבסוף הנושא לשמחתנו מול עיריית ת"א ואפשר לצאת לדרך.

"אני לא מאמין בחיזוק. יש דיירים שאמרו, אני בקומה אחרונה - אז מגיע לי יותר. אבל אני אמרתי ליזם, בפרויקט הזה צריך שקיפות מלאה אחרת לא נצא מזה".

"אתגרים נוספים היו לאשר תב"ע, בגלל עניין הגובה של הבניין, והתמודדות עם התנגדויות מצד השכנים".

התמורה ליזם:

134 דירות ב-4 בניינים בני 7 וחצי קומות, שמהן 72 חוזרות לבעלי הדירות המקוריים. הדירות בנות 3 ו-4 חדרים בשטח של 81 מ"ר+14 מ"ר מרפסת לדירות 3 החדרים ו-95 מ"ר+14 מ"ר מרפסת לדירות 4 החדרים.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה במפרט הזהה לדירות היזם, שתכלול חניה ומחסן. 

לו"ז:

בעוד 10 חודשים צפויה הריסה של שלושת הבניינים, והבנייה צפויה להסתיים כ-24 חודשים לאחר מכן.

הלית ינאי-לויזון

מיקום: רחוב הברון הירש -71-3-5 ברמת-אביב, תל-אביב.

המצב הקיים: 3 בניינים בני 4 קומות כל אחד, ובהם 72 דירות סה"כ בשטח ממוצע לדירה של כ-60 מ"ר.

היזמים: נחמן גרופ וחברת וילאר

אדריכל: מעוז פרייס אדריכלים