הפקקים נדחו קצת: שדרות ירושלים ביפו ייסגרו ב-10 ביוני

העבודות להקמת הרכבת הקלה: הסגירה המלאה של הרחוב נדחתה מעט ותושלם ב-10 ביוני, כדי להתחשב בתושבים המוסלמים החוגגים את הרמדאן ועיד איל פיטר • ב-10 ביוני ייסגר הכביש בשדרות ירושלים גם לכיוון צפון, משדרות הבעש"ט עד לרחוב יהודה ימית

שדרות ירושלים ביפו / צילום: תמר מצפי
שדרות ירושלים ביפו / צילום: תמר מצפי

העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל-אביב כבר תרמו להכבדת הפקקים בעיר, אך כנראה שהגרוע מכל עוד לפנינו. אחרי ארבע שנים של הקמת המקטע התת-קרקעי של הקו האדום, בסוף מאי יתחילו עבודות התשתית להקמת הקטע העילי של המסילה, בשדרות ירושלים ביפו. סגירת הרחוב לתנועה תחל ב-23 במאי, אז ייסגר המקטע בין דרך סלמה לרח' נחל הבשור, לכיוון דרום. עם זאת, הסגירה המלאה של הרחוב נדחתה מעט, ותושלם ב-10 ביוני, כדי להתחשב בתושבים המוסלמים החוגגים את הרמדאן ועיד איל פיטר. ב-10 ביוני ייסגר הכביש בשדרות ירושלים גם לכיוון צפון, משד' הבעש"ט עד לרח' יהודה ימית. הדבר צפוי לגרום לפקקים בכל יפו, דרום תל-אביב ובת ים ועלול גם להגביר את פקקי הבוקר הקשים בחלקו הדרומי של איילון צפון.

שדרות ירושלים יישארו פתוחות להולכי רגל ובמרכזן יעבור שביל אופניים, אך מכוניות ואוטובוסים לא ישובו לנסוע בהן. התוכנית היא להפוך את השדרות למדרחוב, שיהיה סגור למכוניות, בדומה לרח' יפו בירושלים. בסופו של התהליך, שד' ירושלים יהפכו כנראה למקום נעים ומבוקש, אך הדרך לשם תהיה קשה לתושבים. העבודות צפויות להסתיים בסוף 2021, אך ייתכנו עיכובים.

בתחילה, תוכנן כי תחבורה ציבורית תמשיך לפעול בשדרות ירושלים, אך מאוחר יותר התברר כי מנהרת ניקוז ישנה, הכרויה מתחת לרחוב, זקוקה לדיפון חדש, ולכן הרחוב ייסגר לגמרי לכלי רכב. התחבורה הציבורית, לצד מכוניות פרטיות, תוסט לרחובות המקבילים - שלבים ורח' יפת. בזה האחרון מסומן בימים אלה נתיב תחבורה ציבורית לכיוון צפון. ברחובות החוצים את שדרות ירושלים תתאפשר תנועה ויעברו שם קווי אוטובוס. עיריית תל-אביב מתכננת גם להפעיל שירות היסעים חינמי, שייסע במסלול מעגלי מסביב לשדרות ויביא נוסעים לתחנות אוטובוס קרובות.

תושבי יפו לא משתכנעים מהפתרונות האלה ומחר צפויה להתקיים הפגנה נגד סגירת שדרות ירושלים. בימים רביעי וחמישי תערוך נת"ע, החברה המקימה את הרכבת הקלה, כנסי הסברה בהם יוצגו פתרונות התחבורה החלופיים לתקופת העבודות.