120 מיליון צפיות ב-24 שעות: "הסטורי של אווה" הפך להצלחה חסרת תקדים

רק 14 שעות חלפו מאז שפרויקט האינסטגרם "הסטורי של אווה" עלה לאוויר, וכבר הוא רושם 100 מיליון צפיות • 3 מיליון ישראלים נכנסו לפרופיל של "אווה" • למעלה מ-50 מדינות סיקרו את הפרויקט שעלה לרגל יום השואה

הסטורי של אווה, צילום מסך
הסטורי של אווה, צילום מסך

לידיעת המצקצקים בלשון, המבקרים והסונטים בטוויטר, אלה שחשבו שפרויקט באינסטגרם מוזיל את זיכרון השואה, ואין סיכוי שבני נוער יתחברו אליו: רק 14 שעות חלפו מאז ש"הסטורי של אווה" עלה לאוויר, וכבר הפרויקט רושם 100 מיליון צפיות. 3 מיליון ישראלים נכנסו לפרופיל של "אווה". 50% מקרב קהל היעד אליו כוון הפרויקט הם צעירים בגילאי 13-30 העוקבים אחרי "אווה".

"eva story Instagram" - מונח שלא היה קיים עד לפני פחות משלושה שבועות - רשם מעל 200 מיליון תוצאות חיפוש בגוגל. למעלה מ-50 מדינות סיקרו את הפרויקט, ובשעות האחרונות יזמיו מקבלים פניות רבות מארצות שונות לתרגם אותו.

נזכיר כי קיתונות של ביקורת נשפכו על הפרויקט, כשעלה שילוט החוצות שקידם אותו. על השלטים נראתה יד המנופפת בטלפון סלולרי מעל גדר תיל עם הכיתוב "אם היה אינסטגרם לילדה בשואה".

השילוט יצר הד תקשורתי עז עם הרבה ביקורת לגבי השימוש באינסטגרם כפלטפורמה להעברת מסרים הקשורים בשואה, זאת עוד לפני שמבקרים נחשפו אפילו לקטע וידאו אחד. לפני ארבעה ימים שוחרר הטריילר הראשון, ואז גם נרשם שינוי באווירה המלווה את הפרויקט, כשאנשים החלו להפנים כי מדובר במה שונה לחלוטין ממה שציפו לו.

הקמפיין שתוכנן כדי לקדם את הפרויקט כלל לא רק שילוט מסיבי ושנוי במחלוקת אלא גם עבודת משפיענים אינטנסיבית, במסגרתה כל המשפיענים בארץ שיתפו ותייגו את הפרויקט. גל גדות, בינימין נתניהו - אפילו הבית הלבן בעצמו שיתף ועקב אחרי הפרויקט של אווה.

כאמור, הנתונים שאנו מביאים בו מציגים רק את 14 השעות הראשונות מאז הפרויקט עלה לאוויר, אבל נראה כי כבר ניתן להגיד בביטחון שמדובר באחד השגרירים הטובים שהוציאה ישראל בשנים האחרונות.

נזכיר כי מדובר במהלך תוכן שמתיימר לספר באינסטגרם את סיפורה של ילדה בת 13 שנרצחה בשואה, שמסופר באמצעות כ-50 פרקים של עד דקה וחצי. מאחורי הפרויקט עומדים היזם מתי כוכבי וביתו מיה כוכבי, שהשקיעו בפרויקט כמיליון דולר באמצעות הקרן שמנהל עבורם יונה ויזנטל.

120 מיליון צפיות ב-24 שעות

כ-120 מיליון צפיות הניב הפרויקט 'הסטורי של אווה' בתום 24 שעות. ממוצע הצפיות בכל סטורי עומד על 440 אלף.

לעמוד עצמו נרשמו מעל 880 אלף עוקבים, ועדיין ממשיכים להצטרף אליו אלפי עוקבים מידי שעה. עשרות אלפי מובילי דעה, אמנים ואושיות רשת ישראליים ובינלאומיים, שביחד מגיעים ל-50 מיליון עוקבים, שיתפו את הסטורי של אווה ביממה האחרונה.

מתחילת השבוע ביקרו בפרופיל האינסטגרם של אווה 3 מיליון אנשים, 101 אלף שיתפו את הסטוריז בעמודיהם האישיים ולמעלה מ-3.5 מיליון אינטראקציות התקיימו בתוך הסטוריז דרך הודעות, תגובות, מענה על שאלות והשתתפות בסקרים.

במשך 24 שעות, החל משעה 16:00 בצהריי יום רביעי ה-1 במאי ועד לצהריי יום חמישי ה-2 במאי, הועלו בעמוד האינסטגרם של אווה עשרות סרטוני וידאו, תמונות סטילס וקטעי טקסט שונים דרכם נחשפו מידי שעה האירועים שאירעו בחודשים האחרונים לחייה. החל מהיכרות עם משפחתה וחברותיה, דרך פלישת הנאצים לעיר מגוריה, החלת חוקי הגזע והטלאי, העקירה מהבית והמעבר לגטו, התהפוכות האדירות אותם חוותה ועד לעלייתה לרכבת לאושוויץ.