מסתבר שמדונה רק קילקלה את הערב: מסכמים אירוויזיון ברשת

חגיגות אירוויזיון 2019 הגיעו לסופן עם זכייה צפויה יחסית של הולנד • איך התקבלו השירים של חמש הגדולות? • למה נזכרו לתרגם את השיר של סלובניה לאנגלית רק בערב האחרון? • למה גלי עטרי ריגשה את הצופים, ואיך מדונה קילקלה את המופע? • ברשת מסכמים את תחרות השירה הגדולה באירופה

גלי עטרי ונבחרת הזמרים בגמר האירוויזיון בתל-אביב / צילום: REUTERS, Ronen Zvulun
גלי עטרי ונבחרת הזמרים בגמר האירוויזיון בתל-אביב / צילום: REUTERS, Ronen Zvulun

כמעט שבוע של פסטיבל אירוויזיון הגיע לקיצו אתמול מעט לפני השעה שתיים בלילה, כשדנקן לורנס מהולנד זכה במקום הראשון של תחרות השירים לשנת 2019. אחרי חצי גמר ראשון שהסעיר את הצופים עם הופעה שנויה במחלוקת בלשון המעטה של האיסלנדים ואחרי חצי גמר שני קצת רגוע יותר, ההפקה של תאגיד השידור "כאן" אמש עלתה על כל ציפיות הקהל והוכתרה כאחד האירוויזיונים הכי טובים שנראו.

ומה חשבו ברשתות החברתיות? ניכר כי בפידים השונים, המקומי והאירופי, לחובבי המופע לא ממש היה אכפת שוב לראות נאמברים שכבר נראו בחצאי הגמר. כלומר - כל עוד אפשר לצחוק עליהם שוב ושוב.

דאנקן לורנס, הזוכה באירוויזיון 2019 / צילום: REUTERS/Ronen Zvulun
 דאנקן לורנס, הזוכה באירוויזיון 2019 / צילום: REUTERS/Ronen Zvulun

במוקד הבדיחות של הפיד העברי כיכב מי אם לא קובי מרימי, הנציג הישראלי שכבר הספיק להעיד על עצמו בערב חצי הגמר הראשון שבכה בכל אחת מהחזרות הגנרליות שלו. מרימי אמנם קיבל רק 12 נקודות מחבר השופטים ועוד 35 מהמצביעים בבית, אבל בכל הקשור להומור ברשת - הוא ניצח. או הפסיד - תלוי את מי שואלים.

ובמוקד הבדיחות של הפיד האירופי? לא אחר מאשר ארז טל, שכבר מהערב הראשון של חצי הגמר לא בדיוק נאהב על-ידי הצופים שלא הכירו אותו. הלילה זה סוכם בעלבון רציני למדי מרשת ה-BBC, שם טענו כי טל נראה כמו השחקן ג'ף גולדבלום בגרסאות שונות ומשונות, חלקן טובות יותר וחלקן פחות.

הפתעת ענק נרשמה בזמן השיר של זאלה קראל וגשפר שנטל הסלובנים, כאשר השיר תורגם לאנגלית בכתוביות, ונחשפנו בבית למשמעות השיר המעט מוזרה.

אתמול בלילה גם זכינו לראות לראשונה את ההופעות החיות של חמש המדינות המקימות של התחרות, ספרד, בריטניה, צרפת, איטליה וגרמניה. מיקי מספרד שבה את הקהל עם חיוכים מבוישים עוד בחצי הגמר הראשון, אבל כנראה שהשיר יותר הזכיר לצופים צוות בידור בקלאב הוטל מאשר זוכה לגיטימי בתחרות, כיוון שהוא קיבל 7 נקודות בלבד מהמצביעים. צופים אחרים פשוט התגעגעו לתמונה המרשימה של מיקי מחצי הגמר.

השיר של מחמוד מאיטליה היה בין הפייבוריטים לניצחון השנה, אבל גם הזכיר לחלק מהצופים שיש מי שחושש מאירופה ה"מתאסלמת".

לעומת השיר האיטלקי, הדואו הגרמני "S!sters" הוציא תגובות פחות אוהדות - השיר של שתי הגרמניות קיבל אפס נקודות מהקהל בבית וסיפק לנו את אחד הרגעים הכי מביכים בהיסטוריה של התחרות. ברשת הישראלית השמחה לאיד נשמעה למרחקים, והיו מי שתהו למה הם לא שולחים את "ג'ינג'ס חאן" בכל שנה מחדש מאז שנות ה-70. האמת? רעיון לא רע בכלל.

על אף הופעתם של מדונה וקוואבו ומופע הביניים של הפרויקט של עידן רייכל, שהזכיר לרוב הצייצנים המקומיים סרטון שיווקי לנתב"ג יותר מאשר מופע, ההופעה המרשימה ביותר הייתה גרסאות הכיסוי שזוכי האירוויזיונים הקודמים, קונצ'יטה וורסט, מאנס סלמרלוב, אלני פוריירה (היחידה מהחבורה שלא זכתה בתחרות בעבר) ו-ורקה סרדוצ'קה, ביצעו לשירים של חבריהם. הארבעה הצטרפו בסוף לגלי עטרי במרכז הבמה בשירת "הללויה" מרגשת במיוחד בעברית ובאנגלית. עבור רוב הגולשים היה מדובר באירוע קרוסאובר שאפתני כמעט כמו האוונג'רס או הגרסה הכי טובה של הקוסם מארץ עוץ.

גם ההופעה של מדונה סיפקה ריגושים, אם כי לא בדיוק מהסוג המשמח. הסופרסטארית הבינלאומית נראתה עייפה ורעועה בביצוע השיר ובראיון המקדים, בו אסי עזר היה מספיק אנרגטי בשביל שניהם וגם בשביל הקהל. האירוח של קוואבו, חבר הרכב מיגוס, באירווזיון הכניס את רוב הפידים להלם מוחלט, הרבה יותר מדגלי ישראל ופלסטין שהוצמדו לגבות שניים מהניצבים בהופעה.

אם לסכם את אירוויזיון 2019 ברשתות החברתיות - נראה כי בתאגיד "כאן" עשו עבודה נהדרת בלשמור על הצופים מרותקים למסך עד שתיים בלילה, עם אחד מהטקסים הכי מרשימים בשנים האחרונות. ובינתיים עד שההולנדים יחליטו היכן ייערך אירוויזיון 2020, נשאיר אתכם עם תמונה מדהימה במיוחד - כך נראים חברי להקת האטרי מאיסלנד בבגדים רגילים, כשהם לא עסוקים בלעשות סיוטים לכל אירופה.