שבוע המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים; מחיר הנפט צנח

הירידות בשווקים מתרחשות על רקע ההודעה שטראמפ יטיל מכסי מגן על מקסיקו אם ההגירה הבלתי חוקית ממנה לארה"ב לא תיפסק • מחיר הנפט הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר • מדד הנאסד"ק ירד ב-1.5% • המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה שלילית, בהובלת מדד הדאקס שצנח ב-1.5%

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:16

המסחר בבורסות ניו יורק ננעל בירידות שערים חדות. כך, הנאסד"ק איבד היום 1.5%, אחריו הדאו ג'ונס עם ירידה של 1.41% וה-S&P ירד היום 1.31%. הירידות בשווקים מתרחשות על רקע ההודעה כי טראמפ יטיל מכסי מגן על מקסיקו החל מ-10 ביוני ואף מתכנן להעלותם באוקטובר אם ההגירה הבלתי חוקית ממקסיקו לארה"ב לא תיפסק.

אירועי היום, המתווספים למלחמת הסחר בין סין לארה"ב, מעלים בקרב אנליסטים את החשש כי אם לא ימצא פיתרון למלחמת הסחר תיתכן האטה כלכלית גלובלית בשווקים. 

22:45

מעמיקות הירידות בוול סטריט כאשר המדדים המובילים יורדים עד כ-1.5%. מחיר הנפט ממשיך לצנוח בלמעלה מ-6%. במהלך השבוע האחרון המחיר של חבית נפט ירד יותר מ-10% וכעת הוא עומד על כ-53 דולר.

21:20

המדדים המובילים בוול סטריט ממשיכים לאבד גובה עם ירידות שערים של עד כ-1.3%. מחיר הנפט הגיע לרמתו הנמוכה ביותר לראשונה מאז אמצע חודש פברואר.

על רקע חוסר הוודאות בשווקים המשקיעים בזהב הם המרוויחים הגדולים, מניית חברת באריק גולד  העוסקת בתחום של כריית זהב עולה כעת במסחר מעל 5%. 

הפזו המקסיקני מתחזק 2.6% אל מול הדולר ועומד כעת על 19.64 פזו עבור דולר אמריקאי. 

19:05

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה שלילית. הדאקס הוביל את הירידות עם נפילה של כ-1.5%, הקאק הצרפתי והפוטסי הלונדוני איבדו כ-0.8% מערכם.

18:15

מחיר הנפט  ממשיך צונח למחירו הנמוך ביותר לראשונה מאז תחילת חודש מרץ. המחיר של חבית נפט עומד כעת על קצת פחות מ-55 דולר.

16:30

המסחר בבורסות ניו יורק נפתח במגמה שלילית. כך, S&P 500  והדאו ג'ונס מאבדים כ-1% מערכם, הנאסד"ק  יורד 1.2%. 

כמו כן, מדד הפחד, VIX , מזנק כעת 11% במסחר. 

הרשת החברתית פייסבוק ספגה היום הפסד נוסף: בית הדין האירופי לצדק יקיים ביולי משפט נגד פייסבוק שיתמקד בפרקטיקות של החברה להעביר דאטה על אזרחים אירופיים לארה"ב, אך עשוי להיות בעל משמעויות מרחיקות לכת לגבי חברות רבות. בית המשפט העליון של אירלנד קבע היום (ו') כי המשפט יתקיים למרות הניסיון של פייסבוק לבלום את הדיון בו, כך דווח ברויטרס.

מניית פייסבוק  מאבדת כעת 2.43% במסחר. 

13:20

החוזים העתידיים בארה"ב מסמנים על יום של ירידות חדות כאשר המיני דאו  איבד יותר מ-270 נקודות בצל האיום של טראמפ להטיל מכסי מגן על מקסיקו החל מיוני הקרוב ואף להעלותם באוקטובר אם ההגירה הבלתי חוקית ממקסיקו לארה"ב לא תיפסק לאלתר.

האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים  בארה"ב נמצאות בשפל כמוהו לא נראה מאז 2017.

 

המדדים המובילים באירופה מתרסקים עד 1.86% בהובלת הדאקס , הקאק  בפריז צולל 1.5% והפוטסי  בבריטניה מאבד 1% מערכו בשעה זו. סטוקס 600  נמצא בשיא שלילי של 3 חודשים ויורד 1.3%.

מניית ויירקארד  מתרסקת 11% אחרי דיווח כי חברת התשלומים הציעה את שירותיה לחברות שביצעו הונאות אשראי.

וויזאייר נופלת כ-6% למרות שדיווחה הבוקר על רווח של 325 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים.

11:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות שערים בשעה זו, מדד הדאקס  נופל 1.3%, הקאק בצרפת מאבד 0.9%  מערכו והפוטסי הבריטי גם הוא יורד 0.76%.

מדד סטוקס 600  הכלל אירופי הגיע לשפל של שלושה חודשים ויורד 0.78% בשעה זו.

ציוצו של הנשיא האמריקאי טראמפ מהבוקר כי יטיל מכס על סחורות ממקסיקו החל מחודש יוני מדאיג את המשקיעים והאנליסטים ומוביל את הרגש השלילי ברצפות המסחר. טראמפ הוסיף כי אם ההגירה ממקסיקו לארה"ב לא תיפסק, הוא יעלה את המכסים באוקטובר בכ-25%.

08:00

המסחר בשוקי אסיה מתנהל במגמה מעורבת הבוקר, מדד שנחאי  מאוזן בשעה זו, בעוד הניקיי  נופל 0.84% וההנג סנג  בהונג קונג משיל 0.18% מערכו.

מדד הרכש הרשמי של המנהלים לחודש מאי בסין הגיע לרמת 49.4, מתחת לציפיות האנליסטים שכיוונו ל-49.9. מדובר בירידה מהחודש הקודם בו המדד עמד על 50.1. המדד מעיד על הבטחון בכלכלה הסינית, שירד מאוד מאז ההסלמה האחרונה במלחמת הסחר עם ארה"ב.

מניות יצרניות הרכב בטוקיו יורדות בצל ציוץ של נשיא ארה"ב טראמפ אמש, על כך שיטיל מכסי מגן של 5% על סחורות מיובאות ממקסיקו לארה"ב החל מ-10 ביוני. כך, מניית טויוטה  יורדת מעל 2%, מאזדה  מאבדת כ-6% וניסאן  משילה 3.7% מערכה. גם מניית מיצובישי  יורדת מעל 3%.

אמש, בורסות וול סטריט ננעלו במגמה חיובית.