נעילה בבורסה בת"א: טבע קפצה 3.4%, מניית אל על זינקה ב-6.5%

המדדים ננעלו בעליות קלות, למרות הסנטימנט השלילי בוול סטריט • מניית סומוטו התאוששה לאחר ההתרסקות אתמול • מניית אינטרקיור זינקה ב-6.3% לאחר הירידות בימים האחרונים

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

יום המסחר השני לשבוע זה, והשני לחודש יוני, ננעל בעליות קלות, כאשר מדד ת"א 35 טיפס ב-0.26%, ת"א 90 עלה ב-0.14% ומנגד מדד הבנקים השיל 0.2%. 

מניית כיל  איבדה 0.66% במחזור הגבוה בשוק. טבע  קפצה ב-3.4% ברקע להמלצה חיובית מצד אופנהיימר. מניית בזק  עלתה ב-3.1% ואלביט מערכות  קפצה ב-3%. 

מניית אינטרקיור זינקה ב-6.25% לאחר הירידות שנרשמו בימים האחרונים. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

16:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות וללא שינוי מהותי במדדים המובילים, כאשר מדד ת"א 35 מטפס ב-0.15% ומנגד מדד ת"א 90 מאבד 0.1%. 

מניית אל על מזנקת ביותר מ-7%, וזאת כשברקע מחיר הנפט רשם בארבעת ימי המסחר האחרונים ירידה של כ-10%. נזכיר כי מחיר הנפט משפיע על עלות הדלק הסילוני של החברה. עם זאת, היום מחיר הנפט מתאושש מעלה בכ-1.6% על רקע הדיווח לפיו רוסיה הביעה נכונות להארכת הסכם קיצוץ הפקת הנפט עם מדינות אופ"ק.

מנייתה של סומוטו  מתאוששת לאחר ההתרסקות אתמול. מניית אינטרקיור  מתאוששת לאחר הירידות החדות שנרשמו בימים האחרונים.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-869 מיליון שקל.

14:00

נמשכת המגמה השלילית בת"א; המדדים העיקריים יורדים בעד 0.3%.

מדד הת"א-תקשורת וטכנולוגיות מידע  יורד בכ-1%, בהובלת סלקום  ופרטנר  שיורדות 3.25% ו-2.5% בהתאמה.

קסטרו  יורדת במחזור נמוך לאחר הדוחות ולאחר הפרסום על שורת המינויים החדשה בקבוצה. פוקס  רושמת גם היא ירידות של כ-2%, גולף  מתאוששת ורושמת עליות של 3.5%.

מניית טבע  עולה בכ-1.5% לאחר שאתמול צנחה בלמעלה מ-7%.

12:00

המסחר בתל אביב מתנהל בשעה זו בירידות שערים. מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-90  יורדים בעד 0.3%.

מדדי הביטוח  והתקשורת  בטריטוריה שלילית.

מניות הקנאביס, ביניהן טוגדר , הרודיום , מדיקל , יוניבו  ומדיוי  רושמות ירידות. אינטרקיור  וקנביט  רושמות עליות של 2.2% ו-5.5% בהתאמה.

קנביט אשר עברה בשבוע שעבר לשליטת קבוצת המשקיעים בראשות ברק רוזן, בעל השליטה בקנדה ישראל, הודיעה היום כי קיבלה מחברת התקינה שהיא מעסיקה אישור כי החווה שלה עומדת בתקני GAP לגידול קנאביס. כעת קנביט תגיש מסמכים אלה ליק"ר, יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, ותמתין לקבל האישור. קנביט היא הראשונה מבין החברות הבורסאיות החדשות לתחום הקנאביס, שמגישה את כל המסמכים לאישור. ככל הנראה ישנן עוד שתי חברות חדשות בשוק הישראלי שנמצאות בשלב דומה. 

10:00

המסחר בת"א נפתח הבוקר במגמה שלילית ברובה, כאשר מדד ת"א-35  נפתח ביציבות, מדד ת"א-125  רושם ירידות קלות, כמו גם מדד ת"א-90 .

מניית בזק  עולה 1.2%, סומוטו  עולה בכ-4.5% לאחר שאתמול התרסקה ב-27%.

07:20

המסחר בבורסת ת"א יפתח הבוקר לאחר שאתמול, יום המסחר הראשון לשבוע והראשון לחודש יוני ננעל בירידות שערים חדות. עם זאת, מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-511 מיליון שקל בלבד. 

מניית טבע   צנחה ב-7.4% אתמול וסגרה פער ארביטרז' שלילי שנפתח לאחר יומיים שאיבדה 11% בוול סטריט בסוף השבוע האחרון. תנודה חדה במניית טבע גם גרמה לעיכוב בפתיחת המסחר אתמול ("פתיחה אנגלית").

עוד אתמול, מניית סומוטו  צללה בכ-27% אחרי שהחברה דיווחה בשעות הבוקר כי זיהתה דפוס שלפיו תוכנת האנטי-וירוס במערכת ההפעלה ווינדוס הפועלת להסיר את תוכנות החברה בחלק מהמחשבים.

מניות חברות הקנאביס ירדו אתמול בצל שימוע שנערך ברשות התרופות והמזון האמריקאית (FDA) בנושא התרת השימוש ב-CBD, אחד החומרים הפעילים בקנאביס.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות שערים חדות בשעה זו בהובלת מדד הניקיי בטוקיו.

המסחר בבורסות וול סטריט בארה"ב ננעל בסוף השבוע האחרון בירידות שערים.