חברת כיסאות הגלגלים המתקדמים אפנרייד גייסה מימון המונים של 2.2 מיליון שקל

הגיוס בוצע באמצעות פלטפורמת מימון ההמונים טוגדר • לדברי החברה, רשימת המתעניינים במוצר מגיעה כיום ל-2,000 איש, שחלקם השקיעו בסבב הגיוס בעצמם

מפתח המוצר, ד"ר עמית גופר על הכסא של UpnRide / צילום: UpnRide
מפתח המוצר, ד"ר עמית גופר על הכסא של UpnRide / צילום: UpnRide

חברת אפנרייד (UPnRIDE), שפיתחה כיסאות גלגלים ייחודיים המאפשרים לנכים מן הצוואר ומטה להתנייד באופן זקוף, גייסה 2.2 מיליון שקל באמצעות פלטפורמת מימון ההמונים טוגדר. הגיוס בוצע מקבוצת המשקיעים הכשירים בחברה במועדון טוגדר, וכעת נפתח שלב גיוס נוסף לקהל הרחב.

אפנרייד הוקמה על ידי עמית גופר, שהיה גם ממייסדי חברת ReWalk, שפיתחה שלדים חיצוניים להולכה של משותקים בפלג הגוף התחתון. החברה נסחרת היום בנאסד"ק ולאחרונה השיקה מוצר חדש - אימון הליכה למשותקים בעקבות שבץ.

גופר עצמו הוא משותק מן הצוואר ומטה ולכן לא היה יכול להשתמש במוצר שהוא עצמו המציא ל-rewalk, הדורש פלג גוף עליון בריא. אחרי שהתברר הכיוון שאליו הולכת ריווק וכי לא תפתח את המוצר שלה גם למשותקים בכל גפיהם, החליט גופר להקים את החברה החדשה.

המוצר של אפנרייד אינו מוליך את המשותקים, אבל הוא מוביל אותם בזקיפות. לכך יש יתרון הן לגבי איכות חייהם של המטופלים, שכעת מביטים לעולם בגובה העיניים, והן מבחינת בריאותם - תהליכים רפואיים (כמו עיכול) זקוקים לכך שכוח המשיכה יפעל עליהם כשהגוף בעמידה מעת לעת, כדי שיתקיימו באופן בריא. "אורח החיים היושבני", שפוגע היום ברוב האוכלוסייה המבלה זמן רב מידי ביום בישיבה, עלול להיות קטלני ממש למי שאינם יכולים לעמוד כלל.

המוצר של אפנרייד מאופיין ביכולות רובוטיות אשר מאפשרות להסיע את המשותקים זקופים על פני מגוון תוואיי שטח, וכן בשיפוע, מבלי לסכן אותם בנפילה.

החברה מסרה כי הסכמי הפצה כבר נחתמו בבריטניה ובהונג קונג. כמו כן, בימים אלו מספקת החברה כיסאות לבדיקה על ידי הצבא האמריקאי לשימוש עבור נכי הצבא.

לדברי החברה, רשימת המתעניינים במוצר מגיעה כיום ל-2,000 איש, שחלקם השקיעו בסבב בעצמם.