עמותת טק קריירה חיפשה ומצאה פוטנציאל ב-eBay

וגם: חבר רחוק במפגש קרוב: מי הגיעו לכנס של בנק ההשקעות ג'פריס • מחכים לשינוי עולמי: מי הגיעו לפגוש ולשמוע את טוני בלייר • הרשת החברתית

גדי מיקליס ורטה אלמו / צילום: eBay
גדי מיקליס ורטה אלמו / צילום: eBay

מרכז המחקר והפיתוח של eBay בישראל אירח בשבוע שעבר את מפגש הסיום של האקתון אותו ערכה עמותת "טק קריירה", שמציעה לצעירים וצעירות יוצאי אתיופיה תוכנית לרכישת ידע, ניסיון וכישורים שייסיעו לשילוב בענף ההייטק. 

להאקתון הגיעו גם שגריר אתיופיה בישראל רטה אלמו נגה; וונדי פרו, יועץ לשגריר; אשר אליאס, מייסד טק קריירה; גדי מיקלס, ראש חטיבת החדשנות של eBay בישראל, ואחרים. טקלה מקונן, מנכ"ל טק קריירה, אמר כי "אנשים נוספים זכו היום להחשף לפוטנציאל של הדור הצעיר שלנו - דור טכנולוגי מאוד, עם חשיבה יזמית ומוטיבציה אדירה להצליח".

במסגרת ההאקתון התבקשו המשתתפים לפתח פתרונות טכנולוגיים לצרכים חברתיים בקהילה. הצוותים הזוכים יוכלו להתקדם בהצגת המיזם מול משקיעים מקרנות הון סיכון.

במקום הראשון זכו שני מיזמים - אפליקציה לרשת חברתית המחברת בין יוצאי אתיופיה ברחבי העולם ומאפשרת להם לזהות יוצאי אתיופיה אחרים הנמצאים באותו מיקום ולקשור קשרים חברתיים; ואפליקציה לשיתוף כספים לטובת עזרה הדדית. 

חבר רחוק במפגש קרוב: מי הגיעו לכנס של בנק ההשקעות ג'פריס

בריזה חמימה קיבלה הבוקר את פניהם של המשקיעים שהגיעו למלון ריץ קרלטון בהרצליה, רגע לפני יומו השני של הכנס הטכנולוגי השנתי TECH TREK. גם השנה ערכו אותו בנק ג'פריז, חברת הבנקאות האמריקאית להשקעות גלובליות, בשיתוף לידר שוקי הון, הברוקראז' המייצג את ג'פריס בישראל.

נזכיר, כי בנק ההשקעות הזר ג'פריס מצטרף כחבר רחוק בבורסה לניירות ערך בת"א, בנוסף על מריל לינץ', שעד כה היה החבר הרחוק היחיד בבורסה. מבחינת הבורסה מדובר בחיזוק שצפוי להגביר את הנגישות והעניין של משקיעים זרים בכל הקשור לבורסה המקומית. 

בכנס שאורכו שלושה ימים, יוכלו משקיעים זרים ומקומיים להיפגש עם בכירים בחברות הייטק ציבוריות ופרטיות. את הבוקר פתח ריץ' הנדלר, מנכ"ל ויו"ר ג'פריס, שזו השנה השנייה ברציפות שהוא מגיע לישראל. הנדלר התייחס להצטרפותה של ג'פריס כחבר רחוק בבורסה לניירות ערך, ואמר כי בישראל יש "מתכון מיוחד שגורם לאנשים להשקיע פה".

אתמול סיירו במגוון חברות, בהן נייס, צ'ק פוינט, WIX ואחרות. את פני אורחות ואורחי הכנס קיבל הבוקר נתי גינור, ראש השוק הישראלי בג'פריז, יחד עם אניה גימן, מנהלת מחלקת מניות חו"ל בלידר ושי בן יקר מנכל לידר שוקי הון.

בדוברים ניתן היה לפגוש את: דיויד זרבוס, האסטרטג הראשי של ג'פריס; ראסל אלוואנגר, מנכל טאואר; תומר בר זאב, מנכ"ל איירונסורס; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לני"ע; היזם והמשקיע טל ברנח, מייסד קרן דיסרפטיב; שלמה דברת, שותף מייסד בקרן ויולה; ואחרים.

נתי גינור, אניה גימן, ריץ' הנדלר ושי בן יקר / צילום: שקד קריגר
 נתי גינור, אניה גימן, ריץ' הנדלר ושי בן יקר / צילום: שקד קריגר

מחכים לשינוי עולמי: מי הגיעו לפגוש ולשמוע את טוני בלייר

אירוע הגאלה השנתי של מרכז דנגור באוניברסיטת בר-אילן, נערך אמש בטראסק בתל אביב. מלבד בבכירי האוניברסיטה, בהם: רו"ח שלמה זוהר, יו"ר מועצת הנאמנים; פרופ' אריה צבן, נשיא האוניברסיטה; פרופ' מרים פאוסט, רקטור האוניברסיטה; וזהר ינון המנכ"ל, התמקדו האורחים באורח הכבוד - טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, וכיום יו"ר המכון לשינוי עולמי.

בראיון עם בלייר שערכה במקום אשת התקשורת יונית לוי, הוא ציין כי להערכתו בריטניה עוברת תקופה זמנית קשה ומאתגרת אבל הוא מקווה שהעתיד יהיה בתוך אירופה. "יש בסיס דמוקרטי משמעותי שאומר שלמדנו כל כך הרבה. הדבר הטוב ביותר הוא לחזור לכך", הוא אמר. על תוכנית השלום של טראמפ הוא אמר כי "פתרון שתי המדינות יקרה רק אם יש הכרה במדינת ישראל והמנהיגות הפוליטית ברשות הפלסטינית תהיה מאוחדת ותקבל את ישראל כמדינה. חשוב שישראל תבנה קשר עם העולם הערבי".

באנשי ונשות העסקים שהגיעו לשמוע ולפגוש את בלייר, ניתן היה לראות את: עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס גרופ; שלום זיידלר, יו"ר ויסוצקי; מיכאל אילוז, יו"ר טבע נאות; איתן ורטהיימר;   עו"ד ציון אמיר; לינה דה-שלטון, מנכ"לית מכון צוקרמן; אבי ברזילי, מנכ"ל אפריקה נכסים; ישראל מקוב, בעברו מנכ"ל טבע והיום יו"ר ביולייט; ורבים אחרים.

טוני בלייר וישראל מקוב / צילום: דוברות בר אילן
 טוני בלייר וישראל מקוב / צילום: דוברות בר אילן