דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

תופסים רכבת מתחנת סגולה בפ"ת? בקרוב לא תוכלו להגיע לתחנה ברכב

בעוד שבוע וחצי תיסגר הגישה לתחנת הרכבת סגולה בפתח תקווה לכלי רכב וכן ייסגר החניון במקום והגישה לתחנה תתאפשר רק ברגל • הסיבה: סגירת מתחם ירקונים הסמוך בשל אי חוקיות • הגישה למקום ברכב – אם תתאפשר – תתחדש רק בעוד למעלה משנה

loading

מכה לנוסעי רכבת ישראל בתחנת הרכבת סגולה בפתח תקווה. בעוד כשבוע וחצי, בתאריך 16 ליוני תיחסם דרך הגישה לתחנה ברכב, וכן ייסגר החניון שלצד תחנת הרכבת. הגישה לתחנה תתאפשר מאותו המועד רק להולכי רגל, אם כי מדובר בגישה מסורבלת. זו מתאפשרת אך ורק מצידו של גשר שעובר בסמוך (כביש 40).

המשמעות מכך היא פגיעה אנושה במשתמשי תחנת הרכבת שבשולי העיר פתח תקווה ושעוברים בה בכל יום נוסעים רבים. מרביתם מגיעים למקום בעזרת כלי רכב, ומעתה הם ייאלצו לעשות שימוש בתחנות הרכבת הסמוכות בקרית אריה ובראש העין.

סגירת דרך הגישה למקום והחניון מתבצעת לאור סגירת מתחם המסחר ירקונים שנמצא בסמוך לאור העובדה שנקבע בעבר כי הוא נבנה שלא כחוק.

לפי נתוני רכבת ישראל בכל יום עוברים בתחנת רכבת סגולה כ-5,000 איש בממוצע.

לאור הפגיעה בפעילות תחנת הרכבת, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה אתמול (ג') את בקשת הרכבת לקידום דרך גישה וחניון חלופיים לתחנה. מרכבת ישראל נמסר בהקשר לכך כי "הבקשה הועברה לאישור משרד האוצר והפרויקט צפוי להסתיים כעבור כשנה מיום תחילת העבודות".

עוד מסרו ברכבת ישראל כי הם נערכו לסגירה הצפויה של חסימת הגישה לתחנת הרכבת ועל כן הכשירו מקומות חנייה נוספים בתחנות סמוכות. "לאחרונה הכשירה רכבת ישראל מאות מקומות חנייה נוספים בקרבת תחנת הרכבת ראש העין צפון, שם נוספו 500 מקומות חנייה חדשים, ובסך הכל קיימים בתחנת ראש העין צפון כ-1,150 מקומות חנייה חינמיים. בתחנת פתח תקווה קריית אריה, הסמוכה לתחנת סגולה קיימים כ-350 מקומות חניה חינמיים בשטח תחנת הרכבת, ועוד כ-1,000 מקומות חנייה בשטח אצטדיון המושבה, הסמוך לתחנת הרכבת", נמסר מרכבת ישראל.

השימוש בדרך הגישה לתחנה ובחניון, התאפשרה בחודשים האחרונים לאור העובדה שבית המשפט השלום בתל אביב קיבל בחודש ינואר האחרון בקשה שהגישה רכבת ישראל להוצאת צו מניעה לסגירה מיידית שלהם. היום התקיים דיון בבית המשפט, ולאור המלצתו מחקה רכבת ישראל את בקשתה להוצאת צו מניעה קבוע לסגירת הדרך והחניון, ועל כן אלה ייסגרו כאמור ב-16.6.2019. כחלק מהדיון אף מתח השופט עמית יריב ביקורת על התנהלות רכבת ישראל כשכתב כי, "ביום שבו הפרקליטות הגישה את כתב האישום שבסופו סגרו את מתחם ירקונים, היה צריך להתחיל למצוא פתרון. כי היה צריך להיות ברור לכולם שאם מפנים משם את בעלי הקרקע ואי אפשר לעשות שם משהו שאיננו חקלאות, אי אפשר לאפשר לרכבת להמשיך להשתמש במקרקעין".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות