סגירה חיובית בוול-סטריט: פייסבוק זינקה ביותר מ-4%; לופטנזה צנחה 11% וגררה את סקטור התעופה לירידות

מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.8%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.1% • מדד האמפייר-סטייט נפל לטריטוריה שלילית, מה שמצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית • איש העסקים פטריק דרהי רוכש את סותביס תמורת 3.7 מיליארד דולר - פרמייה של 61% על מחיר השוק • טבע נסחרה בצל הורדת מחיר יעד מסיטי • דריכות לקראת הודעת הריבית של הפד ביום רביעי הקרוב

רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס
רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות, בהובלת מדד הנאסד"ק שעלה ב-0.6%. עיני השוק דרוכות לקראת הודעת הריבית של הפד ביום רביעי. 

מניית פייסבוק  קפצה ביותר מ-4% על רקע ההערכות כי מחר תשיק הרשת החברתית את המטבע הדיגיטלי שלה. מניית נטפליקס  עלתה ב-3.2%, ומניית סותביס זינקה ב-59% על רקע הרכישה של החברה על ידי פטריק דרהי בתמורה ל-3.7 מיליארד דולר. 

מניית טבע  איבדה כ-0.5% בצל הורדת מחיר יעד מצד סיטי.

22:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים לקראת סגירה בעליות, בדומה לסנימנט שנרשם רוב שעות המסחר מוקדם יותר, ולמרות נתוני מאקרו חלשים.

מדד הנאסד"ק עולה ב-0.8%, הדאו ג'ונס מטפס כ-0.2%.

מנייתה של אריי ביופארמה מזנקת ב-56% על רקע רכישתה על ידי ענקית התרופות פייזר.

מניית פייסבוק  קופצת ב-3.7%, מנייתה של ביונדמיט מזנקת ב-10.3%, מניית בואינג  קופצת ב-2.3% על רקע הדיווח כי רשות התעופה הפדרלית עשויה לבדוק עוד השבוע את שיפורי הבטיחות שבוצעו במטוסי 737 MAX של החברה, בהמשך להתרסקות שניים מהם בשנה האחרונה.

מניית סותביס  מזנקת בכ-60% על רקע רכישתה בכ-3.7 מיליארד דולר על ידי חברה שבבעלות איש העסקים היהודי-צרפתי פטריק דרהי.

עיני המשקיעים נשואות להודעת הפד על גובה הריבית ביום רביעי הקרוב. רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של אי.בי.אי בית השקעות אמר: "הריבית בארה"ב צפויה להישאר ללא שינוי בהחלטה הקרובה, כאשר הדגש יהיה סביב הרטוריקה של הפד והעדכון של תוואי הריבית הצפוי (DOTS). רף הציפיות להתנעת תוואי הפחתת ריבית כבר ביולי הקרוב גבוה למדי, בפרט על רקע הלחץ שמפעיל טראמפ על הפד, מה שעלול ליצור אכזבה מההחלטה הקרובה. התמחור הנוכחי בשווקים הנשען על סדרת הפחתות ריבית החל מיולי הקרוב מציע פוטנציאל מוגבל בשוקי האג"ח והמניות ותומך בהגדלה טאקטית של רכיב המזומן".

20:30

המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נסחרים בעליות, בהובלת מדד הנאסד"ק עולה ב-0.8%, והדאו ג'ונס מטפס ב-0.16%.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי צופה כי החרפת מלחמת הסחר בין סין לארה"ב עשויה להוביל להפחתת הריבית על ידי הפד קרוב לאפס באביב של שנת 2020. 

עיני השוק מופנות להודעת הריבית ביום רביעי הקרוב, בתום ישיבה בת יומיים של חברי ועדת השוק הפתוח של הפד. בעוד שוק האג"ח מתמחר 3 הודות ריבית עוד השנה, הציפיות בשוק הן כי הפד יותיר את הריבית ללא שינוי בהודעה השבוע, אך עשוי להפחית את הריבית ביולי הקרוב.

18:44

מדדי אירופה נסגרו ביציבות עם נטייה לעליות, על רקע הסנטימנט החיובי בניו יורק. מדד הדאקס נסגר ביציבות, ומדדי הפוטסי והקאק נסגרו בעליות של 0.2% ו0.4%, בהתאמה. חברות התעופה ספגו ירידות בעקבות אזהרת הרווח של לופטנזה שצללה ב-11%, וחוץ ממנה איירפראנס ירדה ב-5.6% ואיזיג'ט  ב-5.2%. 

מוקדם יותר בארה"ב פורסם מדד הייצור של האמפייר-סטייט, הסוקר את הפעילות היצרנית באזור ניו-יורק, והצביע על נפילה מרמה של 17.8 נקודות לטריטוריה השלילית של מינוס 8.6 נקודות. מדובר בצניחה החדה ביותר מאז השקת הסקר בשנת 2001, והקריאה השלילית הראשונה מאז שנת 2016.

 

17:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות, בהובלת מדד הנאסד"ק שמטפס ב-0.8%. מדד הדאו ג'ונס מטפס ב-0.2% ומדד S&P 500 עולה ב-0.3%.

מניית טבע  יורדת ב-1.6% קרוב למחיר של 8 דולרים למניה. בנק ההשקעות סיטיגרופ הוריד את מחיר היעד למניה מ-23 דולרים ל-13 דולרים למניה.

מניית סותביס  מזנקת בכ-58% על רקע הודעתה של החברה על מכירתה לאיש העסקים הישראלי-צרפתי פטריק דרהי תמורת 3.7 מיליארד דולר, לפי מחיר של 57 דולרים למניה.

חברת התרופות פייזר  הסכימה לרכוש את חברת Arry ביופארמה תמורת 10.64 מיליארד דולר למניה, מה שמהווה אפסייד של 62% על מחיר השוק של החברה. בכך ענקית התרופות מרחיבה את הפרוטפוליו שלה בחקר הסרטן. מנייתה של Arry מזנקת ב-57% בתגובה לדיווח.

מניית ביונדמיט ממשיכה במומנטום החיובי מאז ההנפקה, על רקע הביקוש הגובר לתחליפי בשר, ומזנקת כעת בכ-10%.

16:45

פתיחה יציבה בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס ומדד ה-S&P 500 ביציבות, ומדד הנאסד"ק ב-0.22%. המשקיעים מסתכלים קדימה לקראת הודעת הריבית בתום הישיבה של הפד שעתידה להתרחש בימי שלישי ורביעי. הצפי הוא שהריבית תיוותר ללא שינוי אך מעניין יהיה לראות מה הצפי של הפד להמשך.

מניית סותביס  מזנקת בעקבות הרכישה של פטריק דרהי  ב-58%.

פייסבוק  עולה ב-2.5% על רקע הציפייה שפייסבוק תשיק מטבע דיגיטלי משלה. 

מניית טבע  נסחרת בצל הורדת מחיר יעד מצד סיטיגרופ.

באירופה מניית לופטהנזה  צונחת ב-11% לאחר שפרסמה אזהרת רווח.

15:30

מדד האמפייר-סטייט בארה"ב לטריטוריה שלילית לראשונה מזה שנתיים בחודש יוני האחרון. מדד הייצור של האמפייר-סטייט צנח ב-26.4 נקודות למינוס 8.6 נקודות ביוני, כך לפי הבנק הפדרלי של מדינת ניו יורק. הכלכלנים צפו קריאה חיובית של 10 נקודות. קריאה מתחת לרמה החיובית מסמנת את התכווצות הפעילות הכלכלית, מה שלא קרה מאז אוקטובר של שנת 2016.

התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות מאבדות גובה לאחר פרסום מדד האמפייר-סטייט.

מנייתה של חברת תחליפי הבשר ביונדמיט מזנקת בכ-6% בטרום-מסחר בהמשך לעליה של 7.1% ביום שישי האחרון.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.2% לקראת פתיחת המסחר בניו יורק.

14:30

המסחר בבורסות אירופה עבר למגמה מעורבת. פוטסי יורד ב-0.2%, דאקס נסחר ביציבות ואילו קאק עולה ב-0.2%. סטוקס 600 מאבד 0.1%. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בוול סטריט.

12:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בעליות קלות. דאקס וקאק עולים בכ-0.2% ופוטסי מוסיף 0.13%. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בוול סטריט.

מניית לופטהנזה  צונחת במסחר לאחר שחברת התעופה פרסמה אזהרת רווח. הירידה במניה משפיעה גם על חברות תעופה נוספות. כך, גם אייר פראנס קיי.אל.אם  ואיזיג'ט  נסחרות בירידות. 

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח ביציבות על רקע ציפיות המשקיעים לקראת פגישת הפדרל ריזרב ביום רביעי הקרוב. כך, בורסות לונדון , גרמניה , פריז  ואיטליה  רושמות עליות של עד 0.3%.

בורסת טוקיו  ננעלה ביציבות, עליות בנעילה בשנחאי . בורסת הונג קונג  רושמת עליות של 0.5%.

 

9:10

עליות שערים בשעה זו במסחר בשוקי אסיה, מדד ההנג סנג  עולה 0.75%, שנחאי  מוסיף 0.24% לערכו והניקיי  ביפן עולה 0.17%.

באירופה הצפי הוא לעליות שערים במסחר היום על רקע ציפיות המשקיעים לקראת פגישת הפדרל ריזרב ביום רביעי הקרוב.

07:50

בורסות אסיה עברו למגמה מעורבת - ההנג סנג עולה 0.66%, הניקיי מוסיף 0.09% לערכו ואילו מדד שנחאי יורד 0.05%.

06:15

המסחר בשוקי אסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים בהובלת ההנג סנג בהונג-קונג שמוסיף כמעט 1% לערכו, מדד שנחאי עולה 0.15% והניקיי ביפן גם עולה 0.09%.

בהונג-קונג המפגינים מסרבים לעזוב את הרחובות ודורשים את התפטרות נציג הממשל הבכיר במדינה.

בשישי האחרון נתוני מאקרו מסין הציגו האטה בצמיחה ביצוא התעשייתי במדינה לשפל של 17 שנים.

עוד בשישי, בורסות וול סטריט ננעלו בירידות שערים. 

ביום רביעי הקרוב צפוי לנאום יו"ר הפדרל ריזרב בארה"ב ג'רום פאואל ולהודיע על החלטת הריבית. אמש, בראיון לרשת ABC, אמר הנשיא דונלד טראמפ על פאואל: "הוא הבחירה שלי, ואינני מסכים עימו באופן מוחלט".