חולדאי לנתניהו: "המשך הפעלת שדה דב לא יעכב את ביצוע עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה"

במכתב ששלח הבוקר לנתניהו, התייחס ראש עיריית ת"א לטענות כי מתן ארכה לפינוי שדה דב יביא לקשיים בביצוע עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה: "החלופות המוצעות אינן גורמות לאף קושי בביצוע עבודות הקו הירוק" • נת"ע: "מדובר במעקף של הקו הירוק שלא משנה מהותית את מתווה הקו"

ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, במסיבת עיתונאים בנושא שדה דב / צילום: שלומי יוסף
ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, במסיבת עיתונאים בנושא שדה דב / צילום: שלומי יוסף

ראש עיריית תל-אביב-יפורון חולדאי, פנה הבוקר (ב') במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא ארכה לפינוי שדה דב, והתייחס לטענות כי הדבר יביא כביכול לקשיים בביצוע עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה

"החלופות המוצעות אינן גורמות לאף קושי בביצוע עבודות הקו הירוק", כתב חולדאי לנתניהו. "בכל אחת מהחלופות הוכנה תוכנית אלטרנטיבית, מאושרת סטטוטורית, להעברת הקו הירוק, בין אם ברחוב אבן גבירול ובין אם ברחוב לוי אשכול, ולכן אין שום מניעה שהשדה יישאר פתוח עוד מספר שנים".

לדברי חולדאי, "הקו הירוק אינו מכשול להמשך הפעלת שדה דב ובכל החלופות אינו מעכב את ביצוע העבודות בקו".

ואכן, גם בנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לא חיכו להתפתחות בדרמות של שדה דב. שם נערכו עם אופציה חלופית למקרה שמועד סגירת השדה יידחה: "התוואי המאושר לקו הירוק כולל שתי חלופות במקטע שדה דב - אחת בשטח המיועד לפינוי ואחת דרך רחוב לוי אשכול. נת"ע תוכל להיערך במסגרת לוחות הזמנים לביצוע כל חלופה שתיבחר, ובלבד שתתקבל החלטה סופית", נמסר מהחברה. 

הקו הירוק של הרכבת הקלה מתוכנן לעבור מהרצליה דרך תל-אביב עד חולון וראשון-לציון, עם שלוחה לאוניברסיטה ולרמת החייל.