נעילה מעורבת בבורסה בת"א: טבע איבדה 3.2%, בית שמש זינקה בכ-7%

היום צפויה להתקיים הצבעה נוספת באג"ח סדרה ג' של בי קומיוניקיישנס, שם צפוי רוב שיאפשר לנאמן האג"ח לאשר להנהלת החברה לחתום על העסקה • הנציבות האירופית פתחה בחקירה נגד חברה בת של שפיר הנדסה • כלכלי הראל: "בהסתכלות קדימה לשנים הבאות נראה שקיימים יתרונות בולטים לשוק המניות הישראלי"

בורסת תל אביב  / צילום: רויטרס - Baz Ratner
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס - Baz Ratner

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, ברקע ליציבות בפתיחת המסחר בוול סטריט, וזאת בציפייה לפסגת G20 שתתקיים השבוע ביפן, שם צפוי הנשיא טראמפ לקיים שיחה ארוכה עם מקבילו הסיני. מדד ת"א 35 איבד 0.2%, ומנגד מדד ת"א 90 טיפס בכ-0.6%. 

מניית בית שמש  זינקה בחדות על רקע החרבת ההסכם עם פראט אנד וויטני. צפי היקף ההכנסות העתידי מההסכם עומד על כ-800 מיליון דולר, אשר יתפרסו על פני 20 שנות ייצור (2020-2039). סך הסכמי המסגרת ("Frame Orders") של קבוצת מנועי בית שמש לאחר החתימה על הסכם זה עומד על כ-2.6 מיליארד דולר. 

כלכלי הראל כותבים בסקירתם השבועית, כי "בהסתכלות קדימה לשנים הבאות נראה שקיימים יתרונות בולטים לשוק המניות הישראלי - שוק המאופיין בדפנסיביות ובתנודתיות נמוכה יותר משאר שוקי העולם. בנוסף, תמחור שוק המניות הישראלי אטרקטיבי יותר (במונחים היסטוריים וגם בהשוואה לשווקים מתקדמים אחרים), הכלכלה צומחת חזקה והריבית נמוכה, מקנות לישראל עדיפות.

"להערכתנו, חשיפה לשוק המניות בישראל נכונה לנוכח העובדה שהריבית בישראל לא צפויה לעלות ותשואות האג"ח יישארו נמוכות כך שיותר ויותר משקיעים יבינו כי הגדלת חלקן של המניות בתיק ההשקעות הן כורח המציאות. הגדלת רכיב המניות בציבור בשוק בעלת סחירות נמוכה כמו ישראל צפויה לתמוך משמעותית בביצועי השוק", כתבו בהראל.

חברת הנדל"ן מגה אור  עדכנה על מכירת נכס שתניב לה רווח אחרי מס של כ-116 מיליון שקל.

מניית אלומיי  המשיכה במסעה צפונה אחרי קפיצה של כ-20% שרשמה בשבוע שעבר, על רקע מצגת שפרסמה עם תחזיות לגבי המשך פעילותה, לקראת גיוס אג"ח שהיא מקדמת.

עוד בתחום האנרגיה הירוקה, מניות אנרג'יקס  ואנלייט  התחזקו. ברקע למסחר באנלייט, החברה עדכנה אמש על החלטת בג"ץ לדחות עתירה של החברה להגנת הטבע נגד אישור אחד הפרויקטים שלה.

מניית אפריקה נכסים  ריכזה מחזור מסחר גדול מהרגיל, ללא דיווח מצד החברה, וגם מניית קנון ריכזה מחזור מסחר ער, ללא דיווח מצידה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום יציבות ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה שלילית.

 14:10

המסחר בבורסת ת"א מתנהל כעת בעליות. ת"א-35 ות"א-125 עולים בכ-0.2%, ת"א-90 מוסיף 0.4% ות"א-ביטוח מטפס בכ-0.45%. ת"א-ביומד מאבד 0.5%.

חברה לישראל , כיל  ומליסרון  בולטות בעליות בת"א-35. שפיר הנדסה , פריגו  ודלק קידוחים  בולטות בירידות.

אייסקיור מדיקל  עולה ב-11%, בית שמש  מוסיפה כ-8% וממן  מטפסת בכ-5%. אינטרנט זהב  מאבדת 15%, יוניבו  נופלת בכ-6% ואינטרקיור  יורדת בכ-4%. 

חברת הנדל"ן מגה אור  הודיעה הבוקר על מכירת נכס מניב באזור תעשייה במודיעין בתמורה ל-470 מיליון שקל. מדובר בנכס אשר החברה יזמה ומושכר בחלקו הגדול לטווח ארוך לדואר ישראל הנחשב לשוכר אטרקטיבי בזירה המקומית, למרות חוסנו הפיננסי המוטל בספק, ובחלקו הנוסף לחברה נוספת. מגה אור צפויה לרשום בגין הנכס רווח הון נטו של 116 מיליון שקל, לאחר שרשמה בעבר רווח לפני מס של 110 מיליון שקל.

11:55

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות. ת"א-35 עולה ב-0.1%, ת"א-125 מוסיף 0.2% ות"א-90 מטפס ב-0.5%. 

חברה לישראל , כיל  והראל השקעות  מובילות בעליות בת"א-35. שפיר הנדסה , פריגו  ופז נפט  בולטות בירידיות במדד.

שפיר הנדסה הודיעה כי הנציבות האירופית פתחה בחקירה נגד החברה הבת שלה (100%) בחשד לאי סדירות בפרויקט ברומניה. 

אינטרנט זהב  גם בולטת בירידות.

מניית בית שמש  עולה ב-7%. החברה תמשיך לייצר חלקים ל מנועי סילון עבור חברת פראט אנד וויטני קנדה (PWC) לפחות עד שנת 2039. היום דיווחה מנועי בית שמש כי הגיעה לסיכום בדבר חידוש והרחבה של חוזה ארוך טווח עם פראט אנד וויטני, לייצור חלקים למנועי סילון.  

09:45

פתיחה חיובית בבורסה בת"א, המדדים המובילים עולים עד 0.5% בהובלת ת"א-90.

מניית בזק מוסיפה 0.34% לערכה.

06:25

המסחר בבורסות ת"א ייפתח הבוקר לאחר נעילה מאוזנת אתמול ונעילה בירידות שערים בסוף השבוע בבורסות וול סטריט.

אתמול, המדדים העיקריים בת"א ננעלו ללא שינוי. מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-435 מיליון שקל בלבד.

במניות קבוצת בזק במסחר אתמול, ביקום זינקה ב-11%, בזק עלתה ביותר מ-1% ואינטרנט זהב זינקה ב-30%. זאת, ברקע לציפייה לסגירה הסופית של עסקת ההשקעה של דוד פורר וקרן סרצ'לייט בביקום. היום צפויה להתקיים הצבעה נוספת באג"ח סדרה ג' של בי קומיוניקיישנס, שם צפוי רוב שיאפשר לנאמן האג"ח לאשר להנהלת החברה לחתום על העסקה, אחרי שמחזיקי הסדרה הנוספת של בי קומיוניקיישנס ומחזיקי אג"ח אינטרנט זהב כבר אישרו את העסקה ברוב עצום. 

מניית טבע קפצה אתמול ביותר מ-4% לקראת הדיון היום בבית המשפט באוקלהומה בנוגע להסדר פרשת משככי הכאבים במדינה זו.

המסחר בשוקי אסיה מתנהל במגמה חיובית בשעה זו.

בסוף השבוע בורסות וול סטריט ננעלו בירידות שערים קלות.