בכירים בפפסיקו בביקור בישראל: מחפשים טכנולוגיות בתחום החקלאות

ל"גלובס" נודע כי משלחת של פפסיקו הגיעה לביקור בישראל בחיפוש אחר טכנולוגיות בתחום החקלאות • בפפסיקו העולמית מחפשים להטמיע טכנולוגיות של מה שנקרא "חקלאות מדייקת" לאורך כל שרשרת הייצור שלהם, בדגש על גידול תפוחי אדמה

פפסיקו / צילום: Shutterstock
פפסיקו / צילום: Shutterstock

משלחת של ענקית המזון הבינלאומית פפסיקו (PepsiCo) הגיעה לביקור בישראל בחיפוש אחר טכנולוגיות בתחום החקלאות - כך נודע ל"גלובס". המשלחת, שנחתה בארץ בתחילת השבוע, כוללת 25 נציגים בכירים שהגיעו לביקור שצפוי להימשך עד מחר (ה').

בפפסיקו העולמית מחפשים להטמיע טכנולוגיות של מה שנקרא "חקלאות מדייקת" לאורך כל שרשרת הייצור שלהם, בדגש על גידול תפוחי אדמה. בין היתר מדובר על פתרונות חקלאות vעושים שימוש ברחפנים, פלטפורמות דיגיטליות לניהול שדות, שימוש חכם בדשנים ועוד.

הדמות הבכירה ביותר בין משתתפי המשלחת היא אליחיו ארטורו, מנהל פעילות הטכנולוגיות החקלאיות באמריקה הלטינית של קבוצת פפסיקו.

במהלך הביקור המשלחת הוזמנו חברי המשלחת לפגישות עם כ-50 חברות וסטארט-אפים ולביקורים במרכז פרס לשלום, במכון הוולקני, בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ובפגישה עם עם הרשות לחדשנות, זאת על-מנת לבחון דרכים לשיתוף-פעולה ולאימוץ טכנולוגיות ישראליות.

המשלחת הגיעה לישראל במסגרת קשר שנוצר באמצעות הנספחות הכלכלית במקסיקו בשיתוף עם מכון היצוא.

פפסיקו היא חברת המזון והמשקאות השלישית בגודלה בעולם שמשווקת את מוצריה ב-200 מדינות, זאת על-פי הדירוג של "פורבס" ל-2018. פפסיקו אומנם מזוהה בישראל עם משקה הקולה פפסי, אך למעשה היא גם מי שעומדת מאחורי לא מעט מותגים פופולריים דוגמת דוריטוס, צ'יטוס וקוואקר, שמשווקים בארץ על-ידי השותפות של קבוצת שטראוס הישראלית.

בסוף 2018 רכשה פפסיקו את סודהסטרים הישראלית המייצרת מערכות ביתיות להכנת מים מוגזים בתמורה ל-3.2 מיליארד דולר.