סקר הפרסומות: טורנדו - הכי זכורה השבוע; ביטוח ישיר - הכי אהובה

גיאוקרטוגרפיה: קמפיין כלל ביטוח הוא הקמפיין המושקע ביותר השבוע עם השקעה של כמיליון שקל • וגם: האם הפרסומת החדשה של עומר אדם לאופטיקנה תשחזר את ההצלחה של הפרסומת לבזק?

הרבה פרסומות חדשות עלו השבוע - חלקן מעוררות פרובוקציה מסוימת כמו הפרסומת החדשה של פרסום מנצ' לגולדסטאר; אחרות רוכבות על הנוסחה המנצחת של חידוש שיר, כמו הפרסומת החדשה לאופטיקנה בכיכובו של עומר אדם. ובכל זאת, את דירוג הזכורות והאהובות ממשיכות להוביל פרסומות ששומרות על קו קריאטיבי עקבי. אין זה אומר שהפרסומות הללו קריאטיביות יותר, אלא שהעקביות לצד היצירתיות מאפשרות לקהל לזכור אותן יותר בקלות ולחבב אותן.

את דירוג הפרסומות הזכורות מובילה הפרסומת לטורנדו. הפרסומת, באמצעות מקאן תל-אביב ובכיכובה של רותם סלע, רושמת שיעור זכירה הגבוה בכ-6% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 8.0%.

הפרסומת לביטוח ישיר, באמצעות באומן-בר-ריבנאי, היא הפרסומת האהובה ביותר. שיעור האהדה לה נמוך בכ-12% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 21.4%. 

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות

קשה שלא להתייחס לפרסומת החדשה של אופטיקנה, בה מחדש הזמר עומר אדם את השיר "לעולם בעקבות השמש". בפעם האחרונה שבה הופיע אדם בפרסומת עם חידוש של שיר, היה זה לחברת בזק עם השיר "בוקר טוב". הפרסומת הפכה להיסטריה, והשיר המחודש חרג הרבה מעבר לברייק הפרסומות. עתה כאמור גויס עומר אדם לאופטיקנה. אומנם מדובר רק בימים הראשונים של הפרסומת באוויר, אבל בשלב זה נראה כי היא לא תשחזר את ההצלחה הפנומנלית של בזק. הפרסומת ממוקמת במקום השני בדירוג הזכורות והשמיני בדירוג האהובות.

הקמפיין של כלל ביטוח באמצעות אדלר-חומסקי הוא הקמפיין המושקע ביותר השבוע עם השקעה שעומדת על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על כמיליון שקל.

עוד עולה מנתוני יפעת כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע בטלוויזיה עומד על 486 (לעומת 514 בשבוע שעבר). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-35.4 מיליון שקל (לעומת 36.5 מיליון שקל בשבוע שעבר).