קרנות המורים והגננות במו"מ לרכוש מקבוצת דלק נתח מתמלוגי מאגר "תמר" ב-53 מיליון דולר

דלק מנהלת מו"מ עם קרנות ההשתלמות של המורים והגננות למכירת זכויותיה ל"תמלוגי-על" ממאגר הגז, הנובעים מהחזקתה בשותפות דלק קידוחים • מניית קבוצת דלק רשמה היום ירידה קלה, והשלימה נסיגה של 6% בחודש האחרון

קבוצת דלק , שנמצאת בשליטת יצחק תשובה, מקדמת מהלך נוסף להיפרדות ממאגר הגז הטבעי "תמר". הקבוצה דיווחה היום לבורסת ת"א כי היא מנהלת מו"מ עם קרנות ההשתלמות של המורים והגננות למכירת זכויותיה ל"תמלוגי-על" מהמאגר, הנובעים מההחזקה שלה בשותפות דלק קידוחים , שדלק מחזיקה באמצעותה במאגר "תמר" (22%) ובחברת תמר פטרוליום  (9.25%). 

אם העסקה, הכפופה לתנאים מתלים שונים, תושלם, תקבל קבוצת דלק מקרנות ההשתלמות של המורים והגננות, בראשות היו"ר אייל גבאי, סכום של כ-53 מיליון דולר, כשהזכויות לתמלוגי-העל מהמאגר יועברו לקרנות החל ב-1 באפריל. הצדדים הסכימו כי בתחילת 2023 יבצעו בדיקה והתחשבנות, שעשויה להוסיף או להפחית כ-2 מיליון דולר מסכום התמורה.

תמלוג-העל שלו זכאית קבוצת דלק ממאגר "תמר" עמד עד לסוף 2017 על 1.5% מהכנסות המאגר, וקפץ לרמה של 6.5% בתחילת 2018, לאחר שהוחזרה ההשקעה במאגר הגז.

נזכיר כי לפני כשנה (ביוני 2018) השלימה קבוצת דלק מהלך של מכירת תמלוגי-העל של החברה הבת דלק אנרגיה לחברה ייעודית, דלק תמלוגים, שהוקמה וגייסה כסף באמצעות הנפקת מניות ואג"ח. דלק תמלוגים גייסה כ-530 מיליון שקל - מתוכם כ-404 מיליון שקל באג"ח והיתרה בהנפקת מניות. ההנפקה זכתה לביקושים דלים וקבוצת דלק נותרה עם החזקה ישירה של כ-40% ממניות דלק תמלוגים. מאז שהתחילה להיסחר בבורסה, רשמה מניית דלק תמלוגים ירידה של 13%.

במסגרת מתווה הגז, מחויבת קבוצת דלק למכור את כל החזקותיה במאגר "תמר" עד לסוף שנת 2021. זאת, מכיוון שהיא מחזיקה, באמצעות דלק קידוחים, בכ-45% ממאגר "לוויתן" הגדול יותר, שצפוי להתחיל בהפקת גז טבעי לקראת סוף 2019. 

מניית קבוצת דלק רשמה היום ירידה קלה, והשלימה נסיגה של 6% בחודש האחרון. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-19%, ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-6.9 מיליארד שקל.