קרן הטכנולוגיה של אי.בי.אי משקיעה בסטארט-אפים לצד ד"ר רפי גדרון ושלו חוליו

הקרן, שהוקמה ביוזמת המדינה ובסיועה, תשקיע כ-2 מיליון דולר בחברת רייטבאונד, המפתחת טכנולוגיה המאפשרת אוטומציה וייעול של תהליכי מכירות בין ארגונים לבין חברות • כחצי מיליון דולר יושקעו בחברת אקספריטי, העוסקת באיתור מומחים ובניהול ידע על בסיס בינה מלאכותית

IBI לוגו
IBI לוגו

קרן אי.בי.אי טכנולוגיה עילית מכפילה את פורטפוליו ההשקעות שלה בסטארט-אפים. הקרן הודיעה השבוע כי ביצעה את ההשקעות הלא סחירות השלישית והרביעית שלה, שבהן תשקיע בסך הכל כ-2.5 מיליון דולר (כ-8.7 מיליון שקל) המהווים כ-2% מנכסי הקרן. את הקרן מנהלים ד"ר דן אקס וד"ר דור לי-לו. 

ההשקעות החדשות הן בשתי חברות שהוקמו השנה: רייטבאונד (RightBound) ואקספריטי (Xperiti). רייטבאונד, שההשקעה בה מסתכמת בכ-2 מיליון דולר, מפתחת טכנולוגיה המאפשרת אוטומציה וייעול של תהליכי מכירות בין ארגונים וחברות. אקספריטי, שההשקעה בה מסתכמת בכחצי מיליון דולר, עוסקת באיתור מומחים וניהול ידע על בסיס בינה מלאכותית.

ההשקעה ברייטבאונד נעשתה לצד שותף ההשקעה של הקרן שלו חוליו (ממייסדי חברת NSO העוסקת בפיתוח תוכנות ללוחמת סייבר ולריגול דיגיטלי) בעוד שההשקעה באקספריטי נעשתה לצד שותף ההשקעה ד"ר רפי גדרון, שהיה שותף למכירת חברת הסטארט-אפ כרומטיס ללוסנט בשנת 2000 תמורת 4.8 מיליארד דולר - האקזיט הגדול ביותר שידעה תעשיית ההיי-טק הישראלי עד אז (למרות שבהמשך החברה נסגרה).

בסביבת הקרן ציינו כי "במטרה להגיע לעסקאות הכי מעניינות בשוק, הקרן חתומה על הסכמים עם שותפי השקעה" שהם "יזמים ומשקיעים", המציעים לקרן להשקיע בחברות בהן הם פעילים ומשקיעים. עם שותפי ההשקעה של הקרן נמנים סער וילף, עמיחי שולמן, יריב גילת, חוליו, גדרון, יגאל יעקבי וקרן ההון סיכון אינימיטי.

שתי ההשקעות החדשות מצטרפות להשקעות של כ-14.5 מיליון שקל שכבר ביצעה אי.בי.אי טכנולוגיה עילית בחברת ניילומטיק ובקבוצת הסטארט-אפים Songo.

הקרן הוקמה ביוזמת המדינה ובסיועה, והיא פועלת תחת מעטפת ההגנה הממשלתית. הקרן גייסה ביוני 2018 כ-403 מיליון שקל, והיא תשקיע עד 75% משווי נכסיה בחברות הייטק לא סחירות (סטארט-אפים). מדובר במעין קרן הון סיכון סחירה, במבנה של קרן נאמנות, שפותחה כדי לאפשר השקעה במיזמי טכנולוגיה גם לציבור הרחב.

הקרן נסחרת בבורסה לפי שער של 75.6 אגורות, שמשקף לה שווי שוק של 307 מיליון שקל בלבד. היא מפרסמת שה-NAV (שווי נכסי נקי) שלה, מנוכה הוצאות ודמי ניהול, עומד כיום על 103.9 אגורות ליחידה, וסך נכסיה נאמד לפיכך בכ-419 מיליון שקל.