לא פוראבר: חברת הנדל"ן סטרוברי פילדס בוחנת פדיון מוקדם של האג"ח שהנפיקה בת"א

החברה הזרה, שהנפיקה שתי סדרות אג"ח שהיקפן כ-570 מיליון שקל, צפויה להשתלב במהלך הנפקה של חברה אם בארה"ב • מדובר בחברת נדל"ן זרה שלישית מתחילת השנה שצפויה לעזוב את הבורסה בת"א

הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

חברת נדל"ן זרה נוספת בוחנת את נטישת הבורסה בת"א. חברת סטרוברי פילדס (Strawberry Fields), הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, דיווחה אתמול כי פנתה אל הנאמן לאיגרות החוב שלה מסדרות א' ו-ב', בבקשה לזימון אסיפות של המחזיקים לצורך תיקון שטרי הנאמנות.

סטרוברי פילדס, שבבעלות מייקל בליסקו ומשה גובין, עוסקת ברכישה, ניהול והשכרה של נכסים מניבים, המשמשים כמוסדות רפואיים. לדברי החברה, במסגרת תיקון שטרי הנאמנות יתבקשו המחזיקים לקבוע כי יתאפשר לחברה לבצע פדיון מוקדם מלא של האג"ח שהנפיקה בבורסה בת"א (משתי הסדרות) בתמורה לערכן ההתחייבותי, וזאת לתקופה מוגבלת שתסתיים ב-30 בנובמבר השנה.

מחירי האג"ח של סטרוברי
 מחירי האג"ח של סטרוברי

לדברי סטרוברי פילדס, חברה נוספת שבבעלות בעלי השליטה בה, פועלת לפרסום תשקיף לצורך גיוס הון בבורסת ניו יורק (NYSE) באמצעות הנפקה ראשונה של מניות לציבור. החברה המנפיקה מתכוונת להגיש בשבועות הקרובים טיוטת תשקיף לרשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC), כאשר בכפוף להשלמת ההנפקה יועברו אליה מלוא המניות של סטרוברי פילדס.

על רקע תוכנית זו, במסגרתה תהפוך החברה המנפיקה לחברה האם של סטרוברי פילדס, מציינת סטרוברי פילדס כי לצורך השלמת ההנפקה ייתכן שהיא תידרש לבצע פדיון מוקדם של מלוא איגרות החוב שלה מסדרות א' ו-ב'. עם זאת, בחברת האג"ח מבהירים כי אין כל ודאות שההנפקה תצא לפועל או בנוגע לאישור הפדיון המוקדם.

איגרות החוב של סטרוברי פילדס הגיבו היום להודעה בעליות שערים. אג"ח א', בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) של 2.5 שנים, טיפסה בכ-2% ונסחרה לפי תשואה שנתית לפדיון של 8.3%. אג"ח ב', בעלת מח"מ של 2.3 שנים, עלתה בכ-3% ונסחרה לפי תשואה לפדיון של 6.2%. קרן החוב של שתי הסדרות מסכמת כיום בכ-570 מיליון שקל.

איגרות החוב של סטרוברי פילדס ספגו במהלך נובמבר-דצמבר 2018 ירידות שערים חדות בעת המפולת הכללית שנרשמה במחירי האג"ח של חברות הנדל"ן הזרות. עם זאת, מאז הספיקו האג"ח של סטרוברי פילדס להתאושש ולהחזיר את הירידות שנרשמו.

הודעתה של סטרוברי פילדס מגיעה כאמור לאחר שתי חברות זרות נוספות שהודיעו השנה על כוונתן לבצע פדיון מוקדם של האג"ח שלהן - צ'וזן נכסים שכבר השלימה את המהלך וחברת וו.סי.ג'י שעתידה להשלימו בשבוע הבא. לדעת גורמים בשוק, מדובר בתחילתה של מגמה, במסגרתה בוחרות חברות זרות בעלות דירוגים נמוכים יחסית, לוותר על הבורסה בת"א לנוכח התשואות הגבוהות של איגרות החוב שלה.

כך למשל אג"ח א' של סטרוברי פילדס, שהונפקה בסוף 2015 בריבית של 6.65% ומדורגת A מינוס בידי S&P מעלות, נסחרה היום כאמור לפי תשואה שנתית של 8.3% וזאת לאחר הודעתה על תוכנית הפדיון המוקדם. תשואות גבוהות אלו, אינן מאפשרות לחברות לבצע מחזור של החוב. משכך, אך טבעי הוא הדבר שהן ינסו לקצר את משך הזמן שלהן כחברות מדווחות בת"א, על כל העלויות והחובות המשפטיים הכרוכים בכך.