על רקע המתיחות במפרץ הפרסי: נעילה שלילית בוול סטריט

המדדים ירדו לאחר התפוגגות הדברים שאמרו בכירי הפד אמש המצדדים בהורדת ריבית • טראמפ שוב התנגח במדיניות הבנק הפדרלי וטען כי היא "הדוקה מדי" • מחיר הנפט עולה על רקע הודעת משמרות המהפכה של איראן כי הם השתלטו על מכלית נפט בריטית

סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס
סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, וזאת לאחר התפוגגות הדברים שאמרו בכירי הפד ועל רקע המתיחות במפרץ הפרסי. הנאסד"ק  הוביל את הירידות והשיל 0.74% מערכו, אחריו ה-S&P 500  עם ירידה של 0.62%, מדד הדאו ג'ונס  איבד היום 0.25% מערכו. 

22:00

מחיר הנפט  עולה כעת על רקע הודעת משמרות המהפכה של איראן כי הם השתלטו על מכלית נפט בריטית במי המפרץ הפרסי. לטענתם, המכלית "הפרה את כללי השיט והתקנות הבינלאומיות". על פי הודעת משמרות המהפכה, כלי השיט נתפס לבקשת הרשות הימית של מחוז הורמוזגאן, והוא נמסר לידי הרשויות "לצורך החקירה וההליכים המשפטיים הנדרשים".

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת בירידות שערים, וזאת ככל הנראה סביב ההתבטאויות של טראמפ כנגד המדיניות המוניטרית של הבנק הפדרלי.

21:20

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת במגמה מעורבת. הדאו ג'ונס עולה כעת, הנאסד"ק וה-S&P 500 יורדים כעת בכ-0.25% ובכ-0.35%, בהתאמה.

בתגובת לנאומו של ראש הפד של ניו יורק מליל אמש, נשיא ארה"ב צייץ היום (ו') "אני אוהב את נשיא הפד של ניו יורק ג'ון ויליאמס. ההצהרה הראשונה הרבה יותר טוב מאשר ההצהרה השנייה. ההצהרה הראשונה שלו היא 100% מדוייקת. הפד "העלה" מהר מדי את הריבית".

כזכור, כאשר נשיא הפד של ניו יורק, ג'ון וויליאמס, אמר אתמול כי על הפד "לפעול במהירות" ולהוריד ריבית כצעד מונע מפני אסון המשקיעים פרשו את הדברים כעוד רמז לכיוון הורדת הריבית. עם זאת, הבוקר הובהר כי הוא לא אמר את הדברים בהתבסס על ישיבת הפד האחרונה, אלא על פי מחקרים בשוק.

20:00

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים מתונות. כך, הדאקס  עלה היום 0.26%, הפוטסי  הבריטי עלה 0.21% והקאק  הצרפתי ננעל ביציבות.

בורסות וול סטריט נסחרות ביציבות. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים. כך, הנאסד"ק עולה 0.4%, אחריו ה-S&P 500 הדאו ג'ונס עם עלייה של כ-0.3%.

מניית פורסייט אוטונומוס הולדינגס  הישראלית מזנקת כעת 4% במסחר בניו יורק. החברה, הפועלת בתחום של מערכות ראייה ממוחשבות לרכב ומניעת תאונות דרכים, הודיעה היום (ו') על מכירה נוספת של מודל ה-QuadSight. מדובר בהתקן מצלמות לרכב האוטונומי ולרכב האוטונמי למחצה. החברה שרכשה את המודל היא ספקית הרכב היפנית Tier One. על אף רצף העליות בשווי המנייה בחודש האחרון, ערכה של פורסיית עדיין נמצא במגמת ירידה כאשר במהלך השנה החולפת מניית החברה צנחה בעשרות אחוזים.

 

פורסייט הוקמה על-ידי המנכ"ל חיים סיבוני (מחזיק בכ-23% מההון) בשנת 2015. החברה הצטרפה לבורסת ת"א בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של חברת אסיה פיתוח. בין המשקיעים בגיוס ההון הראשון שלה היו קבוצת לובינסקי של יצחק מנור, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה; וגיא מיוחס, זכיין פורשה. נוסף עליהם השתתפו באותו גיוס גם איציק שרם, פרופ' בנעד גולדווסר וקרן השקעות בריטית.

מניית נטפליקס  יורדת כעת בכ-0.5% ובכך נכנסת ענקית הסטרימינג ליום שני ירידות בערך המניה. אמש ירדה החברה בכ-11% זאת ערב הפרסום על ירידה בכמות המשתמשים של החברה בארה"ב לראשונה מאז 2011.

14:44

אמריקן אקספרס אישרה את תחזית ההכנסות לצמיחה של 8%-10% בשורה העליונה השנה, והעלתה את הדיבידנד הרבעוני ב-10% ל-43 סנט למניה. החברה היכתה את תחזיות הרווח לרבעון השני.

מניית בואינג עולה ב-2% בטרום מסחר בוול סטריט לאחר שהודיעה כי תבצע הפרשה חד פעמית של 5 מיליארד דולר כתוצאה מקרקוע ה-737 MAX שהיה מעורב בשתי התרסקויות השנה.

הנפט עולה ב-1.3% ל-56 דולרים לחבית ברקע למתיחות מול אירן. הנשיא טראמפ אמר אמש כי ארה"ב הפילה מוקדם יותר השבוע כלי טיס איראני.

ישראליות בוול סטריט

מדיגוס קיבלה תשלום ראשון בסך 600 אלף דולר כחלק מהסכם הרישוי והמכירה של MUSE בסין.

טבע ננעלה אתמול ברמת שפל היסטורי מתחת ל-8 דולרים למניה לאחר שצנחה במסחר ביותר מ-3%.

14:00

המדדים המובילים באירופה עברו לטריטוריה האדומה. מדד הדאקס מחק את העליות, הקאק מאבד 0.2%, הפוטסי משיל 0.2%. 

מניית פובלציס הנסחרת בבורסת פריז, צונחת בכ-8% לאחר שהחברה הנמיכה את תחזית ההכנסות לשנת 2019.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות בשעה זו.

 

11:00

שער הביטקוין שומר על מגמה חיובית ביממה האחרונה, לאחר שאתמול זינק קרוב ל-10%. נכון לשעה 11:00 הבוקר נע שער ה-BTC סביב 10,600 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. בשבוע החולף נרשמה מגמה שלילית בשוק המטבעות הדיגיטליים ומחיר הביטקוין ירד בכ-8%, בין השאר, על רקע הביקורת שספג ליברה, פרויקט המטבע הדיגיטלי של פייסבוק, בשימועים שנערכו לו השבוע בסנאט ובקונגרס האמריקאי.

10:25

המדדים המובילים בבורסות אירופה נפתחו בטריטוריה הירוקה אחרי הירידות אתמול. הדאקס מטפס ב-0.55%, הקאק ב-0.65% והפוטסי עולה ב-0.6%.

הרקע לעליות מיוחס לדבריו של נשיא הפד של ניו יורק שגרר עלייה בסיכוי להעלאת ריבית כפולה בהודעה הקרובה של הפד בסוף החודש.

09:40

המדדים המובילים באסיה נסחרים בעליות חדות בהמשך לדבריו של נשיא הפד של ניו יורק, שאותת כי הפד צריך להוריד את הריבית על מנת למנוע אסון. עם זאת, דבריו נאמרו על בסיס מחקרים במסגרת כנס אקדמי ולא מה שאמור לשקף את מדיניות הפד, כך הסביר דובר הפד של ניו יורק. 

ובכל זאת, המדדים קופצים. הניקיי היפני מזנק ב-2%, והחוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על המשך העליות לאחר השיפור אתמול.

בוול סטריט עונת הדוחות נמשכת. חברת מיקרוסופט פרסמה אמש דוחות והיכתה את התחזיות. מנייתה עלתה ב-2.66% לאחר המסחר.

 

07:30

המדדים המובילים באסיה נסחרים בעליות חדות בהמשך להתחזקות הציפייה להורדת הריבית בארה"ב בהודעה הקרובה. מדד הניקיי היפני מזנק ב-1.85%, שנחאי עולה ב-1%, הונג קונג מטפסת ב-1.1% ומדד אסיה דאו קופץ ב-1.3%. 

הרקע לעליות מיוחס לדבריו הברורים ואף בהולים של נשיא הפד של ניו יורק, ג'ון וויליאמס, שאמר אמש כי הפד צריך לפעול במהירות על מנת להמריץ את הכלכלה ולמזער נזקים ולא לחכות לאסון, אלא להוריד ריבית כתרופה מונעת לפני משבר.

מחיר הזהב רושם ראלי ומטפס ל-1,444 דולרים לאונקייה.