אחרי פרישת הדח"צים: גם מנכ"ל "הנטפליקס הישראלית" התפטר מתפקידו

פול המברגר כיהן בתפקיד מנכ"ל וונטיז במשך כשלושה חודשים בלבד • ספקית שירותי התוכן עדכנה על מחסור במזומנים הנדרשים לעמידה בתשלום למחזיקי האג"ח

המוצר של וונטייז / צילום: אתר החברה
המוצר של וונטייז / צילום: אתר החברה

נמשכת ההדרדרות במצבה של וונטייז, חברת אספקת שירותי התוכן לפי דרישה, ואחרי שנודע כי היא בדרך להסדר חוב אפשרי, מנכ"ל החברה פול המברגר הודיע הבוקר (ה') על התפטרותו מהתפקיד, ובכך סיים כהונה קצרצרה במיוחד של פחות משלושה חודשים. המברגר (49) נכנס לתפקיד מנכ"ל וונטייז באמצע חודש מאי, אז הוא החליף את אחד מבעלי השליטה בחברה, נועם יוספידיס, שנותר להחזיק בתפקיד היו"ר.

עם מינויו ציינו בוונטייז כי המברגר "הינו מנהל בינלאומי מנוסה אשר כיהן בשדרת ההנהלה הבכירה של חברות וקבוצות תקשורת ומדיה מהגדולות בעולם, ובכללן כיהן בין השאר כסמנכ"ל השיווק והמכירות של ענק הטלפוניה T-Mobile באירופה" ותפקידים בכירים נוספים. יוסיפידיס הוסיף אז כי "הזדמנויות כגון צירופו של פול המברגר להנהגת וונטייז הינן נדירות ביותר, אם בכלל נופלות לפתחן של חברות ישראליות".

מניית וונטייז , שצללה אתמול ב-26% בעקבות העדכונים על המחסור במזומנים הנדרשים לעמידה בתשלום למחזיקי האג"ח, התאפיינה היום בתנודתיות גבוהה, וכיוון המסחר התהפך במהלך המסחר. בסך הכול היא השלימה קריסה של כ-90% מאז החלה להיסחר בבורסה לפני שלוש שנים, ומשקפת לוונטייז שווי מצומק של כמה מיליוני שקלים בודדים. זאת לעומת שווי חברה של כ-100 מיליון שקל (אחרי גיוס של 16 מיליון שקל) לפיו הונפקה באוגוסט 2016, בניסיון הנפקה שני, זמן קצר לאחר שניסיון ההנפקה הראשון שלה נכשל.

וונטייז, שבשליטה בה מחזיק יוספידיס יחד עם אורן לוי ודין סלומון, עוסקת בפיתוח והפצת פלטפורמת תוכן וטלוויזיה רב ערוצית על-פי דרישה (VOD). עוד עדכנה היום וונטייז על דחיית אסיפת בעלי האג"ח שלה ליום שני הקרוב, "מאחר שנציגי החברה לא יוכלו להיות נוכחים במועד החדש שנקבע". זאת אחרי שהודעת החברה מוקדם יותר השבוע על כך שאין בידיה לשלם את הסכום הנדרש לצורך תשלום הריבית הקרוב על האג"ח הובילה את נאמן האג"ח להודיע על הקדמת מועד האסיפה, להיום.

בשל מחסור במקורות כספיים, וונטייז עדכנה ביום שלישי בערב כי תעשה שימוש "בכספי כרית הביטחון לצורך תשלום ריבית עבור בעלי האג"ח". מדובר בסדרת אג"ח להמרה שהיקפה מצומצם יחסית, של כ-15 מיליון שקל, ואשר מועד תשלום הריבית עליה הוא היום. מועד הפידיון הסופי של הסדרה הוא עוד שלוש שנים, באוגוסט 2022.

התפטרותו של המנכ"ל המברגר מגיעה יומיים בלבד לאחר התפטרותם של שלושת הדירקטורים החיצוניים של וונטייז - צביקה בן פורת, סופיה גלפר קומט ורון גרופל, שהודיעו על ההתפטרות במקביל להודעת החברה על הקושי שלה לעמוד בתשלום, וזאת לפי הודעותיהם ללא "נסיבות מיוחדות שיש להביא לידיעת הציבור".

בוונטייז ציינו כי החברה תעשה שימוש בכספי כרית הביטחון לעמוד בתשלום הריבית הקרוב, לאחר ש"מאמציה בתקופה האחרונה לגיוס מקורות כספיים עבור מימון פעילותה לא נשאו פרי, ומשום כך אין בידיה הסכומים הנדרשים לצורך תשלום הריבית הקרוב לבעלי האג"ח".