קפיצה בהכנסות פרשקובסקי ממכירת דירות בחצי הראשון של השנה; המניה זינקה בהתאם

החברה דיווחה על הכנסות של כ-219 מיליון שקל ברבעון השני של 2019, קפיצה של 74% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • פרשקובסקי נסחרת בבורסה בת"א, בשווי של כ-796 מיליון שקל לאחר זינוק של 88% במחיר המניה מתחילת השנה

יוסי פרשקובסקי / צילום: יוני מרדכי
יוסי פרשקובסקי / צילום: יוני מרדכי

ההתאוששות בשוק הנדל"ן למגורים משתקפת היטב בדוחות של חברת הנדל"ן פרשקובסקי, שהציגה היום (א') תוצאות חזקות לרבעון השני ולמחצית 2019.

בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של כ-219 מיליון שקל ברבעון השני, קפיצה של 74% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי שלה ברבעון הסתכם בכ-52.8 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 29% ברווח הנקי שהגיע לכ-31.4 מיליון שקל ברבעון.

בסיכום החצי הראשון של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-471 מיליון שקל, קפיצה של 85% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת, על רקע עלייה חדה של 89% בהכנסות ממכירת דירות שהסתכמו בכ-453 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-113 מיליון שקל (24% מההכנסות), עלייה של 71% לעומת התקופה המקבילה. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-64 מיליון שקל בחצי הראשון של השנה, שיפור של 33% לעומת התקופה המקבילה.

במקביל לפרסום הדוחות לרבעון השני הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסכום של 14 מיליון שקל. מתחילת השנה חילקה החברה לבעלי מניותיה דיבידנדים בהיקף של 34 מיליון שקל.

לדברי יוסי פרשקובסקי, יו"ר החברה, "החברה ממשיכה להראות שיפור בביצועים בכל הפרמטרים. כמו כן, החברה דואגת לחזק את זרוע המניבים בישראל באמצעות החברה-הבת נתיבי דור, ורק לאחרונה זכתה בהתמחרות לבניית פרויקט משרדים ומסחר באחד המיקומים המבוקשים באזור התעשייה של הרצליה פיתוח".

פרשקובסקי  נסחרת בבורסה בתל-אביב, בשווי של כ-796 מיליון שקל לאחר זינוק של 88% במחיר המניה מתחילת השנה.

החברה מתמקדת בתחום הנדל"ן למגורים באזורי הביקוש בישראל ובנדל"ן מניב. לחברה פרויקטים להקמת כ-3,000 יח"ד, ביניהם פרויקט פינוי בינוי גדול בחיפה, פרויקטים של מחיר למשתכן גדולים בראשון לציון, במערב רמלה ובגליל ים בהרצליה, ופרויקטים נוספים של מגורים בשוק חופשי ברמלה.

לאחרונה ביצעה החברה מספר עסקאות בתחום הנדל"ן המניב: רכישת קרקע במתחם האלף בראשל"צ, כאשר מחצית מהפרויקט נמכר לחברת הביטוח מגדל, רכישת קרקע בהרצליה פיתוח ובנוסף זכתה במכרז של דירה להשכיר להקמת פרויקט להשכרה ארוכת טווח ברמלה מערב.