חברת האד-טק הישראלית S&W Media Group נרכשה ע"י Bright Mountain Media ב-23 מיליון דולר

חברת Bright Mountain Media האמריקאית הודיעה על רכישת חברת האד-טק הישראלית S&W Media Group תמורת 22.75 מיליון דולר במניות ו-750 אלף דולר במזומן • מייסדי החברה נדב סלוצקי וג'ואי וינשמן צטרפו לדירקטוריון החברה הרוכשת

השותפים מימין לשמאל: נדב סלוצקי, ג'ואי וינשמן ואלי דסטניק / צילום: טל מאיה הרפז
השותפים מימין לשמאל: נדב סלוצקי, ג'ואי וינשמן ואלי דסטניק / צילום: טל מאיה הרפז

חברת Bright Mountain Media האמריקאית הודיעה היום (ב') על רכישת חברת האד-טק הישראלית S&W Media Group תמורת 22.75 מיליון דולר במניות ו-750 אלף דולר במזומן. מרבית מהסכום יועבר בתשלום מראש, והיתרה בהתאם לעמידה ביעדים. בעקבות הרכישה יצטרפו מייסדי החברה נדב סלוצקי וג'ואי וינשמן לדירקטוריון החברה הרוכשת. לאחר ביצוע הרכישה מתכננת החברה הרוכשת לבצע שדרוג (Up Listing) של מניות החברה לבורסת ניו יורק (NYSE).

חברת S&W Media Group מתמחה בפרסום באינטרנט ומפתחת אפליקציות ייעודיות לטלוויזיות חכמות. האפליקציות של החברה תומכות במזרימי המדיה סמסונג טי.וי. אפל טי.וי, אנדרואיד טי.וי ו- Roku ואמזון פייר, ופועלות גם בטלוויזיות החכמות של LG ושל הייסנס. בתחום הפרסום-תלוי-תוצאות מוכרת החברה בשם AdservMe.

החברה הנרכשת הוקמה ב-2015 על ידי נדב סלוצקי, ג'ואי וינשמן ואלי דסטניק העובדים כמנהלים בחברה שמעסיקה 22 עובדים במרכז הפיתוח בהרצליה. לדברי החברה, מאז הקמתה היא הסתמכה על תזרים מזומנים פנימי בלבד ולא גייסה הון חיצוני. עוד מסרה החברה כי ב-2017 צמחה החברה להכנסות שנתיות של 32 מיליון דולר, עם רווח של קרוב ל-3 מיליון דולר; ובשנת 2018 עמדו הכנסותיה על קרוב ל-13מיליון דולר.

האפליקציות שמפתחת S&W Media Group מאפשרות למפרסמי תוכן, כמו יוטיוברים, להרחיב את החשיפה שלהם מעבר ליוטיוב גם אל פלטפורמות נוספות - טלוויזיות חכמות, ובכך להגדיל את החשיפה וההכנסה שלהם מפרסום.

בשיחה עם "גלובס" הסביר מנכ"ל החברה נדב סלוצקי, כי "החברה החלה לפתח אפליקציות לטלוויזיות חכמות לאחר שגילתה שבטלוויזיות הגדולות המפרסמים מוכנים לשלם יותר פר אלף חשיפות, לעומת פרסום במובייל או במחשב האישי, מאחר שהנראות שלהן גבוהה יותר. בהתאם, גם ההכנסה של יוצר התוכן גבוהה יותר".

על נסיבות הקשר עם החברה הרוכשת ועל הרציונל שמאחורי עסקת הרכישה סיפר סלוצקי: "החברה הרוכשת היתה לקוח שלנו שרכשה שטחי פרסום באתרים שבבעלותם - בעיקר אתרים של יוצאי צבא וכוחות הביטחון. כסוחרים בפרסומות, קנינו אצלם הרבה שטחי פרסום ולאחר שהם ראו שהתוצאות טובות הם שאלו אם אנו מעוניינים לעשות עסקת רכישה. אנו משתלבים באסטרטגיה שלהם לכניסה לשוק הטלוויזיות חכמות וההתמחות שלנו ב'קנייה פרוגרמתית' של פרסום וידאו משלימה את הפעילות הקיימת שלהם היום".

עוד אמר סלוצקי כי "עובדי החברה, שתמשיך לפעול כחברה עצמאית, יישארו בישראל וימשיכו לעבוד בה עוד במשך שלוש שנים נוספות. הם יסייעו לחברה הרוכשת להם לבצע רכישות נוספות בעתיד כדי להגדיל את נתח השוק ולהרחיב את פעילות החברה לוורטיקלים נוספים בתוך עולם הפרסום באינטרנט".