בזק תמחק 1.2 מיליארד שקל שציפתה לקבל במסגרת רכישת yes

זאת בעקבות הודעת רשות ניירות ערך כי הכרה בנכס המס היא בעייתית בעת הזו • נכס המס נוצר כתוצאה מעסקת בזק-yes, והתנאים להכרה בו כנראה שאינם מתמלאים בשלב זה • בנוסף הודיעה בזק על מחיקה של מיליארד שקל מהשווי של חברת-הבת פלאפון

חברת בזק קרובה למחיקה של נכס המס בהיקף של 1.2 מיליארד שקל. הסיבה לכך היא הודעת רשות ניירות ערך שלא מתקיימים התנאים בשלב הזה שיאפשרו לבזק לנצל את מכס המס כפי שקיוותה וכפי שתכננה במסגרת עסקת בזק-yes

המשמעות היא בעיקרה חשבונאית, ובזק אכן תבצע את המחיקה. התנאים שנקבעו לצורך ההכרה בנכס המס הם בין היתר ביטול ההפרדה המבנית בחברה, דבר שכרגע נראה בעיני הרשות רחוק מיישום, ולכן היא הודיעה לבזק כי כנראה החברה תצטרך לטפל בנכס במסגרת הדוחות.

בעקבות האירוע ככל הנראה יידחה מועד פרסום הדוחות של בזק ל-29 באוגוסט, לאחר שהיו אמורים להתפרסם ביום שני הקרוב.

נכס המס אמור היה לאפשר לבזק ליהנות מהכנסה קבועה של סדר גודל של 10-15 מיליון שקל מדי רבעון לתקופה של מספר שנים.

כמו כן פרסמה בזק היום (ו') דיווח מיידי משלים, והודיעה כי ביום 22 באוגוסט אישר דירקטוריון פלאפון את דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השני של השנה. הדוחות כוללים הפחתה בשווי הפעילות של פלאפון לכ-1.2 מיליארד שקל, הצפויה להביא למחיקה בשווי הפנקסני של פלאפון בספרי החברה בסך של כ-951 מיליון שקל, ובהתאמה לקיטון ברווח הנקי ובהון העצמי של החברה.

לפני פחות מחודש, ביום 29 ביולי, הודיעה בזק כי דירקטוריון החברה-הבת פלאפון קיים דיון על סממנים לירידת ערך ובתחזית הרב-שנתית של פלאפון. כפי שעולה מהדיונים, ובהתחשב בתזרים המזומנים החזוי, פלאפון עשויה לרשום ירידת ערך בשווייה, שעלול להביא למחיקת ערך שבין 800 מיליון ל-1.1 מיליארד שקל.

ההודעה של בזק מהווה הכרה בכך שבניגוד לכל הציפיות בשוק, פלאפון מעריכה שהשוק הסלולרי רחוק מהתאוששות, ובכך יש בשורה רעה מאד לכל שוק התקשורת ולמשקיעים. מדובר בהערכה פנימית ראשונית, ובהמשך צפויה להתבצע הערכת שווי על-ידי מעריך חיצוני. "כתוצאה ממנה ובהתאם לתוצאותיה, ייתכן כי סכום ירידת הערך בספרי החברה יהיה שונה ואף שונה מהותית מהמצוין לעיל", נכתב בהודעה למשקיעים.