הנפקת הבורסה הושלמה, אפשר לחזור לעימותים: המנכ"ל קורא לביקורת בניהול קופת ועד העובדים

במכתב חריף, שבו תקף את התנהלות הוועד, בן זאב "דורש את עריכת הביקורת לקופת הוועד בדחיפות, שאם לא כן, לא תוכל הבורסה להמשיך ולהזרים כספיה לקופה זו"

מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב / צילום: איל יצהר
מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב / צילום: איל יצהר

לאחר שהנפקת הבורסה לניירות ערך בתל אביב הושלמה בהצלחה, העימות בין עובדי הבורסה להנהלה שוב מתקרב לנקודת רתיחה: לאחר שהוועד הזמני תקף את הקמפיינים הפרסומיים שמוביל המנכ"ל, איתי בן זאב, בצל סכסוכי העבודה התלויים באוויר, שלח היום המנכ"ל מכתב חריף, שבו תקף את התנהלות הוועד.

במכתב בן זאב "דורש את עריכת הביקורת לקופת הוועד בדחיפות, שאם לא כן, לא תוכל הבורסה להמשיך ולהזרים כספיה לקופה זו". המכתב, שהגיע לידי "גלובס", נשלח לארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות, ולגיל בר טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף.

מכתבו של מנכ"ל הבורסה נשלח להסתדרות, לאחר שהוועד הזמני של עובדי הבורסה שלח בימים האחרונים ליו"ר ועדת הביקורת בחברה מכתב משלו, שבו קרא לבחינה מחדש של הסכם ההתקשרות בין הבורסה לבין מינהלת הליגות בכדורגל, בטענה כי מדובר בהוצאות לא ראויות, שלא בהכרח יטיבו עם הבורסה.

במכתב של בן זאב היום נכתב, בין השאר, כי "הבורסה לניירות ערך בתל אביב הפכה באחרונה לחברה ציבורית, ועל כן כעת, ביתר שאת, מתנהלת הבורסה בשקיפות מלאה". זאת, כאשר "ניהולה התקין של הבורסה ועמידה באמות המידה הגבוהות שגזרה על עצמה, הם נר לרגליה. לפיכך הטלת דופי בהם, כפי שעשה הוועד באחרונה, תוך פנייה בראש ובראשונה לתקשורת, בניסיון להשחיר את הבורסה, לא יצלח".

"קופה קטנה שמתנהלת במחשכים"

אך לא רק זאת, לדברי בן זאב, "פנייתו של ועד העובדים ליו"ר ועדת הביקורת בבורסה, לבחינת הסכם ההתקשרות בין הבורסה למינהלת הליגות בכדורגל, עוררה את הצורך וההכרח לבחון את המקום היחיד בבורסה שטרם נחשף לאורה של השמש - הלא היא קופת ועד העובדים". לדבריו, "קופת ועד העובדים ניזונה מניכויים משכר העובדים, ובעיקר מכספים המוזרמים אליה על ידי הבורסה בכל רבעון", ו"מדובר במאות אלפי שקלים המנוהלים על ידי ועד העובדים ועל ידו בלבד", וזאת "ללא כל ביקורת על התנהלותו".

בן זאב מגדיר קופה זו כ"קופה קטנה" שמתנהלת ב"מחשכים, ללא ביקורת וללא שקיפות". לפיכך, לדברי מנכ"ל הבורסה, "החובה לערוך ביקורת לקופת ועד העובדים התעוררה בעיקר לנוכח האירועים האחרונים, ובכלל זה התפטרות ועד העובדים ומינוי ועד עובדים זמני, אשר לא נבחר על ידי העובדים עצמם, ומנהל כיום את קופת הוועד".

בכל אופן, בן זאב מוסיף כי "כידוע, אור השמש הינו המחטא הטוב ביותר, ועל כן עומדת הבורסה על חשיפתה של קופת הוועד לביקורת מקיפה, אשר תאיר את האופן שבו מנוהלים כספי הבורסה המוזרמים אליו".

מוועד עובדי הבורסה נמסר בתגובה: "מנכ"ל הבורסה הוציא 3.5 מיליון שקל על הקמפיין עם עדי אשכנזי במטרה להגדיל את פעילות הבורסה, וזה לא קרה. המהלך של איתי בן זאב נכשל. כעת המנכ"ל קיבל החלטה להוציא עוד יותר מ-12 מיליון שקל מקופת הבורסה על חיבור, שלדעתנו נראה תמוה, בין הבורסה לניירות ערך לבין מינהלת הליגות לכדורגל. בן זאב צריך להסביר מדוע הוא מוציא מיליוני שקלים מקופת הבורסה על קמפיינים במקום להוריד את העמלות לציבור, כפי שכתוב בלשון החוק. הבורסה אינה זירת הימורים, ובוודאי שלא מגרש משחקים פרטי".