בורסות אירופה | סיקור שוטף

המדדים בוול סטריט סיכמו את החודש הגרוע מאז מאי השנה; האירו צנח מתחת ל-1.1 ד'

המדדים סגרו את השבוע הטוב מאז יוני אך את החודש הגרוע מזה 3 חודשים • מלחמת הסחר הכבידה על אמון הצרכנים בארה"ב: נפל בחודש אוגוסט לרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2016 • בחודש אוגוסט הנפט השלים ירידה של 6%; הזהב טיפס ב-6% • האירו נפל לשפל של שנתיים מול הדולר, וטראמפ עלה להתקפה

דונלד טראמפ/ צילום: רויטרס
דונלד טראמפ/ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות במדדים המובילים, שסגרו את השבוע הטוב מאז יוני ברקע להתפוגגות מתיחות הסחר שבין סין לארה"ב. מדד הנאסד"ק השיל 0.1%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.16% מדד S&P 500 ננעל ללא שינוי.

עם זאת, בסיכום חודשי, הדאו ג'ונס איבד 1.7%, הנאסד"ק נפל ב-2.6%, ומדד S&P 500 ירד ב-1.8%. בכך המדדים רשמו את החודש הגרוע מאז מאי. ביום שני לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת לייבור דיי. 

האירו נופל ב-0.6% מול הדולר לשפל של שנתיים ויורד מתחת לרמה של 1.1 דולרים. טראמפ התייחס לירידה במטבע ואמר כי מדובר בעוד מהלך שמקנה לאירופים יתרון תחרותי בעוד הפד לא עושה כלום בנדון.

מחיר הנפט השלים ירידה של 6% בחודש אוגוסט בצל הדיווח כי קצב הפקת הנפט מצד החברות באופ"ק עלה לראשונה השנה. בתוך כך,  שר האנרגיה של רוסיה, אלכסנדר נואבק, אמר כי היקף צמצום קצב הפקת הנפט באוגוסט היה נמוך מהכמות שנקבעה בהסכם שעליו חתמו מדינות אופ"ק ויצואניות הנפט מחוץ לארגון.

ב-1 בספטמבר, תחילת השבוע הבא, צפויים להיכנס לתוקפם המכסים שהטילה ארה"ב על סין, ואלו שהשיתה סין על יריבתה, וזאת למרות שמאז ההחרפה בשבוע שעבר, הסינים הביעו נכונות שלא להסלים את המתיחות המסחרית. 

מניית טבע  איבדה 1% ומחירה נקבע בסגירה מתחת למחיר של 7 דולרים.

21:15

הזהב איבד 0.6% למחיר של 1,528 דולרים, עם זאת הזהב השלים עלייה של 6% בחודש אוגוסט, ובכך רשם עלייה חודשית רביעית ברציפות.

20:20

המסחר בוול סטריט עבר לטריטוריה האדומה, בהובלת מדד הנאסד"ק שמאבד 0.4%. הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 ללא שינוי. ברקע: ירידה באמון הצרכנים בארה"ב לשפל של 3 שנים, וזאת בצל מלחמת הסחר.

מחיר הנפט צונח ב-3% על רקע הדיווח לפיו המפיקות בארגון אופ"ק העלו את קצב הפקת הנפט בפעם הראשונה השנה.

לראשונה מאז חודש מאי 2017, האירו  יורד מתחת לרמה של 1.1 דולרים. האירו צונח כעת ב-0.7% מול הדולר.

הנשיא טראמפ התייחס בטוויטר לירידת האירו, וניצל את המצב להבהיר כי מדובר במהלך שיקנה לאירופים יתרון תחרותי.  "האירו צונח כנגד הדולר "כמו משוגע", ומעניק להם יתרון גדול בייצוא ובייצור... והפד לא עושה דבר! הדולר שלנו כיום הוא החזק בהיסטוריה. נשמע טוב, לא? למעט אלה (יצרנים) שמייצרים למכירה מחוץ לארה"ב", צייץ טראמפ. 
 

בנוסף, טראמפ תקף שוב את יו"ר הפד פאואל בטוויטר, וכתב: "אין לנו בעיה של מכסים, יש לנו בעיה של הפד'. אין להם מושג!. אם הפד' היה מוריד את הריביות, היה לנו עליות חדות בשווקים לאורך זמן. חברות גרועות וחברות חלשות מאשימות את התעריפים הקטנים הללו במקום את עצמן בניהול רע... ומי באמת יכול להאשים אותן שהן עושות כך. תירוצים!" 

18:35

בורסות אירופה ננעלו בעליות שהתמתנו לקראת הסגירה, כך מדד הדאקס הגרמני, שנסחר מוקדם יותר בעלייה של יותר מ-1%, סגר את היום בעלייה של 0.87%; מדד הקאק הצרפתי טיפס ב-0.56% ומדד הפוטסי הבריטי עלה ב-0.33%.

18:00

מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד ל-89.8 נקודות בחודש אוגוסט, לעומת הצפי לקריאה של 92.3 נק', ולעומת 98.4 נק' ביולי. מדובר בקריאה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2016, ורק לפני שנה וחצי המדד הראה רמה של 101.4 נק', הרמה הגבוהה מאז 2004. הירידה החדה מוסברת במתיחות הסחר בין סין לארה"ב, שבינתיים נרגעה לעת עתה נוכח הכוונה של סין לא להסלים את המצב.

16:45

מדד מנהלי הרכש של שיקאגו עלה בחודש אוגוסט ל-50.4 נק', לעומת 44.4 נק בחודש שעבר, ומעל לציפיות המוקדמות של הכלכלנים לקריאה של 48.1 נק'. קריאה מעל ל-50 נק' מצביעה על התרחבות הפעילות הכלכלית.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו בעליות של עד 0.5%, וזאת בהמשך לדברי שר החוץ הסיני, כי התקשורת בשיחות הסחר מתנהלת באופן אפקטיבי.

דל  מזנקת ביותר מ-10% לאחר שניפצה את תחזית הרווח למניה ברבעון השני של 2019. 

יצרנית הרכבים החשמלית טסלה  קופצת על רקע הדיווח כי סין תחריג את המכוניות של החברה ממכסים בגובה 10% במדינה.

המדדים המובילים בניו יורק מטפסים בכ-0.5% בפתיחת המסחר.

מדד יולי בארה"ב עלה ב-0.2%, והאינפלציה בחישוב שנתי עומדת על 1.4%.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחה, בהמשך לרוח החיובית סביב מלחמת הסחר, כאשר סין אמרה כי אין בכוונתה להסלים את המצב.

מנייתה של חברת הטכנולוגיה דל  מזנקת בכ-9% בטרום-מסחר לאחר שהחברה עקפה את התחזיות לרבעון השני. החברה דיווחה על רווח למניה של 2.15 דולרים על הכנסות של 23.45 מיליארד דולר. התחזיות של האנליסטים היו לרווח של 1.47 דולרים למניה על הכנסות של 23.27 מיליארד דולר.

14:25

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות. דאקס מזנק ב-1.2%, קאק עולה בכ-1% ופוטסי מטפס ב-0.7%. סטוקס 600 מזנק בכ-1%. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות של עד 0.7%.

הנפט  יורד כעת ב-1.4%. מחיר חבית עומד על 55.93 דולר. 

12:30

המסחר באירופה מתנהל כעת בעליות: דאקס מזנק ב-1%, קאק מוסיף 0.8% ופוטסי עולה ב-0.5%. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות של עד 0.5%.

מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט (שנתי) באיחוד האירופי עלה ב-1%, בהתאם לציפיות השוק. שיעור האבטלה באיחוד לחודש יולי עומד על 7.5% בהתאם לציפיות ובדומה לחודש הקודם.

11:00

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות של עד 0.6%. המסחר בהנג סנג ההונג קונגי ננעל בעלייה של 0.1%. 

שר החוץ הסיני מסר בתדרוך היומי שלו היום כי הצוותים האמריקאים והסינים, שמנהלים את שיחות הסחר, שומרים על תקשורת אפקטיבית בניהם. 

סקטור הנדל"ן בסטוקס 600 (SX86P) מזנק ב-1.5%, בהובלת מניות הנדל"ן הגרמניות. זאת בעקבות דיווח כי התוכנית להקפאת שכר הדירות להשכרה בברלין תהיה נוקשה פחות מהצפוי. מניית Deutsche Wohnen  מזנקת ב-9%, מניית Vonovia SE  מוסיפה 4% ו-LEG Immobilien עולה ב-3%. 

שיעור האבטלה באיטליה לחודש יולי עומד על 9.9%, לעומת צפי לשיעור של 9.6%. 

10:20

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות. קאק ופוטסי עולים ב-0.1% ודאקס מוסיף 0.3%. סטוקס 600 עולה ב-0.2%.

המסחר באסיה ננעל בעליות, למעט מדד שנחאי שירד ב-0.16%. אך הקוספי זינק ב-1.8%, ASX 200 טיפס ב-1.5% וניקיי עלה ב-1.2%. המסחר בהנג סנג מתנהל כעת בירידות של 0.3%.

מדד המחירים לחודש אוגוסט (שנתי) בצרפת עלה ב-0.5% לעומת ירידה של 0.2% בחודש הקודם. 

7:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות. קוספי מזנק ב-1.9%,ASX 200 מטפס ב-1.5% וניקיי עולה ב-1.4%, הנג סנג מוסיף כ-0.7% ושנחאי עולה ב-0.2%. 

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אמש בעליות, בהובלת הנאסד"ק שעלה ב-1.5%. גם באירופה המגמה הייתה חיובית: בורסות איטליה, לונדון, פריס וגרמניה ננעלו בעליות של עד 2%. 

ממשל סין שלח אתמול מסר חיובי לגבי שיחות הסחר, כאשר דובר שר המסחר הסיני אמר כי סין לא תגיב למכסים האחרונים של טראמפ. "אנו דוחים בתוקף את ההסלמה של מלחמת הסחר, ומוכנים לנהל משא ומתן ולשתף פעולה בכדי לפתור את הבעיה הזו באופן רגוע", אמר דובר משרד הסחר הסיני. לדבריו, המשא ומתן בין הצדדים נותר אפקטיבי. עם זאת, הדובר הסיני לא אישר כי התקיימו שיחות טלפון ליליות כפי שהכריז בתחילת השבוע הנשיא טראמפ בפסגת ה-G7.

הבנק המרכזי בקוריאה השאיר את הריבית במדינה על כנה ברמה של 1.5%, כפי שציפו האנליסטים. ביולי האחרון חתך הבנק המרכזי את שיעור הריבית בפעם הראשונה בשלוש השנים האחרונות. 

רשויות הונג קונג עצרו את ג'ושוע וונג, אחד ממובילי המחאה נגד הממשל. וונג, בן ה-22, שוחרר מהכלא רק ביוני האחרון אחרי שריצה מאסר בן חמישה שבועות על ביזוי בית המשפט. משטרת הונג קונג מסרה ל"CNBC" כי וונג חשוד בכך שהסית אנשים נוספים להשתתף בהפגנות לא חוקיות. וונג היה הפנים של "תנועת המטריה" שהובילה את ההפגנות למען דמוקרטיה ב-2014.

באיטליה תנועת "חמשת הכוכבים" האיטלקית והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית הסכימו להקים קואליציה חדשה, כשהן דוחקות את מפלגת ה"לגה" בראשות מתיאו סלביני לאופוזיציה.

מחיר הנפט  נסחר כעת כמעט ללא שינוי. מחיר חבית עומד על 56.65 דולר. הזהב יורד ב-0.2% ומחיר אונקיית זהב הוא 1,533.8 דולר.

מבחינת נתוני מאקרו, ביפן התפרסם הבוקר שיעור האבטלה לחודש יוני, שעמד על 2.2% - נמוך מצפיות השוק שהיו לשיעור אבטלה של 2.4%. מדד המחירים היפני לחודש אוגוסט (שנתי) עלה ב-0.6%, לעומת 0.9% בחודש הקודם. באיחוד האירופי צפוי להתפרסם היום מדד המחירים לחודש אוגוסט (שנתי), שעל פי הערכות יעלה ב-1%. בנוסף, היום יתפרסמו בארה"ב נתוני הצריכה הפרטית, ההכנסה הפנויה PC ואינפלציית בחודש יוני. 

הדולר האמריקאי נסחר הבוקר ללא שינוי מול הין היפני ומתחזק ב-0.1% מול היואן הסיני. 

מניית אברקרומבי אנד פיץ' (Abercrombie & Fitch), קמעונאית מוצרי האופנה לבני העשרה, צללה אתמול ב-15% לאחר דוחות מאכזבים ולאחר שהנמיכה את התחזיות.