הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א: אלקטרה צריכה זינקה בכ-8%, נטו מלינדה ב-13%

מדד ת"א 35 איבד 0.2%, מנגד ת"א 90 עלה ב-0.2% • טבע ואלביט מערכות טיפסו ביותר מ-2%, שופרסל עלתה ב-1.4%, מנגד בזק איבדה יותר מ-2%

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, כאשר מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-735 מיליון שקל. מדד ת"א 35 איבד 0.2%, מנגד ת"א 90 עלה ב-0.2%.

מניית טבע ואלביט מערכות טיפסו ביותר מ-2%, שופרסל עלתה ב-1.4%, מנגד בזק איבדה יותר מ-2%.

15:00

יום המסחר השני לשבוע התנהל בשינויים קלים בשני המדדים המובילים, בדומה לכיוון המסחר שרשמו גם אתמול עם פתיחת השבוע. זאת כאשר שבוע המסחר בארה"ב ייפתח באיחור, מחר (ג'), וזאת בגלל שמציינים שם היום את הלייבור דיי.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי בין המניות הדואליות זו של אלביט מערכות  טיפסה בכ-3% וזו של טבע  עלתה בכ-1%-2%.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניית שיכון ובינוי  נחלשה בכ-1%-2% אחרי קפיצה של קרוב ל-6% שרשמה אתמול ומניות עזריאלי  ופז  נחלשו בכ-1%-1.5%.

מניית איירפורט סיטי  ריכזה מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו נחלשה בכ-0.5%-1%, ללא דיווח מצד החברה.

עוד במסחר, חברת נכסים ובניין עדכנה כי אתמול (א') לאחר סיום המסחר בבורסה, היא מכרה בעסקאות מחוץ לבורסה לכמה גופים כ-5% ממניותיה של החברה הבת גב ים, תמורת סכום כולל של כ-224 מיליון שקל, ולפי מחיר מניה של 20.4 שקל - דומה לשוויה בסיום המסחר אתמול. מניית נכסים ובניין התחזקה היום בכ-3% וזו של גב ים  עלתה בכ-1%-2%.

חברת אלקטרה צריכה  עדכנה על מו"מ למכירת מחצית מזכויותיה על קרקע בראשון לציון לחברת ישראל קנדה, מהלך ממנו צופה אלקטרה צריכה רווח לפני מס של כ-49 מיליון שקל. מנייתה עלתה בכ-3%.

בעסקי הקנאביס, חברת טוגדר  עדכנה על מזכר הבנות שחתמה מול משווקת מוצרי החשמל ראלקו, להשקעה של כ-20 מיליון שקל שתעשה בטוגדר תמורת הקצאת מניות. מניית טוגדר טיפסה בכ-6% ועליות דומות רשמה בשעות הצהריים מניית ראלקו, במחזור מסחר זעום של כמה אלפי שקלים.

מניית חלל תקשורת  נחלשה בכ-3%-4% ברקע לעדכון החברה ולפיו הפרקליטות שוקלת בכפוף לשימוע העמדה לדין של החברה בגין המעשים המיוחסים לשאול אלוביץ', לשעבר בעל השליטה בה. גם בזק  פרסמה דיווח דומה, ומנייתה נחלשה בכ-0.5%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

12:35

מגמה מעורבות במסחר בתל אביב. שיכון ובינוי  ואיירפורט סיטי  יורדות ב-1%-1.5%. בכיוון ההפוך, טבע  ושופרסל  עולות בכ-1%-1.5%. כיל  עולה בקרוב ל-1%.

10:50

חברות הקנאביס ממשיכות לספק חדשות ולעלות בהתאם. לאחר אינטרקיור  אתמול, היום זהו תורה של חברת טוגדר . החברה הודיעה כי יבואנית מוצרי החשמל ראלקו תשקיע בה 20 מיליון שקל והמניה עולה ב-7%.

10:25

לאחר שירדה בסוף השבוע בוול סטריט ב-1%, טבע  מתחזקת בתל אביב בכ-1.5%. מניות לאומי  אלביט מערכות  מוסיפות לערכן כ-0.8%.

9:50

המסחר בתל אביב נפתח במגמה חיובית קלה. מניות טאואר  ולייבפרסון  מאבדות 1%.

7:20

אתמול ננעל יומו הראשון של שבוע המסחר בת"א ביציבות בשני המדדים המובילים, ת"א-90 עלה בכ-0.1%.

מניית איידיאו  זינקה במעל 15% לאחר שעיריית ברלין הודיעה כי היא נסוגה מעט ברפורמת הדיור המתוכננת בעיר.

מניית אל על  הוסיפה 6.5% לערכה.

אייסקיור מדיקל  עלתה במעל 6% לאחר שהחברה דיווחה כי חתמה על הסכם שיווק ביפן וסינגפור.

אתמול נכנסו לתוקף מכסים שהטילו ארה"ב וסין זו על זו, אך סין הבהירה כי לא תחריף מיוזמתה את מלחמת הסחר. באסיה עולה מדד שנחאי ב-1% בעוד ההנג סנג ירד ב-0.5%. 

בדומה לוול סטריט אם כי בחריפות פחותה, חודש אוגוסט היה שלילי למדי למשקיעים בשוק ההון המקומי, עם צניחה של כ-4% שהציג מדד ת"א 35 בסיכום חודשי, אחרי השבוע האחרון שהיה שלילי במיוחד, בסיכומו ירד בכ-2%. למרות זאת, מתחילת השנה התשואה על המדד המוביל בבורסה עדיין נאה, בשיעור של קרוב ל-7%. 

בסיכום חודשי מדד הביומד המשיך לבלוט בצד השלילי, כשאיבד כ-8% והשלים צלילה של כ-20% מתחילת השנה ובצד החיובי מדד הנדל"ן המשיך לטפס, עם עלייה חודשית של כ-6% המשלימה לו קפיצה של 47% מתחילת השנה.