נעילה חיובית: ת"א 35 עלה ב-0.5%; טבע זינקה ב-8%

מדד ת"א 125 רשם עלייה של 0.3% ומדד ת"א 90 ננעל כמעט ללא שינוי • אופקו הלת' זינקה ב-9%, ומניית טבע קפצה ב-8% • מניות שפיר הנדסה וקבוצת עזריאלי איבדו כ-4%

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים: מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 125 הוסיף 0.3%, ואילו מדד ת"א 90 ננעל כמעט ללא שינוי, לאחר שירד ב-0.06%.

בצד החיובי אופקו הלת' זינקה ב-9%, ומניית טבע קפצה ב-8%. מניית כיל  רשמה עליות של 4% במחזור ער, לאחר שהחברה דיווחה על הרחבת כושר ייצור תרכובות הברום בעקבות חתימה על הסכמים עם לקוחות באסיה. בעלת השליטה בה, החברה לישראל  נהנתה מעלייה דומה.

בצד השלילי, מניות הנדל"ן איבדו גובה: מניות שפיר הנדסה  ועזריאלי קבוצה  איבדו כ-4%, מניות אמות , מליסרון ואלוני חץ  ירדו בכ-3%.

15:00

עליות קלות נרשמות כעת בבורסה של תל אביב, במקביל למגמה מעורבת עם נטייה לירידות באירופה ולאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אתמול. הסוחרים בארץ ובעולם ממתינים בימים אלה להודעת הבנק המרכזי של גוש האירו בנוגע לריבית ביום חמישי הקרוב, ולהודעת הפדרל ריזרב ביום רביעי הבא.

בשוק האג"ח נסחרות הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של עד 0.3% ומדדי התל בונד המרכזיים רשמו עליות של עד 0.1%.

בשוק המטבעות נסחר הדולר בעלייה של 0.3% סביב 3.54 שקלים, והאירו רשם עלייה דומה ונסחר סביב 3.9 שקלים.

אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מציין בסקירתו השבועית כי "למרות כל הדיבורים הבהולים על רכישות מט"ח, בנק ישראל לא קנה כזה. על רקע הצעקות של בנק ישראל, השקל התייצב לאחרונה - אבל סביר להניח שללא הפיכת הדיבורים למעשים השקל יחזור להתחזק".

כהנוביץ' מתייחס עוד בסקירה לכלכלה האמריקאית והעריך כי "החברות מדווחות על המצב הכלכלי הגרוע ביותר מאז משבר 2008, אינדיקציה לכך שהצמיחה ברבעון השלישי ירדה מתחת ל-1.5%. רק בשני מקרים מאז משבר הסאב-פריים עסקים דיווחו על מצב קשה יותר מהמצב כיום, אחד בעת 'כיבוי' הממשל האמריקאי ב-2013 והשני בעת מזג אויר קיצוני, ב-2016. החולשה כיום מיוחסת בעיקר להזמנות ליצוא. מדד מנהלי הרכש של מרקיט מאותת כי הצמיחה בארה"ב האטה ברבעון השלישי לקצב של מתחת ל-1.5%. באופן דומה, מודל הצמיחה של שלוחת הפד באטלנטה מתאר צמיחה של 1.47% ומודל שלוחת הפד בניו-יורק 1.6%".

עוד כותב כהנוביץ', כי "היחלשות שוק העבודה בארה"ב מתחילה להיות מערכתית. ייצור המשרות בתקופה ממושכת יותר של עשרה חודשים מלמד על מגמת התקררות ברורה. בעשרת החודשים האחרונים הסקטור הפרטי במשק האמריקאי ייצר בממוצע 158 אלף משרות חדשות בחודש, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2013, ועדיין ישנה מגמת התקררות".

בהתייחסות להודעת הריבית הצפויה ביום חמישי באירופה הוא מציין, כי "אם ה-ECB (הבנק האירופי המרכזי) יבצע השבוע רק הפחתת ריבית אחת של 0.1%, וישיק תוכנית רכישת ני"ע קטנה מ-40 מיליארד אירו, השוק יתאכזב. לכן להערכתנו קיים סיכוי גבוה יותר להפחתה כפולה של 0.2%, ולא סביר שדראגי (נגיד הבנק) ירצה כעת לאכזב את השוק".

כיל  בולטת בעלייה של 4% במחזור ער לאחר שהחברה דיווחה על הרחבת כושר ייצור תרכובות הברום בעקבות חתימה על הסכמים עם לקוחות באסיה.

עוד בולטות בעליות של עד 5% מניות טבע , החברה לישראל , תמר פטרוליום , אופקו ונפטא .

אנרג'יקס  רשמה עלייה של 1.1%, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי ועדת התשתיות הלאומיות אישרה את פרויקט אר"ן להקמת חוות רוח ברמת הגולן.

מנגד, ירידות של עד 3% נרשמת במניות שיכון ובינוי , עזריאלי, דמרי , קבוצת אשטרום  ולייבפרסון .

בקרב המניות הקטנות בולטת ג'י.פי גלובל  עם קפיצה של 26%, לאחר שהחברה דיווחה כי הצליחה לגייס כ-17 מיליון שקל בהנפקת מניות.

14:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד ת"א 35 מוסיף 0.2% לערכו ומדד ת"א 90 משיל 0.2%. מניית בזק  יורדת ב-0.2%, שיכון ובינוי  מאבדת כ-1%, ווי בוקס מחקה את העליות, ביוליין  מזנקת ב-14%, ארנה גרופ  בולטת בעלייה של 6.7% ולפידות חלץ יהש  קופצת ב-7.8%.

כן פייט ביופרמה  דיווחה על שת״פ אסטרטגי עם יוניבו  בתחום הקנאביס, הכולל הקצאה של 20% ממניות החברה ליוניבו.

אינטרקיור  דיווחה כי החברה הבת קנדוק חתמה על הסכם הפצה עם ס.ל.א (מקבוצת טבע) לפיו תעניק האחרונה שירותי לוגיסטיקה, אחסון, ליקוט והפצת מוצרי קנאביס לשימוש רפואי לבתי מרקחת.

מחזור המסחר בשעה זו מסכם ב-500 מיליון שקל.

12:00

כיל  הודיעה היום כי חטיבת כיל מוצרים תעשייתיים, יצרנית של ברום ומוצרים מבוססי ברום, תרחיב את כושר הייצור של מעכב הבעירה TBBA, תרכובת המשמשת בעיקר לייצור מעגלים מודפסים עבור תעשיית האלקטרוניקה, במפעלי תרכובות הברום בנאות חובב, בהיקף של עד 25 אלף טון בשנה. כמו כן, בכוונת החברה להרחיב בכ- 50% את כושר הייצור של FR1025, מעכב בעירה פולימרי ידידותי לסביבה המשמש לתעשיית הרכב, ולהגדיל את צי מכלי הברום (איזוטנקים) בכ-10%. לצורך כך, החברה תשקיע כ-50 מיליון דולר אשר צפויים להניב הכנסות שנתיות של עד 110 מיליון דולר החל מ-2021.

אלקטרה  דיווחה היום כי אלקטרה תשתיות זכתה במכרז של רכבת ישראל לביצוע עבודות תשתית, גישור ומנהור למסילת 431. סך התמורה הצפויה בגין העבודות עומד על כ-385 מיליון שקל.

11:30

המסחר בתל אביב מתנהל ביציבות. מדד ת"א 35 ללא שינוי ומדד ת"א 90 משיל 0.3%. מניית בזק  עולה ב-0.6%, שיכון ובינוי  מאבדת כ-2%, ווי בוקס עולה ב-2.7%, ג'י.פי גלובל  מזנקת בכ-20%, כלל ביוטכנו  מטפסת ב-4%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם בכ-250 מיליון שקל.

09:40

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות. מדד ת"א 35 משיל 0.1% ומנגד מדד ת"א 90 עולה ב-0.1%%. מניית אופקו הלת'  מטפסת ב-3.5%, טבע  עולה ב-2.1%, לידר השקעות  עולה ב-3.5% במחזור השני בשוק.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לנעילה היציבה אמש בניו יורק, כאשר המדדים המובילים ננעלו ללא שינוי מהותי, ורחוקים ביותר מ-2% משיא כל הזמנים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.14%, מנגד הנאסד"ק השיל 0.19% ומדד S&P 500 ננעל ללא שינוי.

התקווה בשוק לחידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב מספקת רוח גבית למדדים. לדברי יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו: "הודעה בדבר החזרה המתוכננת לשיחות סחר בין ארה"ב לסין, הרגיעה באסיה עם ביטול תכנית חוק ההסגרה בהונג קונג ומפלת ראש ממשלת אנגליה ג'ונסון באישור צעדיו במסגרת תכניתו לפרידה 'קשה' כזו שתבוא ללא הסכם חליפי מההסכמים עם האיחוד האירופי עוררו את התיאבון ליטול סיכונים".

מניית טבע חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 2.4% לאחר שזינקה אמש בכ-6% בוול סטריט. ברקע דווח כי פארדו פארמה צפויה לפשוט רגל בצל פרשת משככי הכאבים, מה שמעלה את האפשרות לנקיטת קו פחות נוקשה מול החברות בפרשה, בתקווה שלא יגישו בקשה לפשיטת רגל כדי להימנע מפיצוי במסגרת הפרשה.

נייס חוזרת עם פער חיובי של 0.3%, כיל עם פער שלילי של 0.3%, אלביט מערכות עם פער שלילי של 0.7% ופריגו צפויה לספק תמיכה עם פער חיובי של 1.5%. קנון חוזרת עם פער חיובי של 1.1%, ואופקו חוזרת עם פער חיובי של 5.2%. 

אתמול בתל אביב המסחר ננעל בגממה מעורבת כאשר מדד ת"א 25 טיפס ב-0.26%, מנגד ת"א 90 השיל 0.1%. מניית רציו פטרוליום עלתה בכ-4%, רציו יהש איבדה 4%, טבע עלתה ב-4%. 

ארקו החזקות תמשיך לרכז עניין בהמשך לזינוק של כ-5% אתמול, לאחר ההודעה מוקדם יותר השבוע כי החברה צפויה לרכוש כ-1,450 תחנות תדלוק וחנויות נוחות בארה"ב. כך מספר התחנות והחנויות של החברה בהובלת בהובלת אריק קוטלר, יגדל לכ-2,800, כמות הדלק הנמכרת תוכפל לכ-2.2 מיליארד גאלונים בשנה והחברה תיכנס ל-11 מדינות נוספות.

מטומי התרסקה אתמול בכ-25%. החברה עדכנה שלשום על הצעה לא מחייבת שקיבלה, למכירת החברה הבת Team Internet. ההיקף הכספי של ההצעה לא דווח, אך מטומי ציינה שיחד עם הכסף שיש לה בקופה, הסכום יספיק להחזיר את החוב שיש לה למחזיקי איגרות החוב.