מקורות זרים: חברת המים של ישראל נכנסת לפעילות בשוק הבינלאומי

וגם: טיב טעם התגייסה להעניק "ניצוץ של תקווה" לילדים חולי סרטן

דודי בלסר (מימין), מוטי שירי, מרדכי מרדכי, אלי כהן ונספחים כלכליי / צילום: מיקי לנגנטל
דודי בלסר (מימין), מוטי שירי, מרדכי מרדכי, אלי כהן ונספחים כלכליי / צילום: מיקי לנגנטל

מקורות, חברת המים של ישראל, מרחיבה את פעילותה העסקית לשווקים בינלאומיים, על כך הכריזה אתמול באירוע חגיגי במעמד שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, ובהשתתפות ראשי החברה, מנהל רשות החברות הממשלתיות ובכירים מתחום המים בעולם.

באירוע שנערך באולם "1947" בתל אביב בירך השר שטייניץ על המהלך של מקורות להפיכתה לחברת ייעוץ במישור הבינלאומי, אשר "מהווה חלק חשוב מהרפורמה המקיפה בחברה שאושרה בממשלה לפני מספר חודשים. אני בטוח שמקורות תתרום רבות מניסיונה ומומחיותה למדינות אחרות, ולחברות אספקת מים ברחבי העולם".

מנכ"ל מקורות, אלי כהן, ציין כי הרחבת הפעילות הבינלאומית של מקורות אינה דורשת השקעה כספית או מינוף פיננסי, ותאפשר לחברה גיוון במקורות ההכנסה, גישה לידע בינלאומי והכשרת העובדים במקצועות ההנדסה והטכנולוגיה.

״שינויי האקלים ברחבי העולם מחייבים יכולת שרידות גבוהה, ומהווים הזדמנות יוצאת דופן לחברות עם פתרונות ייחודיים במשק המים, כפי שמקורות מייצרת", אמר כהן. "החברה בוחנת הקמת קרן השקעות בינלאומית שעשויה לתת פתרון משמעותי לאתגרים הללו. למקורות ידע רב ומומחיות עולמית בניהול אינטגרטיבי של משק מים, ובשלה העת שמדינות נוספות שנדרשות לכך ייהנו מיכולות 'כחול-לבן'.
"אין ספק שידע זה יעניק למקורות יתרון בשיתופי הפעולה העסקיים, וימצב את ישראל בחזית טכנולוגיות המים בזירה הבינלאומית".

באו להרים כוס מים חגיגית: יו"ר מקורות, מרדכי מרדכי, ראש רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט; מנכ"ל שח"מ מקורות, עמית לנג; סמנכ"ל טכנולוגיה במקורות, מוטי שירי; מנהל החממה לטכנולוגיה ומים במקורות, דודי בלסר, ונספחים כלכליים בולטים מהעולם.

מי הגיעו לחנוכת מבנה הפקולטה למדעי הים על שם מלכה ואמנון ליאון במכמורת?

בקמפוס מכמורת של המרכז האקדמי רופין נחנך אתמול מבנה הפקולטה למדעי הים, על שם מלכה ואמנון ליאון. טקס חנוכת המבנה כלל סיור מודרך בבניין ובמעבדת מי הים הגדולה בארץ, וכמובן את גזירת הסרט על ידי משפחת ליאון.

בין הנוכחים באירוע, שכלל קביעת מזוזה על ידי מוטי בסר, לשעבר יועץ כספי לרמטכ"ל ומנכ"ל משרד מבקר המדינה, היו הרב שי פירון, לשעבר שר החינוך; משפחת ליאון; נשיאת המרכז האקדמי רופין, פרופ' גליה צבר; סגן הנשיאה ומנכ"ל המרכז, ישראל גרמן; דיקן הפקולטה למדעי הים, פרופ' אברהם חפץ; יו"ר חבר הנאמנים של רופין, איש העסקים אודי אנג'ל; ראשת המועצה האזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול; הכלכלן פרופ' שלמה מעוז; איש העסקים מוטי בסר; יו׳ר קבוצת אלייד, פרופ׳ סווארי; יו׳ר אמפא נדל"ן, תולי צדר; אורי אור, לשעבר סגן שר הביטחון ואלוף פיקוד צפון; יו"ר הוועד המנהל של רופין, רענן דינור; ואיש הנדל"ן יונתן אלה.

האורחים נהנו מתצפית מגג המבנה על הנוף הפנורמי לכיוון הים התיכון, מעגן מכמורת, צוק בית ינאי ונחל אלכסנדר ופרופ' צבר סיפרה שהקמת המבנה תאפשר להמשיך את המחקר וההוראה ו"להפוך את הים ואוצרותיו לידועים יותר". הרב פירון ציין כי "בהבדל מהפוליטיקה, כאשר חוקרים את הים יהיו פחות מערבולות, פחות סודות ויותר עומק" ואילו אנג'ל אמר לפרופ' צבר כי "מה שקורה פה ברופין חשוב יותר מכל שיח פוליטי לעתיד המדינה". 

אמנון ליאון (מימין), גליה צבר, מלכה ליאון, אודי אנג'ל וישראל גרמן  / צילום: בועז נובלמן
 אמנון ליאון (מימין), גליה צבר, מלכה ליאון, אודי אנג'ל וישראל גרמן / צילום: בועז נובלמן

טיב טעם התגייסה להעניק "ניצוץ של תקווה" לילדים חולי סרטן

בכירי רשת טיב טעם ערכו השבוע אירוע למנהלי פרויקט "ניצוץ של תקווה" של האגודה למלחמה בסרטן, המסייע לילדים חולי סרטן הנעדרים תכופות מבית הספר. הרשת, שערכה בסניפיה קמפיין מודעות לפרויקט וגייסה תרומות לאגודה, העניקה צ'ק תרומה על סך 137 אלף שקל.

במסגרת הפרויקט חונכים מסייעים לילדים החולים בהשלמת החומר הנלמד, ועוזרים להם להישאר מעודכנים ובאותה רמת לימודים של חבריהם לכיתה על אף קשיי המחלה.

בטקס, שנערך בסניף הדגל של הרשת ברמת החייל בתל אביב, השתתפו בין היתר שלום חגי, מנכ"ל ובעלי הרשת; יוסי שלו, סמנכ"ל הסחר והשיווק; רוני גרין, מנהל המכירות ומועדון הלקוחות; ומשה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן. 

חגי פתח את האירוע ואמר כי "לפתוח את השנה בתרומה חשובה זו, זה משמח ומרגש עבורנו לתת הזדמנות אמיתית להשפיע, לעזור ולהחזיר לקהילה". בר חיים העניק לחגי תעודת הוקרה וציין כי "פעילותה המגוונת של האגודה למלחמה בסרטן מבוססת על תרומות הציבור בלבד וכעיקרון ללא מימון מתקציב משרד ממשלתי כלשהו. אנו שמחים לקיים שיתופי פעולה עם המגזר העסקי ואנו מוקירים תודה על כך". 

שלום חגי (מימין), משה בר חיים, יוסי שליו ורוני גרין  / צילום: אסף לב
 שלום חגי (מימין), משה בר חיים, יוסי שליו ורוני גרין / צילום: אסף לב

המגזר העסקי הצדיע לבעלי חסמים תעסוקתיים המועסקים בחברות הגדולות

עשרות נציגי חברות גדולות במשק, ובהן קבוצת הודיס, שופרסל, מקדונלקס, יס פלנט, מוזיאון ישראל, ארומה, מטריקס, הגיעו השבוע להצדיע ל-1,800 אנשים בעלי חסמים תעסוקתיים המועסקים אשר עובדים בחברות דרך ארגון "שכולו טוב". הארגון המקדם שילוב בתעסוקה ובחברה של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית.

הארגון נותן שירות לאלפי אנשים ומעסיק אותם במגוון תחומים תוך שיקום וליווי. לאחר מסע ההחלמה, הם משולבים במקצועות שונים תוך שהם מצוידים בניסיון תעסוקתי.

העיתונאי מנחם הורביץ הנחה את האירוע, שהתקיים באבניו בקריית שדה התעופה, וכלל ארוחת צהרים וחלוקת מתנות ותעודות הצטיינות. בין הנוכחות באירוע נצפו ח"כ אתי עטיה (הליכוד) וד"ר שלי נורדהיים,  מנהלת השירות לשיקום מקצועי תעסוקתי במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. 

עופר כהן מנכ"ל "שכולו טוב" התרגש ואמר  כי "השותפות עם המגזר העסקי היא שורש העשייה שלנו, לאפשר לכל אדם באשר הוא לעבוד ולהתפרנס בכבוד. יש אוכלוסייה שלמה בישראל שמודרת משוק העבודה ואני קורא למגזר לשלב ידיים ולחלוק איתנו משימה לאומית חשובה זו". 

ח"כ אתי עטיה, עופר כהן וד"ר שלי נורדהיים צילום: שלומי אזולאי / צילום: שלומי אזולאי
 ח"כ אתי עטיה, עופר כהן וד"ר שלי נורדהיים צילום: שלומי אזולאי / צילום: שלומי אזולאי

בני לנדא חגג את הייצור הסדרתי של מכונות הדפוס הדיגיטליות שלו

מכונות הדפוס הדיגיטליות של היזם והתעשיין בני לנדא, מייסד אינדיגו, נכנסות לייצור סדרתי וחברת לנדא דיגיטל פרינטינג חגגה בשבוע שעבר באירוע במטה החברה ברחובות. החברה אירחה לקוחות ולקוחות פוטנציאליים נבחרים מרחבי העולם והציגה את מלוא היכולות של מכונות הדפוס ואת תוכנית הפריסה בעולם של המכונות, שעלות כל אחת מהן 3 מיליון דולר.

במהלך האירוע חתמה חברת הדפוס קוואנטום גרופ מאילינוי ארה"ב, המתמחה בשירותי דפוס לשיווק, על הסכם רכישה של מכונת דפוס דיגיטלית. "האירוע היווה עבורנו הזדמנות מצויינת לניתוח והבנת היכולות של הלנדא P10S, ואישר עבורנו את נכונות ההשקעה בטכנולוגיה חלוצית זו", הסבירה שריל קהאנק, מנכ"לית קבוצת קוואנטום.

ישי אמיר, מנכ"ל לנדא דיגיטל פרינטינג, אמר כי "מכונות הדפוס שלנו שנמצאות בשוק ומייצרות חושפות את התעשייה ליתרונות הטכנולוגיה, ואנחנו מרגישים את המומנטום המואץ בביקוש לננוגרפיה שלנו. על מנת לעמוד בביקוש אנחנו משקיעים בהרחבת מתקני הייצור שלנו. המפעל השלישי החל כבר לייצר, ובמקביל התחלנו כבר בבניית המפעל הרביעי". 

ישי אמיר (מימין), שריל קהאנק ובני לנדא  / צילום: לנדא דיגיטל פרינטינג
 ישי אמיר (מימין), שריל קהאנק ובני לנדא / צילום: לנדא דיגיטל פרינטינג

עם הראש בעננים: כך מעבירים חברה בת 100 מהפכה דיגיטלית

מיקרוסופט ישראל אירחה אמש את אירוע הלקוחות  Show Cloud TLV, אותו הנחה הקומיקאי אבי נוסבאום. המשתתפים נחשפו מקרוב לטכנולוגיות שמציעה החברה להזנקת עסקים ויכולות חדשות לניהול ממשקים ארגוניים, עם הרצאות בסגנון TED וחברות ששיתפו מניסיונן כיצד בצעו מעבר דיגיטלי בסיוע פתרונות הענן של מיקרוסופט.

רקפת חן-הורוביץ, מנהלת יחידת הלקוחות הקטנים והבינוניים במיקרוסופט ישראל , פתחה את האירוע, שנערך באולם "ארקה" בנמל תל אביב, ואמרה כי "לבדה, לא תביא הטכנולוגיה להצלחה ולהישגים גבוהים יותר, כי האנשים העומדים במרכז הם מהות הסיפור".

בין המרצים באירוע היה גם ניר רכב, מנהל מערכות מידע גלובלי בחברת סודהסטרים, ששיתף בהרצאתו כיצד החברה הוותיקה, שקיימת למעלה מ-100 שנים, צלחה את המהפכה הדיגיטלית בעזרת כלים לשימוש בענן שהציעה מיקרוסופט. 

רקפת חן הורוביץ (מימין), אבי נוסבאום וניר רכב  / צילום: ספיר קוסא
 רקפת חן הורוביץ (מימין), אבי נוסבאום וניר רכב / צילום: ספיר קוסא