אלעד קנדה הבטיחה גיוס של 511 מיליון שקל לפחות בהנפקת סדרת אג"ח חדשה

החברה הציעה בת"א איגרות חוב החדשות מסדרה ב' שזכו לביקוש בהיקף כולל של 791 מיליון שקל • היקף ההנפקה כולה עלה ל-520 מיליון שקל, לעומת תכנון לגייס רק 435 מיליון שקל • האג"ח יהיו מגובות בשעבוד ראשון בדרגה על זכויות בנכס בשם גלריה

קו הרקיע של טורונטו/ צילום: רויטרס
קו הרקיע של טורונטו/ צילום: רויטרס

הצלחה לחברת הנדל"ן אלעד קנדה  בהנפקת סדרת איגרות החוב השנייה שלה. במכרז המקדים שנערך אתמול למשקיעים מסווגים (גופים מוסדיים, קרנות השקעה ועוד), הבטיחה החברה גיוס של 511 מיליון שקל לפחות, לאחר שאיגרות החוב החדשות שהציעה מסדרה ב' זכו לביקוש בהיקף כולל של 791 מיליון שקל.

בעקבות הביקוש הגבוה בחרה החברה כאמור לקבל התחייבויות מוקדמות לרכישת 511 מיליון שקל (193 מיליון דולר קנדי) בשיעור ריבית של 3.45% לשנה, כאשר משך החיים הממוצע (מח"מ) של סדרה ב' עומד על 2.8 שנים. בשל ההצלחה גדל היקף ההנפקה כולה ל-520 מיליון שקל (196 מיליון דולר קנדי), כאשר במקור ביקשה החברה לגייס רק 435 מיליון שקל.

בתגובה להצלחת ההנפקה ציין רפי לזר, מנכ"ל אלעד קנדה, כי "אנו שמחים על הבעת האמון של שוק ההון הישראלי בפעילות החברה ובהמשך צמיחתה, כפי שבאו לידי ביטוי בביקושי השיא שהחברה קיבלה הערב. ביצועי העבר של החברה, כמו גם הכרותה המעמיקה עם הרגולציה ומוסדות התכנון בקנדה, מאפשרים לנו פיתוח והקמה של פרויקטים גדולים תוך מקסום הפוטנציאל היזמי, כל זאת, במקביל לבעלות וניהול של פורטפוליו גדול ואיכותי של נכסים מניבים מסחריים ברחבי ארה״ב וקנדה״.

לקראת ההנפקה זכתה סדרה ב' של אלעד קנדה לדירוג A מחברת S&P מעלות. התחייבויות החברה כלפי מחזיקי אג"ח ב' תהיינה מגובות בשעבוד ראשון בדרגה על זכויותיה בנכס הידוע בשם גלריה (Galleria). תמורת ההנפקה תשמש בעיקר לצורך החלפת חוב פיננסי קיים על הנכס ולהשלמת רכישת שותף מיעוט בנכס, וכן לשימושים שוטפים של החברה.

מדוחותיה הכספיים של אלעד קנדה, שפורסמו בסוף אוגוסט, עולה כי ההלוואות הקיימות על נכס גלריה מסתכמות כיום ב-120.5 מיליון דולר קנדי, לאחר שהוגדלו בפברואר השנה ב-25 מיליון דולר קנדי. לדברי החברה, היא נמצאת במשא ומתן מתקדם של התקשרות בהסכם (כולל חתימה על מכתב כוונות מחייב) לרכישת זכויות השותף (20%) בנכס גלריה תמורת 40.5 מיליון דולר קנדי.

פרויקט גלריה (Galleria) הינו פרויקט ייזום למגורים, הממוקם בטורונטו קנדה, בשטח כולל של כ-48 דונם, הנמצא בבעלות החברה. הפרויקט כולו משתרע על שטח של כ-80 דונם, ויכלול בסיומו כ-2,900 יחידות דיור למגורים, כ-300 אלף רגל רבועה של שטחי מסחר, מרכז קהילתי, ושטח פארק ציבורי בהיקף של כ-32 דונם. הפרויקט ממוקם צפון מערבית למרכז העיר טורונטו ונמצא בסמיכות לעורקי תחבורה ראשיים הכוללים רכבת תחתית, רכבת קלה, ואוטובוסים המאפשרים גישה מהירה למרכז העיר.

הפרויקט נמצא בשלב תכנון מתקדם ולהערכת החברה היא תחל בשיווק השלב הראשון שלו עוד השנה וב-2020 תחל בבניית השלב הראשון, כאשר מועדי ההשלמה של השלבים השונים נעים בין 2023 ל-2030. עד כה השקיעה אלעד קנדה 300.4 מיליון דולר קנדי ברכישת הקרקע ובעלויות הנלוות לכך, והיא צפויה להשקיע עוד 1.46 מיליארד דולר קנדי עד השלמת בנייתו של הפרויקט כולו.

אלעד קנדה הרחיבה מאוד את פעילותה בחודשים האחרונים, לאחר שהשלימה באמצע פברואר השנה את רכישת קרן הנדל"ן הצפון אמריקאית אג'לן (Agellan) תמורת 393 מיליון דולר קנדי. קרן אג'לן מחזיקה בבעלותה פורטפוליו של נכסים מניבים בשווי כולל של כ-720 מיליון דולר קנדי, המפוזרים ברחבי ארה"ב ומייצרים NOI (הכנסה תפעולית נטו) שנתי של כ-54 מיליון דולר קנדי.

בעקבות הרכישה גדל מאוד היקף הפעילות של אלעד קנדה והיא הציגה במחצית הראשונה של 2019 הכנסות של 175 מיליון דולר קנדי ורווח נקי של 26 מיליון דולר קנדי. ההון העצמי של אלעד קנדה הסתכם בסוף יוני 2019 ב-418 מיליון דולר קנדי והיווה 24.4% מסך המאזן.