וול סטריט ננעלה בירידות; ממשל טראמפ בוחן הגבלת השקעות בחברות מסין

ממשל טראמפ בוחן מחיקה של מניות סיניות מוול סטריט, באידו ועליבאבא איבדו גובה • נתוני מאקרו חלשים בארה"ב: מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית עלה פחות מהצפוי • נשיא איראן רוחאני אמר כי ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות בתמורה למו"מ; טראמפ מכחיש

הנשיא טראמפ./ צילום:רויטרס
הנשיא טראמפ./ צילום:רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטיo

 

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות בצל החשש מהחרפת מלחמת הסחר, וזאת על רקע הדיווח כי ממשל טראמפ בוחן הגבלה של השקעות בחברות סיניות, ואף מחיקתן מהמסחר בארה"ב. מניית עליבאבא גרופ  צנחה ביותר מ-5%, באידו  ב-3.7%.

מדד הנאסד"ק איבד כ-1.1%, הדאו ג'ונס השיל 0.25% ומדד S&P 500 ירד ב-0.5%.

מניית טבע  זינקה ב-5.8% בניגוד לירידות החדות אתמול, אם כי המניה נסחרת עדיין מתחת ל-7 דולרים.

וולס פארגו  נסחרה על רקע מינוי מנכ"ל, ומנייתה של מיקרון טכנולוג'י  הגיבה לתחזית המאכזבת שסיפקה החברה לאחר פרסום הדוחות אמש.

22:30

מחיר הנפט איבד כ-1% והשלים ירידה של 4% בשבוע. מוקדם יותר נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות בתמורה לחידוש המשא ומתן סביב תוכנית הגרעין, אם כי הנשיא טראמפ הכחיש בקשה שכזו.

21:40

מעמיקות הירידות בוול סטריט על רקע החשש מהחרפת מלחמת הסחר, כאשר ממשל טראמפ בוחן להשית מגבלות על השקעות של אמריקאים בחברות סיניות, וכן מחיקה של מניותיהן מהמסחר בארה"ב. המניות הסיניות, כמו באידו ועליבאבא, מגיבות בירידות.

מדד הנאסד"ק מאבד 1.4%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.4% וה-S&P 500 יורד ב-0.8%. מדד הפחד (VIX) קופץ ביותר מ-13%.

20:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות על רקע הדיווח לפיו הבית הלבן בוחן דרכים להגביל השקעות אמריקאיות בחברות סיניות. לפי הדיווח ב"בלומברג", בכירים בממשל טראמפ שוקלים את מחיקתן של חברות סיניות מבורסות אמריקאיות והגבלת החשיפה של קרנות הפנסיה הממשלתיות האמריקאיות לשוק הסיני.

מדד הנאסד"ק מאבד כ-1%, מנייתה של באידו  הסינית יורדת בכ-4%, ומנייתה עליבאבא גרופ  יורדת בכ-5%.

מנייתה של לאס וגאס סנדס  של שלדון אדלסון צפויה להיכנס למדד S&P 500, במקומה של נקטר.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות, בהובלת מדד הפוטסי הבריטי שטיפס בכ-1%. מדד הדאקס הגרמני עלה ב-0.75%, והקאק הצרפתי הוסיף 0.36% לערכו.

מניותיה של עליבאבא ושל מניות סיניות נוספות מאבדות גובה על רקע הדיווח לפיו הבית הלבן בוחן דרכים להגביל השקעות אמריקאיות בסין. לפי הדיווח ב"בלומברג", בכירים בממשל טראמפ שוקלים את מחיקתן של חברות סיניות מבורסות אמריקאיות והגבלת החשיפה של קרנות הפנסיה הממשלתיות האמריקאיות לשוק הסיני.

המדדים בוול סטריט נחלשים בעד 0.6% על רקע הדיווח.

18:20

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות כאשר המדדים המובילים נסחרים סביב רמת הפתיחה. הנפט מתאושש במעט לאחר שהנשיא טראמפ הכחיש את דבריו של נשיא איראן רוחאני, שאמר כי ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות על הרפובליקה האיסלאמית.

מניית וולס פארגו  עולה על רקע מינוי מנכ"ל, מיקרון טכנולוג'י  טכנולוגיות נופלת לאחר הדוחות כאשר החברה סיפקה צפי מאכזב בשורה התחתונה.

17:20

בורסות וול סטריט עברו לירידות בהובלת הנאסד"ק שמאבד 0.5%. מניית מיקרון צונחת לאחר הדוחות שפורסמו אתמול לאחר המסחר.

מניית הבנק האמריקאי, וולס פארגו , מטפס על רקע מינויו של צ'ארלס שרף (Charles Scharf) למנכ"ל ונשיא, וזאת החל מ-21 באוקטובר. שרף הוא יו"ר ומנכ"ל בנק אוף ניו יורק מלון. 

16:33

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות עם נטייה לעליות קלות, מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.25%, הנאסד"ק מטפס ב-0.05% ומדד S&P 500 עולה ב-0.3%.

מחיר הנפט מאבד כ-2% על רקע הדברים שאמר נשיא איראן, חסן רוחאני, ולפיהם ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות בתמורה לחידוש המשא ומתן.

ענקית השבבים מיקרון  צונחת כ-7% לאחר פרסום הדוחות אתמול. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-4.87 מיליארד דולר, מעל לתחזיות האנליסטים, אך מתחת להכנסות של 8.44 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברנ סיפקה צפי לרווח למניה בטווח התחתון של התחזיות.

15:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בכ-0.2% בשעה זו. 

חברת התעופה דלתא תרכוש 20% מחברת התעופה הצ'יליאנית לאטם (סימול: LTM) תמורת 1.9 מיליארד דולר. בתגובה לדיווח מזנקת מנייתה של חברת התעופה הצ'יליאנית בכ-38%.

הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה באוגוסט בשיעור מתון מהצפוי והאינפלציה היתה נמוכה מהתחזיות, מה שמעודד את הפד להוריד את הריבית. הצריכה הפרטית טיפסה ב-0.1% לעומת יולי, העלייה המתונה ביותר זה שישה חודשים. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.3% באוגוסט. בתוך כך, נתוני יולי תוקנו כלפי מטה ל-0.5% לעומת נתון ראשוני של 0.6%.

מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) בניכוי מחירי המזון והאנרגיה טיפס באוגוסט ב-0.1% לעומת יולי, מתחת לתחזיות השוק לעלייה של 0.2%. בחישוב שנתי, עלה המדד ב-1.8%, בהתאם לתחזיות הכלכלנים והעלייה השנתית החדה ביותר מאז ינואר, אם כי מתחת ליעד של הפד של 2%.

עוד במאקרו, פורסמו נתוני ההכנסה האישית שגדלה בחודש אוגוסט ב-0.4% לעומת יולי, בהמשך לעלייה של 0.1% בחודש הקודם.

ההזמנות של מוצרים בני קיימא עלו ב-0.2% באוגוסט, לעומת התחזיות לעלייה של 0.7%. ללא הזמנות מצד משרד ההגנה, נרשמה ירידה של 0.6%. בתוך כך, הנתון הראשוני של חודש יולי עודכן מטה מ-2.1% ל-2%.

13:10

המסחר בבורסות אירופה מתנהל כעת בעליות. פוטסי מזנק ב-1.2%, דאקס מטפס בכ-0.8% וקאק מוסיף 0.4%. החוזים העתידיים על הוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית בארה"ב. 

מניית איידיאו פרופרטיז עולה בכ-2.5%.

11:25

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות של עד 0.8%. מדד הנג סנג ננעל בירידה של 0.3%. 

10:30

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות. פוטסי מוסיף 0.9%, דאקס מטפס ב-0.5% וקאק עולה ב-0.35%. 

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. ASX 200 עלה ב-0.6% ושנחאי הוסיף 0.1%. קוספי צנח ב-1.2% וניקיי איבד 0.8%. הנג סנג מאבד כעת 0.3%. מניית Japan Display צנחה ב-10.5%. מניית סופטבנק איבדה 2%.

חברת איידיאו גרופ , המחזיקה ומתפעלת מתחמי דיור בברלין באמצעות החברה הבת איידיאו פרופרטיז (ADOP), דיווחה על עסקה גדולה במסגרתה תמכור ADOP את החזקותיה בפורטפוליו הכולל כ-5,800 דירות וכן יחידות מסחריות וחניות לחברה הקשורה לעיריית ברלין בסכום של כ-920 מיליון אירו. מניית איידיאו פרופרטיז עולה במעל ל-2% כעת. 

7:55

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות, למעט מדד ASX 200 עולה ב-0.4%. ניקיי צונח ב-1.3%, קוספי מאבד 1.2%, הנג סנג יורד ב-0.3% ושנחאי נסחר כעת ללא שינוי. המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות: נאסד"ק איבד 0.58%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו בכ-0.3%. בורסות אירופה ננעלו בעליות, מדד הדאקס טיפס ב-0.46%, הקאק עלה ב-0.66% והפוטסי הוסיף 0.89% לערכו.

המשקיעים מחכים לחידוש שיחות הסחר בין ארה"ב וסין. זאת לאחר שדווח השבוע על הסכם סחר בין ארה"ב ליפן, ולאחר שטראמפ אמר לכתבים כי הסכם סחר עם סין יגיע קרוב יותר משנדמה. ב-"CNBC" צוין כי מקורבים לנושא מסרו שהשיחות צפויות להתחדש ב-10 באוקטובר. 

רווחי החברות התעשייתיות של סין ירדו ב-2% באוגוסט לעומת אוגוסט 2018, ועמדו על 72.6 מיליארד דולר (517.8 מיליארד יואן). ביולי הרווחים עלו ב-2.6% וביוני האחרון הם טיפסו ב-3.1%.

מדד המחירים לצרכן ביפן (במונחי 12 חודשים) עלה בספטמבר ב-0.4% בעוד הצפי היה לעלייה של 0.8%. באוגוסט עמד המדד על 0.6%.

מניית Japan Display צונחת בכ-8%. החברה, שמספקת מסכי סמארטפונים לאפל, הודיעה כי חברת ההשקעות הסינית Harvest Group נסוגה מהשקעה בחברה. 

מניית סופטבנק יורדת ב-2.3%.

מנייתה של ענקית השבבים מיקרון  נופלת בכ-7% לאחר המסחר בנאסד"ק עם פרסום הדוחות. החברה עקפה את התחזיות אך סיפקה צפי רווח למניה בטווח התחתון של התחזיות.

מניית רשת תחליפי הבשר ביונד מיט  זינקה אתמול במסחר בוול סטריט בכ-11.6% על רקע הדיווח על שיתוף פעולה עם מקדונלדס