סגירה שלילית בת"א: בזק זינקה ב-4.7%, טבע איבדה 3.7%; מניות הביטוח בולטות בצד השלילי

מדד ת"א 35 איבד 0.45%, מדד ת"א 90 ירד ב-0.54%, ומדד הבנקים נסגר ללא שינוי מהותי • מניות הביטוח בלטו לשלילה, הראל הודיעה כי תפסיד ברבעון השלישי עד 260 מיליון שקל בגלל הפרשת ענק

בניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות על רקע הפתיחה ההססנית בוול סטריט. מדד ת"א 35 איבד 0.45%, מדד ת"א 90 ירד ב-0.54%, ומדד הבנקים נסגר ללא שינוי מהותי. 

מניית בזק  זינקה ב-4.7%, טבע  איבדה 3.7%, פתאל החזקות  בלטה בירידה של 0.6% במחזור מסחר חריג, ומניית פועלים  עלתה בכ-1%.

פריגו איבדה 4% לאחר פרסום הדוחות. 

מניות הביטוח בלטו לשלילה, וזאת לאחר שהראל   עדכנה הבוקר אודות "השפעות ירידת עקום ריבית חסרת סיכון על דוחות החברה לרבעון השלישי. מנייתה של מגדל  איבדה 4%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.27 מיליארד דולר.

15:00

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל בנטייה שלילית, עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם.

בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו בסקירתם השבועית, כי "השווקים הפיננסיים צלחו בשבוע החולף לא מעט מהמורות בדמות החלטת הריבית בארה"ב, שלל נתוני מאקרו והתפתחויות בגזרת הסחר. המשך הסנטימנט החיובי הצביע על כך שהשווקים היו ערוכים לפסק הזמן בתוואי הפחתות הריבית שעליו אותת הפד, ולכך שסביבת הפעילות מאיטה, עם דגש על פעילות התעשייה".

לפי אי.בי.אי, "השווקים הפיננסיים בעולם מגלמים כיום הערכה כי הכלכלה הגלובלית אמנם מאיטה, אך ההסתברות למיתון עדיין אינה גבוהה, בין היתר על רקע המדיניות המוניטרית המרחיבה. לכן, המדיניות המוניטרית המרחיבה וסביבת ריביות נמוכה-שלילית מובילות להמשך זרימת כספים לנכסי הסיכון".

באי.בי.אי סבורים, כי "מעבר לטווח הקצר, נדרשת להערכתנו פרמיית סיכון גבוהה יותר מזו שגלומה כיום בנכסי הסיכון, הן בשוק המניות והן באיגרות החוב הקונצרניות המאופיינות במרווחים נמוכים".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניית הראל השקעות  נחלשת בכ-3%-2%. ברקע למסחר, קבוצת הביטוח והפיננסים עדכנה הבוקר על אודות "השפעות ירידת עקום ריבית חסרת סיכון על דוחות החברה לרבעון 3 2019". בלאומי שוקי הון ציינו כי ההודעה וההשפעה השלילית שלה היו צפויות, וכי המניה "לא הייתה יקרה גם לפני ההודעה האמורה, כך שאם תהיינה ירידות שערים במניה, היינו מנצלים אותן להגדלת חשיפה".

מדד הביטוח בולט בצד השלילי, עם ירידה של עד 2%. בין מניות המדד, אלה של מגדל  והפניקס  נחלשות בכ-5%-3%, ומנורה וכלל יורדות בכ-2%-1%.

עוד בין היורדות במדד המוביל, מניית אופקו   מאבדת עד 4%, ועוד בין הדואליות מניות טאואר   ואלביט מערכות   נחלשות בכ-2%-1%. ברקע למסחר באופקו, החברה פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה.

בצד החיובי של ת"א 35, מניית איי.אפ.אפ  מתחזקת בכ-3%-2%, כשברקע למסחר החברה פרסמה אתמול את תוצאותיה הכספיות הרבעוניות, ומניית בזק  מטפסת בכ-3%.

מניית פתאל החזקות  מרכזת מחזור מסחר גדול, שבו היא רושמת שינויים מתונים.

עוד במסחר, מניית אלוט  , שפרסמה גם היא את דוחותיה הכספיים, קופצת בכ-6%. בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו כי תוצאותיה של אלוט היו בהתאם לצפי והותירו את המלצתם על המניה על "תשואת שוק" תוך שציינו כי הם "ממתינים למימוש הקטליזטורים החיוביים".

גם מניית בראק אן.וי  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, שבו היא מאבדת כ-2%, וכן מרכזת עניין מניית רבוע כחול נדל"ן  שנחלשת בכ-2%-1%.

חברת קומפיוגן  פרסמה אתמול בשעות הצהריים תוצאות קליניות ראשוניות מניסוי שלב 1 בקשר למוצר שהיא מפתחת, ואחרי זינוק של כ-13% שהציגה מנייתה אתמול היא ממשיכה לטפס גם היום, ומוסיפה לערכה כ-6%.

באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

12:00

המסחר בת"א מתנהל בירידות שערים קלות של עד 0.3% בשני המדדים המרכזיים. מדד ת"א-90 מאבד כ-0.6%. בצד השלילי של תא"-35 בולטת מניית אופקו בירידה של 2.5%.

עוד בולטות בירידות של 1.5% עד 2% מניות הראל , טאואר  , הפניקס , ארפורט סיטי , אלביט מערכות   וטבע  .

מן העבר השני בולטת מניית איי.אפ.אפ   בעלייה של 2.5% ושפיר הנדסה  מוסיפה כ-2%.    

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר ללא שינויים מהותיים במדדים המרכזיים, שרושמים ירידות קלות סביב רמות הפתיחה. מניית טבע   מאזנת את הפער שאיתו חזרה מהמסחר בניו יורק אתמול, ומאבדת כ-2%.

הראל  יורדת בשיעור דומה לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח שלפיה תפסיד ברבעון השני עד 260 מיליון שקל, בעקבות ביצוע הפרשה של 900 מיליון שקל כתוצאה מירידת הריבית.

מקרב מניות השורה השנייה בולטת אלוט   שמזנקת בכ-6%. 

06:00

המסחר הבוקר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע האופטימיות אתמול בשוקי העולם, בציפייה לאפשרות של ביטול מכסים שהטילה ארה"ב על סין במסגרת מלחמת הסחר. 

לאחר יום מסחר תנודתי והפכפך, בו המדדים המובילים נעו מעליות לירידות, הסתיים המסחר בוול סטריט בשינויים קלים, אך בשיאים חדשים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, והנאסד"ק ננעל כמעט ללא שינוי, עם עלייה של 0.02%, שניהם ננעלו ברמתם הגבוהה אי-פעם. מדד S&P 500 ירד ב-0.1%.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, טבע חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של כ-3%, וטאואר עם פער שלילי של כ-1%. עם פער חיובי של כ-2% חוזרת איי.אפ.אפ, ומניות אופקו הלת', לייבפרסון ואורמת חוזרות עם פער חיובי של כ-1%.

לאחר מספר ימי עליות ושיאים חדשים במדד ת"א 125, אתמול ננעל המסחר בבורסה בתל אביב במגמה מעורבת: מדד ת"א 35 עלה ב-0.2%, מדד ת"א 125 שנסחר בירידות קלות עבר בנעילה לעלייה סמלית של 0.03%, ומדד ת"א 90 רשם ירידה של 0.5%.

המסחר בבורסות אירופה ננעל אמש בעליות שערים, מדד דאקס עלה ב-0.1%, הפוטסי טיפס ב-0.3% והקאק הוסיף 0.4%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.2%.