"אנחנו בעסקי האמון": Airbnb נוקטת צעדים לשיפור בטיחות המשתמשים לאחר מקרה ירי המוני באחד הנכסים שלה

בשבוע שעבר, התרחש מקרה ירי קטלני באחד מהנכסים של Airbnb • במקביל, נחשפה הונאה שהתרחשה על גבי הפלטפורמה • עכשיו, מנכ"ל החברה אומר שהם מתכננים להדק את הנהלים

aribnb / צילום: שאטרסטוק
aribnb / צילום: שאטרסטוק

Airbnb הודיעה שהיא תעבוד על שיפור הבטיחות והאיכות בפלטפורמת ההשכרה לטווח קצר, זאת לאחר מקרה ירי קטלני שאירע בשבוע שעבר בבית בקליפורניה ולאחר דיווח חדשותי שגילה מקרה הונאה שעירב דירות שהיו רשומות תחת החברה. 

מנכ"ל Airbnb, בריאן צ'סקי, אמר אמש (ד') שהחברה תוודא שכל הרישומים אצלה - בין אם הדירות ובין אם המארחים - יעברו וידוא ואימות עד דצמבר 2020. לחברה יש כבר תהליך אימות, אמר צ'סקי, אבל הם יפעלו עכשיו לראות שכל התמונות והפרטים מדויקים בכל ה-7 מיליון נכסים הפעילים בפלטפורמה. 

צ'סקי המשיך ואמר שהחברה תשתמש ביותר פקחים אנושיים בשיתוף עם טכנולוגיה כדי לאמת הזמנות בעלות סיכון רב. החברה גם מתכננת להשיק קו חם ובו נציגים אנושיים על מנת שיוכלו לענות על שאלות או דאגות של לקוחות או אנשים שגרים ליד נכסים שמופיעים בפלטפורמה. 

"אנחנו בעסקי האמון"

השינויים המוצעים מגיעים לאחר שני מקרים שבהם עלו חששות בנוגע לדרך בה Airbnb פועלת. המקרה הראשון מערב איש ששכר דירה בקליפורניה דרך הפלטפורמה והשתמש בנכס בניגוד לרצונות של המשכיר. השוכר עשה במקום מסיבה בליל כל הקדושים, ובמהלכה התחיל קרב יריות שגרם למותם של חמישה אנשים. 

המקרה השני, שגם הוא אירע בשבוע שעבר, היה חשיפה של המגזין Vice שגילה הונאה בפלטפורמה בה אורחים הוטעו בנוגע לדירות הרשומות, כך כאשר הגיעו וניסו להתלונן, נתקלו בקשיים להשיג החזרים. 

"אנחנו בעסקי האמון, אבל זה רק עובד אם אנשים יסמכו על הקהילה שלנו ויאמינו שאם משהו משתמש, Airbnb יהיו שם לעזור", אמר צ'סקי. 

על מנת לעזור בשיפור הבטיחות והביטחון, החברה אמרה שהיא השיגה שני מפקדי משטרות לשעבר, שהיו אחראיים על המשטרה בוושינגטון ופילדלפיה. 

החברה הודיעה בספטמבר שהיא תהפוך לחברה ציבורית במהלך 2020, אך לא מסרה עוד פרטים. צ'סקי אמר שהחברה לא צריכה לגייס עוד כסף. Airbnb הוקמה ב-2007, והוערכה ב-31 מיליארד דולר ב-2017 על פי המידע של ה-Dow Jones VentureSource.