מנהל הקריאייטיב הראשי בגיתם, ערן ניר, פורש מתפקידו

זאת פחות משנה לאחר שקודם לתפקיד • פרישתו מגיעה במקביל לשינוי ארגוני שנערך במשרד הפרסום • בשלב הזה לא ימונה לו מחליף

ערן ניר, מנהל הקריאייטיב הראשי של משרד הפרסום גיתם BBDO, פורש מתפקידו - כך נודע ל"גלובס". ניר פורש מתפקידו פחות משנה לאחר שקודם מתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב למנהל קריאייטיב ראשי, לרבות קבלת סמכויות קידום נרחבות. בשלב הזה לא ימונה לו מחליף.

פרישתו של ניר מגיעה במקביל לשינוי ארגוני שנערך בגיתם, במסגרתו פוצלו הלקוחות לשלושה אשכולות, כשבראש כל אשכול מוצב סמנכ"ל לקוחות וסמנכ"ל קריאייטיב.

נזכיר כי בשנתיים האחרונות השקיעו בגיתם משאבים בגיוס אנשי קריאייטיב הנחשבים למובילים: ראשון הובא לגיתם עידו קריב, לשעבר סמנכ"ל קריאייטיב ביהושע TBWA, שעבר לתקופה קצרה למחלקת הקריאייטיב הפנימית של מלאנוקס וחזר לענף הפרסום. בתחילת 2019 גויס איש הקריאייטיב אדי גרצמן, שכיהן כמנהל קריאייטיב במקאן תל-אביב. לפני חודשים ספורים הצטרף למשרד נאור יצחק, שכיהן בעבר בתפקידי ניהול בבאומן-בר-ריבנאי ובמקאן.

לפחות שניים מהם - גרצמן ונאור - גויסו על-ידי ערן ניר, שקיבל כאמור לידיו את תפקיד מנהל הקריאייטיב הראשי לפני פחות משנה.

ניר, לשעבר סמנכ"ל קריאייטיב בבאומן-בר-ריבנאי, עבר לגיתם לפני כשלוש שנים ביחד עם איש קריאייטיב בכיר נוסף מבאומן - שרון רפאל. השניים הצטרפו למשרד תחילה כסמנכ"לים תחת מנהל הקריאייטיב הראשי דני יעקובוביץ, וכשזה עזב את המשרד, נותרו השניים כאנשי הקריאייטיב הבכירים. עזיבתו של יעקובוביץ התרחשה כשברקע חילופי הנהלה בצמרת גיתם, במסגרתם מונו קרן בכר ויובל וינגסט למנכ"לים משותפים במשרד הפרסום; ועידו הר-טוב, שניהל עד אז את המשרד, הפך ליו"ר.

ניר נחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב המבטיחים בתעשייה, ואכן במהלך השנתיים מאז השינויים בהנהלה הוא הוכתר כאיש הקריאייטיב המוביל ולפני שנה אף קיבל כאמור תואר של מנהל קריאייטיב ראשי. עם זאת, במקביל כאמור נעשו שינויים ארגוניים נוספים בגיתם, ונראה כי ניר פחות מצא את מקומו במבנה החדש.

יובל וינגסט, מנכ"ל משותף בגיתם, אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "לאחר עבודה מקיפה של מנכ"לי המשרד יובל וינגסט וקרן בכר, בשיתוף חברות הייעוץ NGG ו-VCOM, שונה המבנה הארגוני של גיתם בהתאמה לאתגרי עולם הפרסום לשנים הקרובות. כחלק מהתהליך חולק משרד הפרסום לשלוש חטיבות המנהלות את הלקוחות על כל צורכיהם: הקריאייטיב, ניהול הלקוח והאסטרטגיה. במסגרת התהליך החליט ערן ניר לסיים את תפקידו ולפנות לדרך חדשה. במהלך שלוש וחצי שנות כהונתו הוביל ערן את ניהול הקריאייטיב להישגים חסרי תקדים. מחלקת הקריאייטיב תמשיך להוביל להישגים קריאייטיבים בהנהגתם של שלושת סמנכ"לי הקריאייטיב במשרד - אדי גרצמן, עידו קריב ונאור יצחק".