ארקיע מפסיקה את ההתקשרות עם משרד הפרסום ליאו ברנט

כפי שנחשף ב"גלובס", ארקיע נכנסה בתקופה האחרונה למהלך של התייעלות, קיצוצים והפחתת שכר, כמו גם החלפת היו"ר • בשלב זה עדיין לא ברור האם ליאו ברנט יוחלף במשרד פרסום אחר או שיימצא פתרון אחר במטרה לייעל את ההוצאות

מטוס בואינג 767 של ארקיע / צילום: יואב יערי
מטוס בואינג 767 של ארקיע / צילום: יואב יערי

כשברקע משבר הכולל התייעלות וקיצוצי שכר, מקצצים בחברת ארקיע בדבר נוסף, משרד הפרסום: ל"גלובס" נודע כי החברה תפסיק בסוף השנה את ההתקשרות עם משרד הפרסום ליאו ברנט. בשלב זה עדיין לא ברור האם המשרד יוחלף במשרד פרסום אחר או שיימצא פתרון אחר במטרה לייעל את ההוצאות. למשל, להעביר את התקציב למשרד שמטפל במותגים אחרים של קבוצת ג'ורדאש, בעלת השליטה בארקיע.

כפי שחשפה ב"גלובס" העיתונאית מיכל רז-חיימוביץ', ארקיע, שנפגעה מסגירת שדה דב, נכנסה בתקופה האחרונה למהלך של התייעלות, קיצוצים בכוח-האדם והפחתת שכר, כמו גם החלפת היו"ר. המשבר נובע בין היתר מכך שבארקיע לא נערכו לסגירת השדה והעתקת הטיסות הפנים-ארציות לנתב"ג. המעבר פגע בתנועת הנוסעים והביא לירידה שהשפיעה בעיקר על ארקיע, שמפעילה 70% מקווים אלה.

במקביל נעשו שינויים גם בפעילות הבינלאומית, כמו למשל סגירת הקו לבנגקוק. עם זאת, למרות המשבר בתחום התיירות, אין אפשרות להפסיק לפרסם לחלוטין, ולכן על-פי ההערכות תיאלץ החברה למצוא פתרון אחר, אם באמצעות העברת התקציב למשרד קטן יותר שאולי ידרוש תגמול נמוך או כאמור באמצעות איחוד הטיפול הפרסומי בכל מותגי התיירות של בעלי השליטה.

ארקיע היא בבעלות קבוצת ג'ודאש של האחים נקש, החברה מחזיקה בין היתר במותגי המלונות הרברט סמואל וסטאי. עסקים נוספים שלה הם אמפא נדל"ן, מותג השמן חלוצה וחברת פריניר. דרך אמפא שותפה הקבוצה גם במותג ההוסטלים סלינה, שצפוי להיכנס לישראל.

תקציב הפרסום של ארקיע עבר לליאו ברנט בתחילת 2016, לאחר שנים שטופל במשרדי הפרסום בהם היה שותף הפרסומאי יוסי ארועטי. בנוסף להיותו פרסומאי, ארועטי הוא גם טייס ארקיע, ובמשך שנים היה לו גם קשר חברי עם מנכ"ל ארקיע הקודם. עם פרישתו הוחלט על בחינה מחדש של אופן תקציב הפרסום, שעמד על כ-10 מיליון שקל בשנה. בארקיע ערכו מכרז, ובו זכה משרד הפרסום ליאו ברנט. בסוף השנה תבוא ההתקשרות אל קיצה, ובארקיע יחפשו פתרון אחר לניהול הפרסום.