מור השקעות: הנסיקה בהוצאות ההנהלה וכלליות חתכה את הרווח הרבעוני ב-48% ל-5.2 מיליון שקל

בית ההשקעות הודיע על שינוי מבני וכניסה לתחומי קרנות סל, קרנות מחקות ו"קרנות חכמות" • אלי לוי מצטרף לאביו כמנכ"ל משותף • מתחילת השנה מציג מור רווח של כ-19.6 מיליון שקל, ירידה של כ-36%

יוסי לוי (מימין) ובנו אלי / צילומים: שלומי יוסף ואלון רון
יוסי לוי (מימין) ובנו אלי / צילומים: שלומי יוסף ואלון רון

בית ההשקעות מור  שם דגש על יצירת מנועי צמיחה לעתיד ומשלם על כך מחיר של פגיעה ברווח. ברבעון השלישי ב-2019 רשם בית ההשקעות שבשליטת משפחות לוי ומאירוב, רווח נקי של 5.2 מיליון שקל בלבד, המהווה קיטון של כ-48% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה מציג בית ההשקעות המצליח והצומח רווח של כ-19.6 מיליון שקל, שמהווה ירידה של כ-36% ביחס לרווח שנרשם בשלושת הרבעונים הראשונים אשתקד. כל זאת קרה בצל זינוק של כ-57% בהוצאות הנהלה וכלליות, שנבע מתוכנית עסקית ליצירת עוגנים חדשים, שאינם תלויים ישירות בתשואות השווקים ומשמעותיים לבית ההשקעות. מניית בית ההשקעות נסחרה היום במגמה שלילית ומשקפת לו שווי של כ-395 מיליון שקל. מור השקעות הודיע היום על חלוקת דיבידנד בהיקף 5.2 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדוחות, הודיע בית ההשקעות על שינוי מבני שבמסגרתו מקודם אלי לוי לתפקיד מנכ"ל משותף לצדו של אביו יוסי לוי. השניים מחזיקים ב-20.8% ממניות בית ההשקעות, לצד השותפה לשליטה - משפחת מאירוב, שמחזיקה ב-43.1%. אלי לוי מכהן מזה שש שנים כמנכ"ל ומנהל השקעות ראשי של חברת קרנות הנאמנות של בית ההשקעות, שמהוות את עיקר הפעילות שלו ושבשנים האחרונות צמחה בשיעור חד והולידה את הצלחתו. בבית ההשקעות ציינו כי "אין במינויו של אלי לוי כמנכ"ל במשותף כדי לשנות את התגמול לו הוא זכאי במסגרת תפקידיו הנוספים בקבוצה ואין במינוי כדי להעניק לו תגמול נוסף".

תוצאות מור בית השקעות ברבעון השלישי
 תוצאות מור בית השקעות ברבעון השלישי

בחברה מסבירים כי במסגרת השינוי המבני, "פעילויות השיווק והמכירה, מחקר, תפעול ובקרת השקעות" יוענקו לחברות הקבוצה על ידי מחלקות חדשות שיוקמו בחברה וזאת במקום המחלקות המקצועיות שקיימות כיום בחלק מחברות הבנות של הקבוצה. במסגרת זו ניר צרפתי מונה לסמנכ"ל מחקר בבית ההשקעות, רותם לביא מונה לסמנכ"ל שיווק ומכירות וליאת דוידוב מונתה לסמנכ"ל תפעול ובקרת השקעות.

בית ההשקעות ניהל בסוף הרבעון השלישי השנה נכסים בהיקף כולל של 24.1 מיליארד שקל, המהווים גידול של 5.3% בנכסים ברבעון השלישי וזינוק של כ-22% ביחס להיקף הנכסים שמנוהל בסוף 2018. בנוסף, בית ההשקעות הותיר על כנה ברבעון השלישי את התחזית הרווח וההכנסות שלו ל-2019 - לרווח שנתי של 23-33 מיליון שקל על הכנסות של 176-186 מיליון שקל.

צופים גידול בנכסים המנוהלים החל מ-2020

כאמור, תוצאות בית ההשקעות מושפעות, מזה זמן וגם בעתיד הנראה לעין, מהשקעות שהוא מבצע לצורך הרחבת תחומי הפעילות שלו - בשווקים תחרותיים. במור מעריכים כי היקף ההשקעה של החברה יקטן החל משנת 2020 וש"ההשקעות שבוצעו יביאו לגידול משמעותי בהיקף הנכסים המנוהלים בתחום החיסכון ארוך הטווח ולשיפור בתוצאות הפעילויות הנוספות, החל מ-2020".

ראשי בית ההשקעות עמלים בשנתיים האחרונות על הרחבת תחומי הפעילות של בית ההשקעות "תוך ביסוס תחומי פעילות שמושפעים פחות מהתנודתיות בשוק ההון", בהשקעות ניכרות, וזאת בשני תחומים: הראשון והמרכזי הוא ניהול גמל והשתלמות (שבהם הוא כבר מנהל כחצי מיליארד שקל) והשני הוא פעילות ברוקראז' בני"ע זרים עבור גופים מוסדיים ולקוחות כשירים אחרים בחו"ל.

עוד כחלק מתוכניות הצמיחה של בית ההשקעות, מפורט מוקדם יותר השנה נכנס לתוקפו רישיון סוכן תאגיד לסוכנות הביטוח הפנסיונית CB4, כשבמקביל הוקמה עוד קרן גידור, בשם "מור גידור גמישה" שתתווסף לקרן גידור הקיימת שבה מנוהלים כ-83 מיליון שקל לעומת כ-120 מיליון שקל שהיו בה בסוף הרבעון המקביל אשתקד.

מור מתרחב גם בפעילות הליבה העיקרית שלו: ניהול קרנות נאמנות. במסגרת זו בית ההשקעות ישיק פעילות קרנות מחקות אחר "מדדים חכמים", בדומה לסמארט בטא של אלטשולר שלם, כשלצורך כך הם חוברים לתומר חכמה שיחזיק 30% מהחברה הבת שתוקם לעניין זה. בנוסף, מור קרנות נאמנות פועלת להקמת קרנות סל וקרנות מחקות.