"מעבר לייצור עצמי של חלק מהלקוחות": מניית רימוני צללה 30% בפחות משבוע, על רקע הרעה ניכרת בתוצאות

גל הירידות החד במניית רימוני נרשם מאז שפרסמה החברה את דוחות הרבעון השלישי, שאותו סיכמה עם שחיקה ניכרת בפרמטרים המרכזיים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

בין מניות השורה השנייה של בורסת תל אביב, בולטת מאז יום חמישי האחרון זו של חברת התעשייה רימוני , שאיבדה בתוך פחות משבוע כ-30% משוויה, וזאת אחרי שהיום נחלשת ב-4%-5%.

גל הירידות החד האוחז במניה, נרשם מאז שפרסמה רימוני את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2019, שאותו סיכמה עם שחיקה ניכרת בפרמטרים המרכזיים, תוך שציינה כמה מגמות שליליות בפעילותה, העלולים להדאיג את המשקיעים גם במבט קדימה. עם הירידות האחרונות, משלימה המניה ירידה שנתית של כ-40% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-320 מיליון שקל.

רימוני תעשיות עוסקת בפיתוח וייצור של רכיבי פלסטיק מדויקים בטכניקה של הזרקה תרמו-פלסטית, וכן בייצור תבניות להזרקת מוצרים מפלסטיק, ונמצאת בשליטת דן, רפאל וגד רימוני. מדוחותיה הכספיים עולה כי בסיכום הרבעון השלישי הכנסותיה של רימוני נשחקו ביותר מ-20% והסתכמו בכ-39 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי שלה נחתך ביותר מ-40% ועמד על פחות מ-6 מיליון שקל. 

רכישת חברת אר.פי.אם הושלמה באוקטובר

עם תוצאות אלה, רימוני מציגה ירידה של כ-13% בהכנסותיה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2019, לרמה של 133 מיליון שקל, לצד ירידה של 22% ברווח הנקי, שעמד על 24 מיליון שקל. בדרך לשורה התחתונה, כמגמה סבלה רימוני גם משחיקת שיעורי הרווח הגולמי והתפעולי שלה, גם בתקופת הרבעון וגם מתחילת השנה, וזאת בהשפעת שינוי תמהיל המכירות והשפעות מט"ח, נוסף על צמצום בהיקף הכנסותיה.

בין הגורמים שפגעו בפעילותה השוטפת, מזכירה רימוני מגמה של מעבר לייצור עצמי של חלק מהלקוחות, בין השאר, בקשר לפעילות ייצור מוצרי פלסטיק בהזרקה. בעניין זה היא מציינת כי חלק מלקוחותיה החזירו את פעילות הזרקת הפלסטיק שלהם לייצור עצמי, ומלבד זאת מוסיפה כי "לקוח עיקרי של החברה הגדיל את כושר הייצור העצמי שלו והעביר את מרבית פעילותו לייצור עצמי". נוסף על כך, פעילותה השוטפת ורווחיותה של רימוני נפגעו מירידת שער הדולר והאירו ביחס לשקל, והחברה נפגעה מ"סיום פרויקטים ארוכי טווח בעיקר בתחום הרכב".

רימוני מחלקת את פעילותה לשני מגזרים עיקריים: תחום התבניות, שבו היא עוסקת בייצור מגוון תבניות מתכת, המשמשות בעיקר לייצור רכיבים טכניים מדויקים מפלסטיק; ותחום הפלסטיק, שבו היא עוסקת בייצור ושיווק רכיבי פלסטיק בטכניקה של הזרקה תרמופסלטית. בסיכום רבעוני בולטת ההרעה במגזר התבניות, הקטן מבין השניים, עם הפסד תפעולי של כ-1 מיליון שקל, אחרי רווח תפעולי דומה (כ-1 מיליון שקל) שהציג ברבעון המקביל אשתקד. זאת, אחרי ירידה של קרוב ל-40% בהכנסות הרבעוניות ממנו, שהסתכמו ב-3.5 מיליון שקל.

בהשפעת תוצאות הרבעון השלישי, מתחילת השנה מציג מגזר התבניות של רימוני הפסד תפעולי של קרוב ל-800 אלף שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-1.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כשההכנסות ממנו לתקופה זו ירדו ב-20% והסתכמו ב-14.5 מיליון שקל. הרעה בפעילות נרשמה גם במגזר המרכזי של יציקות פלסטיק, שהרווח התפעולי הרבעוני ממנו ירד ב-28% ועמד על פחות מ-8 מיליון שקל, אחרי ירידה רבעונית של 20% בהכנסות, ל-35.5 מיליון שקל.

בין ינואר לספטמבר 2019, הרווח התפעולי במגזר יציקות הפלסטיק של רימוני נשחק ב-11% לכ-28 מיליון שקל, אחרי ירידה דומה בהכנסות, שהסתכמו ב-119 מיליון שקל.

בעלי המניות של רימוני יתכנסו בחודש הבא לאסיפה, שבה יתבקשו, בין השאר, לאשר את הארכת ההתקשרות עם עופר וייס, גיסו של מנכ"ל החברה ומבעלי השליטה בה, דני רימוני. בתפקידו כמנהל מפעל רימוני פלסט שבקרית שמונה יהיה זכאי וייס לשכר חודשי ברוטו בטווח של 33-40 אלף שקל, "בכפוף לשיקול דעתו של מנכ"ל החברה", הרשאי להעלות את שכרו עד ל-40 אלף שקל ללא אישור מחודש של האסיפה הכללית. נוסף על כך, יהיה וייס זכאי למענק שנתי של עד 400 אלף שקל, בכפוף לתוצאות החברה ולהטבות נוספות.

בסוף אוקטובר השלימה רימוני את רכישת חברת אר.פי.אם תעשיות פלסטיק (RPM) בתמורה לתשלום של עד 6.5 מיליון שקל, שישולם בארבעה תשלומים על פני תקופה של ארבע שנים.