גיל אגמון רוכש מקבוצת דלק עוד 7.5% ממניות דלק רכב בפרמיה של 20% על מחיר השוק

העסקה, בהיקף של 135 מיליון שקל, היא שלב נוסף של קבוצת דלק למכירת החזקות שאינן בתחום האנרגיה • המניה הגיבה בזינוק של 15%, ובסך הכל עלתה בחודש האחרון בכ-40%

גיל אגמון / צילום: איל יצהר
גיל אגמון / צילום: איל יצהר

בעל השליטה בחברת דלק רכב, המנכ"ל גיל אגמון, מגדיל את החזקתו בחברה. אגמון ירכוש מקבוצת דלק של יצחק תשובה (בעלת השליטה לשעבר בדלק רכב) כ-7.5% מהון החברה במחיר של 19.27 שקל למניה, פרמיה של 20% על מחיר הסגירה של המניה ביום חמישי. בעקבות העסקה (שתושלם בימים הקרובים), בהיקף של כ-135 מיליון שקל, תרד קבוצת דלק להחזקה של 15% מדלק רכב. במקביל, אגמון יעלה מהחזקה של כ-37.5% לרמה של כ-45% מההון.

מניית דלק רכב הגיבה לדיווח בעלייה של כ-14% במחזור גבוה והשלימה קפיצה של יותר מ-40% בחודש האחרון. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.7 מיליארד שקל. מניית קבוצת דלק הגיבה בעלייה של 3.5% לאחר שבשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של 23% ושווי הקבוצה הצטמק לכ-5.7 מיליארד שקל.

דלק רכב עוסקת ביבוא ומכירה של רכבי מאזדה, פורד, BMW ומיני, לצד פעילות בתחומי איכות הסביבה והתשתיות בישראל באמצעות חברת ורידיס (Veridis), שאת השליטה בה (70%) רכשה לפני כשנה וחצי בהשקעת ענק של כ-1 מיליארד שקל.

מצידה של קבוצת דלק מהווה המימוש הנוכחי שלב נוסף במהלך נרחב בשנים האחרונות למכירת החזקות שאינן בתחום האנרגיה. כך, לפני כחודש השלימה הקבוצה את מכירת החזקתה בקבוצת הפניקס (32.5%) בכ-1.6 מיליארד שקל, לידי הקרנות הזרות סנטרברידג' וגלטין פוינט. בד בבד, השלימה דלק את רכישת נכסי הנפט של שברון בים הצפוני בכ-1.8 מיליארד דולר.

זינוק חד ברווח הרבעוני

דלק רכב סיכמה את הרבעון השלישי של השנה עם זינוק של קרוב ל-180% ברווח הנקי שלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-94 מיליון שקל. זאת למרות שחיקה קלה בהכנסותיה, שהסתכמו ב-862 מיליון שקל.  בסיכום רבעוני דיווחה דלק רכב על שיפור ברווח הגולמי ובשיעורו מהמכירות, בעיקר בהשפעות שינויי מט"ח, תמהיל המכוניות שנמכרו (למרות ירידה רוחבית במספר המכוניות שנמכרו) וכן "כתוצאה ממענקים שנרשמו במגזר איכות הסביבה". בנוסף, נהנתה דלק רכב משיפור משמעותי בתרומתה של החברה הבת ורידיס לתוצאותיה.

דלק רכב המשיכה לסבול מירידת מספר המכוניות שהיא מוכרת, שירדה ברבעון ב-13% והסתכמה בכ-3,500 מכוניות. הירידה במספר המכוניות הנמכרות מצטברת ל-17% בין ינואר לספטמבר השנה, עם מכירת 13,700 מכוניות, לעומת יותר מ-16,600 בתקופה המקבילה אשתקד. מתחילת השנה נרשמה ירידה של 17% במכירת מכוניות מאזדה, עם מכירת קצת יותר מ-9,600 מכוניות. חולשה במכירות מאפיינת גם את המותג פורד מתחילת השנה.  

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח הנקי של דלק רכב קפץ בכ-70%, ל-262 מיליון שקל, לצד יציבות בהכנסות, שהסתכמו ב-2.85 מיליארד שקל, כשגם בתקופה זו נהנתה דלק רכב מעלייה ניכרת בחלקה ברווחי חברות כלולות, ומשינוי חיובי בסעיפי מימון. 

תוצאות דלק רכב ברבעון השלישי
 תוצאות דלק רכב ברבעון השלישי