אנטרופי ממליצה לדירקטוריון לאומי על דירקטור בבזק לשעבר שתמך בעסקת בזק-yes

מדוח של אנטרופי לקראת האסיפה הכללית של בנק לאומי בעוד כשבועיים, שהגיע לידי "גלובס", עולה כי יצחק (איציק) אילדמן זוכה לתמיכתה של חברת הייעוץ לכהונה נוספת כדירקטור חיצוני בבנק

גל סטאל, יו"ר ובעלים באנטרופי / צילום: יונתן בלום, גלובס
גל סטאל, יו"ר ובעלים באנטרופי / צילום: יונתן בלום, גלובס

יצחק (איציק) אילדמן, שהיה חבר בדירקטוריון חברת בזק  בתקופה שבה אושרה עסקת בעלי העניין השנויה במחלוקת לרכישת חלקו של בעל השליטה שאול אלוביץ בחברת שידורי הלוויין yes - עסקה העומדת בלב תיק 4000, שבו מואשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקבלת שוחד מאלוביץ -  זוכה לתמיכתה של חברת הייעוץ אנטרופי לכהונה נוספת כדח"צ בבנק לאומי - כך עולה מדוח של אנטרופי לקראת האסיפה הכללית של בנק לאומי בעוד כשבועיים, שהגיע לידי "גלובס".

אידלמן שימש יו"ר ועדת הביקורת בדירקטוריון בזק, שאישרה את עסקת בזק-yes, כשבאותם ימים הוא היה נתון ללחצים כבדים ביותר לאישור העסקה, שלה התנגד בתחילה. העובדה שלצדו בוועדה היו חברי דירקטוריון שתמכו בעסקה בכל הכוח, ופעלו כדי לייצג את האינטרס של בעלי השליטה בבזק במקום את האינטרס של החברה, לא השפיעה עליו עד לשלב מסוים. לקראת סוף המו"מ, כשהיה ברור כי העסקה עומדת על כרעי תרנגולת, אידלמן אף איים בהתפטרות. עם זאת, כידוע, בסופו של דבר אידלמן נשבר בעקבות הלחץ שהופעל עליו - והעסקה אושרה.

אידלמן מועדף לתפקיד הדח"צ בלאומי על ידי אנטרופי על פניו של מוטי רוזן - מי שהיה בעבר מנכ"ל קבוצות הביטוח הראל ומנורה מבטחים. חברת הייעוץ ממליצה גם על אישור כהונה נוספת לדירקטורית אסתר דומיניסי, וזאת על פני מועמדותה של אירה סובול לתפקיד דירקטורית בבנק.

באנטרופי מסבירים כי ארבעת המועמדים לדירקטוריון החברה הם "בעלי יכולת למלא את התפקיד באופן עצמאי ובלתי תלוי, ללא יוצא מן הכלל". ואולם, בצל החלפת יו"ר ומנכ"ל הבנק באחרונה, והעובדה ש"ותק הדירקטורים בבנק נמוך", הרי ש"יש יתרון ביצירת יציבות בדירקטוריון החברה במועד הנוכחי" כמו גם "שמירת הקיים", ולכן באנטרופי ממליצים בעד הדירקטורים המכהנים.

לצד המלצות אלה ממליצה אנטרופי למוסדיים להצביע בעד אישור תנאי העסקה המוצעים ליו"ר הבנק, סאמר חאג' יחיא, והמנכ"ל חנן פרידמן - שנכנסו לתפקידיהם בעת האחרונה, ושאמורים לקבל שכר בעלות שנתית של עד 3.3 מיליון שקל. כמו כן, אנטרופי תומכת בשינוי מדיניות התגמול בבנק, כשבמסגרת זו היא בעד אישור הגדלת התקרה לסך המענקים המשתנים השנתיים מ-7 משכורות ל-9 משכורות.