בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט מדלגת על הליך ההדחה של טראמפ: המדדים עלו לשיא כל הזמנים

מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.7%, מדד S&P 5000 עלה מעל ל-3,200 נקודות • מספר הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו פחות מהצפוי • מדד הייצור של פילדלפיה נפל הרבה מעבר לצפוי • הבנק המרכזי בשבדיה העלה את הריבית ב-0.25% לרמה של אפס לאחר חמש שנים של ריבית שלילית

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב / צילום: Carlos Barria, רויטרס
דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב / צילום: Carlos Barria, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעל ובעליות כאשר שלושת המדדים המובילים עלו לשיא כל הזמנים, בכך התעלמו מהליך ההדחה של הנשיא טראמפ בבית הנבחרים - הליך שצפוי להידחק על ידי הסנאט. מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.7%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.5% ומדד S&P 500 עלה ב-0.45%.

21:00

המדדים בוול סטריט לא עוצרים כשברקע הליך ההדחה של טראמפ ממתין לדחייה בסנטאט, מתיחות הסחר ירדה מהכותרות לעת עתה וחג המולד בפתח. המדדים המובילים בניו יורק ממשיכים לטפס באופן עקבי כאשר שיא רודף שיא. מדד S&P 500 חצה לראשונה את הרמה של 3,200 נקודות.

הזהב הוסיף 0.4% לערכו ובכך רשם שיא של שבועיים ברמה של 1,485  דולר לאונקייה.

גולדמן זאקס מצוי במו"מ עם הממשל האמריקני על תשלום קנס של כ-2 מיליארד דולר, ליישוב חקירה פלילית בקשר לתפקיד שהיא מילאה בשערוריית שחיתות במלזיה.

18:45

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת כאשר מדד הדאקס השיל 0.07%, ומדד המניות הכלל אירופי סטוקס 600 נסוג בשיעור דומה משיא כל הזמנים שנרשם מוקדם יותר השבוע. מדד הפוסטי הבריטי הוסיף 0.5% לערכו ומדד הקאק הצרפתי טיפס ב-0.2%. 

הליש"ט הבריטית מאבדת 0.4% מול הדולר על רקע החשש מברקזיט נוקשה.

בוול סטריט מדד S&P 500 עולה לראשונה לרמה של 3,200 נקודות, הנאסד"ק מטפס ב-0.45% ומדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.4%.

המניות סיסקו  ו-וולגרין  מובילות את העליות בקרב מניות מדד דאו ג'ונס עם עלייה של יותר מ-2% כ"א. מיקרון טכנולוג'י  מטפסת על רקע הדוחות הטובים שהציגה אמש לאחר המסחר.

ישראליות בוול סטריט

מניית טבע  מטפסת ב-1.5% ונושקת למחיר של 10 דולרים למניה.

חברת יורוג'ן פארמה  הודיעה כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לבחינה את בקשת החברה לאישור תרופה חדשה עבור UGN-101 (מיטומיצין ג'ל) ויבחן את הבקשה בקדימות גבוהה.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות, כך מדד הנאסד"ק עולה ב-0.2%, ה-S&P 500 מטפס ב-0.16% ומדד הנאסד"ק מוסיף 0.25% לערכו.

מכירות הבתים בארה"ב ירדו בחודש נובמבר ב-1.7% לקצב שנתי של 5.35 מיליון יחידות, כך לפי נתוני איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. התחזית של הכלכלנים היו לירידה של 0.4% בלבד.

16:00

הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב ירד ב-0.9% ברבעון השלישי לב-124.1 מיליארד דולר (2.3% מהתוצר), לעומת 125.2 מיליארד דולר ברבעון השני. 

15:45

מספר הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו ב-18,000 תביעות בשבוע שהסתיים ב-14 בדצמבר, לקצב עונתי של 234,000 תביעות. לפי התחזיות של רויטרס הצפי היה לירידה ל-225,000 תביעות.

מדד הייצור של פילדלפיה נפל הרבה מעבר לצפוי (מינוס 0.3%) בחודש דצמבר, לעומת התחזיות המוקדמות של הכלכלנים לקריאה של 8 נקודות.

מנייתה של מיקרון  מזנקת ביותר מ-4% בטרום-מסחר לאחר שהחברה פרסמה דוחות ועקפה את התחזיות.

14:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל ללא מגמה ברורה, עם שינויים מינוריים במדדים המובילים, שנסחרים סביב רמות הפתיחה.

הבנק המרכזי בבריטניה הותיר את הריבית ברמתה הנוכחית, 0.75%, ברוב של שבעה נגד שניים מחברי ועדת המדיניות המוניטרית. בכך המשיך הבנק במדיניות היונית שנקט בישיבה הקודמת, והודיע כי "אם הצמיחה הגלובלית לא תתייצב או שלא תחול עלייה בוודאות בנוגע לברקזיט, המדיניות המוניטרית תצטרך אולי לחזק את ההתאוששות הצפויה בכלכלת בריטניה". 

בבריטניה פורסמו נתוני המכירות הקמעוניות שהצביעו על ירידה של 0.6% בנובמבר לעומת צפי לעלייה של 0.3% ולעומת ירידה של 0.1% באוקטובר. במונחים שנתיים חלה עלייה של 1% לעומת צפי ל-2.1% ולעומת 3.1% באוקטובר. 

11:15

המדדים באירופה עברו למגמה שלילית מתונה ומשייטים סביב רמות הפתיחה. 

הבנק המרכזי של שבדיה, Riksbank, קורא תיגר על ההאטה הכלכלית ועל האי-ודאות הגלובלית, ומעלה את הריבית במדינה ב-0.25% לרמה של אפס. זאת, לאחר חמש שנים שבהן הייתה הריבית בשבדיה בטריטוריה השלילית.

הבנק מעלה את הריבית מרמה שלילית של 0.25%, ובכך הופך לבנק הראשון מבין הבנקים עם שיעור הריבית הנמוכה ביותר, שמעלה את הריבית. שיעורי הריבית עדיין שליליים בגוש האירו, ביפן, בדנמרק, בשווייץ ובהונגריה.

הבנק הודיע כי הוא מעריך שבתנאים הנוכחיים האינפלציה תעמוד ביעד שנקבע.  

10:15

בורסות אירופה פתחו היום את המסחר בנטייה חיובית זהירה, בהמתנה שתימשך כנראה אל תוך תקופת החגים. השווקים אינם מגיבים בצורה משמעותית לתהליך הדחתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

מדד סטוקס אירופה 600  עולה בכ-0.15%. 

באנגליה ובשבדיה יודיעו היום הבנקים המרכזיים על מדיניות הריבית. הבנק השבדי צפוי להעלות את הריבית ולהוציאה מהטריטוריה השלילית שבה היא נמצאת. ביפן הותיר היום הבנק המרכזי את הריבית ללא שינוי.

חברת איירבוס  צפויה לסיים את 2019 עם עלייה בצבר ההזמנות שלה, ולהציג נתונים טובים יותר מבואינג  גם בהזמנות וגם במסירות מטוסים.

יצרניות הרכב BMW  ודיימלר הודיעו אתמול כי הן מתכננות לצאת משוק הרכב השיתופי בצפון אמריקה בגלל מצב תנודתי בשוק.

חברת טיסות הלואו קוסט האירית ריינאייר   תדווח על תוצאותיה.  
  

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת, עם ירידות של כ-0.3% בטוקיו וירידות בשיעור דומה בהונג קונג. בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ובסיאול נרשמה עלייה קלה. בורסת אוסטרליה ננעלה בירידה של כ-0.3%. 

07:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום בירידות. בורסת טוקיו  מאבדת כ-0.3%, לאחר שהבנק המרכזי של יפן הודיע היום כי הוא משאיר את הריבית ללא שינוי. מניית FamilyMart מובילה את הירידות ומאבדת יותר מ-2%. הין היפני התחזק מעט.

בהצהרת הבנק המרכזי נאמר כי " הכלכלה היפנית תמשיך כנראה להתרחב בצורה מתונה, על רקע צפי להשפעה מוגבלת של ההאטה בכלכלות בעולם על הביקוש המקומי, אף שהכלכלה תמשיך להיות מושפעת לעת עתה מההאטה האמורה".

ירידות קלות של עד 0.2% נרשמות בשנחאי  ובשנזן. ירידה חדה יותר של 0.65% נרשמת בהונג קונג , בהובלת מניית ענקית ההייטק הסינית טנסנט שמאבדת 1%. בקוריאה התאושש מדד קוספי  מירידות מוקדם יותר, והוא מאבד פחות מ-0.1%. מניית SK Hynix קופצת יותר מ-2% על רקע דוחות מיקרון. 

במדד S&P/ASX 200  באוסטרליה נרשמת ירידה של יותר מ-0.2%. נתוני העבודה במדינה לנובמבר מצביעים על עלייה של 39,900 במספר העובדים בחודש שעבר, בניכוי עונתיות, הרבה מעבר לציפיות של 14,000. שיעור האבטלה מנוכה העונתיות היה נמוך יותר מציפיות ל-5.3%, ועמד על 5.2%. הדולר האוסטרלי התחזק בעקבות הנתונים.    

אמש ננעל המסחר בוול סטריט ביציבות. מדד דאו ג'ונס השיל 0.1%, והנאסד"ק ומדד S&P 500 ננעלו ללא שינוי מהותי.