ניר חפץ תובע חצי מיליון שקל מיאיר נתניהו: "הפר את פרטיותי"

חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של משפחת נתניהו וכיום עד המדינה בתיק 4000, טוען כי בנו של רה"מ הפר את פרטיותו ואת צו ביהמ"ש ופרסם בטוויטר פרסום אישי הנוגע לתרגיל חקירה בעייתי מאוד שנערך לו

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

ניר חפץ, יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, הגיש תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד יאיר נתניהו. לטענת חפץ, אשר חתם על הסכם עד מדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000, בנו של ראש הממשלה הפר את פרטיותו ואת צו בית המשפט ופרסם מספר רב של פעמים בטוויטר פרסום אישי הנוגע לתרגיל חקירה בעייתי מאוד שנערך לו בלהב 433. על תרגיל החקירה הוטל צו איסור פרסום על-ידי בית המשפט, אולם יאיר נתניהו בחר לפרסם את הפרטים בכל זאת בסדרת ציוצים.

בכתב התביעה טען עורך דינו של חפץ, עו"ד אילן סופר, כי "מטרתם הברורה של הפרסומים הזדוניים הייתה לבזות את התובע ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו, ואגב ביצוע שורה ארוכה של עוולות נזיקיות, לרבות הפרת חובות חקוקות, ובין היתר שיבוש הליכי משפט, הדחת עד, הטרדת עד וכמובן הפרה בוטה של צו איסור פרסום".

על-פי התביעה, "אין לנתבע כל טענת הגנה שתעמוד ללמד עליו זכות בעניין עצם מעשי הפרסום הזדוניים, אלא שבעליל הייתה כל פעולתו זדונית, מכוונת לפגיעה בתובע ולהעצמתה של הפגיעה ונטולת כל שמץ של תום-לב". 

גם עורך וואלה לשעבר תבע 

אין זו התביעה היחידה שעימה יאיר נתניהו נאלץ להתמודד בימים אלה. גם עורך אתר וואלה לשעבר, אבי אלקלעי, תבע את נתניהו הבן בסך של חצי מיליון שקל. בתביעה שהוגשה לפני למעלה מחודש נטען כי ליאיר נתניהו יש "בטן מלאה על לגבי עורכי וכתבי אתר וואלה ובכלל כלפי כל מי שנדמה בעיניו כחפץ בהפסקת כהונתו או סיום כהונתו של אביו כראש ממשלה. לפיכך הוא מצא לנכון לקדם טענות קונספירטיביות בדויות, שקריות ודיבתיות, מהן עולה קשר כלשהו בין מבקשי רעתו של מר בנימין נתניהו לבין התובע, שהוא אכן עורך באתר וואלה".

לטענת אלקלעי, מדובר בסיפורי בדיות מצוצים מן האצבע, על השתלתו כביכול באתר וואלה כדי לפגוע בראש הממשלה. למעשה יאיר נתניהו לא פרסם מעצמו דבר אלא שיתף בחשבון הפייסבוק שלו את פרסומיו של הנתבע זלינגר.

על-פי הפרסום, אבי אלקלעי הוא סוכן שתול מקרן וקסנר בתוך מערכת אתר וואלה. "לאור זאת", נכתב בפוסט, "מה שנדרש ממנדלבליט כעת הוא זימון מיידי של אבי אלקלעי ועדי קאהן-גונן עם צווי מעצר למשרדו לשימוע כבר ביום א' להבין את חלקם בטענה לתפירת תיקי ראש הממשלה. נשמח לסייע בידו לאתרם. שתפו! שתפו!! שתפו!!".

מלבד זאת נכתב בפוסט כי "כאן ייגמר כל הסיפור, כשיסתבר כי אנשי קרן וקסנר הם סוכני משטרה תחת מסווה של תלמידים ומנהלים מצטיינים". לטענת זלינגר בפוסט אותו שיתף נתניהו, אנשי קרן וקסנר תפרו ראיות נסיבתיות נגד נתניהו

ל"גלובס" נודע כי תביעות נוספות צפויות להיות מוגשות בקרוב נגד יאיר נתניהו בגין פרסומים שונים שלו בטוויטר.