הבורסה ננעלה בעליות: מדד ת"א 35 קפץ לשיא כל הזמנים, גילת ומבטח שמיר זינקו ב-14%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.4% לרמה של 1,725.8 נקודות, ת"א 90 טיפס ב-0.5% • גילת זינקה על רקע הדיווח על מגעים לרכישתה • בעלת המניות בגילת, מניית מבטח שמיר, הובילה את העליות וזינקה בכ-14%

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:26

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') בעליות, ומדד ת"א 35 קפץ ב-0.4% לשיא כל הזמנים לרמה של 1,725.8 נקודות. מדד ת"א 90 טיפס ב-0.5%.

מניית גילת  זינקה בכ-14% על רקע הדיווח על מגעים למכירתה תמורת 2 מיליארד דולר, ומניית מבטח שמיר , בעלת מניות בגילת, זינקה בכ-14% במחזור הגבוה בשוק. 

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-873 מיליון שקל.

14:30

יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל במגמה חיובית, שמובילה את מדד הדגל של הבורסה המקומית - ת"א 35, להיסחר סביב רמת השיא אותה קבע באוגוסט 2015. הכיוון החיובי במסחר בזירה המקומית עם פתיחת השבוע נרשם לאחר שבסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב במגמה חיובית.

בבית ההשקעות פסגות התייחסו בסקירתם השבועית להסכם הסחר שנחתם ביום רביעי האחרון בין ארה"ב לבין סין, הנחשב כשלב הראשון בפתרון מלחמת הסחר המתנהלת זמן ממושך בין שתי המדינות.

בפסגות ציינו כי ההסכם "אינו מביא שום בשורה משמעותית חוץ מהציפייה להמשך השיחות בין שני הצדדים בחודשים הבאים", וכי "המנצחים הגדולים מההסכם הם קודם כל השווקים שקיבלו מה שרצו ועשויים להמשיך ליהנות מפרצי אופטימיות לקראת סבב השיחות הבא".

נוסף לכך, בבית ההשקעות הוסיפו כי ההסכם גם טוב לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, "שהביא הסכם שעל הנייר נראה טוב ודחה את השיחות על הנושאים הבעייתיים עד לאחר הבחירות בארה"ב" וגם לסינים, "שקיבלו בסופו של דבר הסכם שתפור לתנאים המוקדמים שלהם ולא מחייב אותם למעשה בשום דבר".

אולם, לפי פסגות, למרות האופטימיות שהוא מפיח בשלב הזה בשווקים, אין בהסכם בשורה אמיתית, משום שהוא מגלם פערים משמעותיים בין היתר בין ההצהרות שבו לבין האפשרות לעמוד בהן בפועל, ולכן, סבורים בבית ההשקעות, כי "מלחמת הסחר עדיין איתנו".

"בשורה התחתונה", לפי פסגות, "התרחיש הסביר הוא שסין לא תעמוד במספרים שנקבעו בהסכם".

בצד החיובי של מדד ת"א 35, מניית נייס  קופצת בכ-5%-6% אחרי שנהנתה מעליות נאות גם במסחר בארה"ב בסוף השבוע.

מניית גילת  מזנקת ביותר מ-15% על רקע דיווח בכלי התקשורת כי החברה עשויה להימכר לפי שווי של -2 מיליארד שקל.

מניות חברות התשתיות והפרויקטים שפיר הנדסה  ושיכון ובינוי  טיפסו בכ-3%. ברקע למסחר בשיכון ובינוי, היום עדכן בנק דיסקונט כי החליט שיכון ובינוי צפויה להיות החברה שתבצע עבורו את עבודות הקבלן הראשי - שלד, מערכות ופיתוח, בהיקף מוערך של כחצי מיליארד שקל, וזאת במסגרת הקמת הקמפוס של הבנק בראשון לציון.

בצד השלילי של המדד המוביל בולטת מניית טבע  בירידה של 4% ואחרי מניות אופקו הלת'  ואנרג'יאן ן נחלשות בכ-2%.

עוד במסחר, מניית מבטח שמיר  מזנקת בכ-15% במחזור מסחר גדול במיוחד. ברקע למסחר עומדים פרסומים על מכירה אפשרית של חברת גילת, בה מבטח שמיר בעלת עניין. 

עוד ריכזו עניין מניות חברות הנדל"ן ביג  ומבני תעשיה , שרושמות עליות קלות.

חברת מניבים ריט  עדכנה על הנפקה פרטית של כ-19% מהונה לכמה משקיעים, ומנייתה מתחזקת בכ-3%-4% במחזור מסחר גדול מהרגיל.

עוד בנדל"ן מניית חברת להב  מטפסת בכ-4% על רק עדכון החברה אודות מגעים ראשוניים לרכישת מניות חברת ישפרו.

יחידות ההשתתפות של גלוב אקספלוריישן  קופצות בכ-7% על רקע עדכון שפרסמה השותפות בנוגע לפרויקט בו היא שותפה בקליפורניה שבארה"ב.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

13:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים במדדים המובילים, כאשר מדד ת"א 35 מטפס ב-0.4% לרמה של 1,724 נקודות, ובכך חצה את רמת שיא כל הזמנים. מדד ת"א 90 מוסיף 0.2% לערכו, ומדד ת"א בנקים מטפס ב-0.6%.

מנייתה של מבטח שמיר  מזנקת בכ-10% במחזור הגבוה בבורסה וזאת מבלי שהחברה מסרה הודעה כלשהי. מניית טבע  מאבדת 4.5% ונייס  עולה ב-5.6%.

מספר המשרות הפנויות במשק עלה בחודשים אוקטובר עד דצמבר האחרון, אך בסיכום שנתי נרשמה ירידה לעומת שנת 2018.

11:30

מדד ת"א 35 עולה כעת לשיא חדש. השיא הקודם נקבע באוגוסט 2015 ברמה של 1,723.56 נקודות (רמת סגירה), וכעת מדד ת"א 35 נסחר ברמה של 1,725.7 נקודות.

מבטח שמיר  בולטת בעליות של 5.3%, נייס  קופצת ב-6.1%, שיכון ובינוי  ממשיכה לטפס ועולה בכ-3%, טבע  צונחת ב-4.5%. 

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-291 מיליון שקל.

09:47

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח בטריטוריה הירוקה, מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% קרוס לשיא כל הזמנים, בהובלת נייס  שמזנקת ב-6.15%. מדד ת"א 90 מוסיף 0.3% לערכו, ומדד הבנקים ללא שינוי מהותי. 

טבע  מאבדת כ-5%, ומניית גילת  בולטת בעליות של יותר מ-6%.

עם העלייה הבוקר, מדד ת"א נושק לשיא כל הזמנים שנקבע ברמה של 1,721 נקודות.

לדברי קובי אלפי,  מבית ההשקעות אלפי בנדק: "השוק המקומי ממשיך להיות זול ואטרקטיבי ביחס לרמת התמחור של שוק המניות העולמי ככלל והאמריקאי בפרט. לפחות על בסיס היסטורי, השוק בישראל יורד פחות משוק המניות העולמי בתקופת ירידות שערים ונחשב כדפנסיבי באופן יחסי. בהעדר ממשלה וודאות תקציבית, קשה לראות את השוק בארץ (מניות השורה הראשונה והשנייה), מצמצם פערים מול ארה"ב. עבור מי שחושב שבמהרה בימינו תיכון ממשלה יציבה, היינו ממליצים להגדיל חשיפה לשוק המקומי".

בהמשך לדיווח שהתפרסם הבוקר ולפיו קרן הגידור אלפא המחזיקה באג"ח דסק"ש פנתה לאדוארדו אלשטיין בדרישה למכור את השליטה בדסק"ש, בקבוצה הוציאו הבהרה: "הידיעה שהתפרסמה הבוקר בכלכליסט לפיה קרן אלפא דורשת למכור את השליטה בדסק"ש - שגויה. בניגוד לפרסום לא עלתה כל דרישה מצד אלפא או גורם אחר למכירת מניות דסק"ש. הקבוצה רואה בחומרה פרסומים מסוג זה ובוחנת צעדים משפטיים שימנעו גרימת נזק לחברה ולמשקיעיה".

06:05

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לשיאים שנקבעו בוול סטריט בסוף השבוע האחרון, שם  מדד S&P 500 עלה ב-0.2%, הנאסד"ק עלה ב-0.4% ודאו ג'ונס הוסיף 0.1% לערכו. ביום שני הקרוב לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל יום מרטין לותר קינג.

בקרב המניות הדואליות, טבע חוזרת עם פער ארביטרז' שלילי של 4.8%, פריון עם פער שלילי של 3.6%, מנגד נייס חוזרת עם פער חיובי של 6.4%, איי.אפ.אפ עם פער חיובי של 2.2%, 

יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב ננעל בעליות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.7%, ת"א 90 טיפס ב-0.85%, ומדד הבנקים עלה ב-0.5%. בסיכום שבועי מדד ת"א 35 עלה ב-2.4% ומתחילת השנה החדשה טיפס ב-2.1%; ת"א 90 הוסיף 1.4% לערכו השבוע ומתחילת השנה טיפס ב-3.6%.