קוטלר מתחיל לעשות שינויים בבנק הפועלים: מבטל את חטיבת מחזיקי עניין

חטיבת מחזיקי עניין בבנק מבוטלת פחות מחמש שנים לאחר שהוקמה • מרבית הפעילויות שהיו תחת החטיבה של יעל דרומי, שפורשת מהבנק, יוכפפו כעת לחטיבת משאבי אנוש שבהובלת עמית אוברקוביץ'

השינוי המבני הראשון של דב קוטלר כמנכ"ל בנק הפועלים: ביטול חטיבת מחזיקי עניין שבניהולה של יעל דרומי המכהנת כמשנה למנכ"ל. הבנק דיווח כי דרומי הודיעה על פרישתה מהבנק, ובעקבות כך החליט המנכ"ל החדש, שנכנס לתפקידו בתחילת אוקטובר האחרון, על סגירת החטיבה. מרבית הפעילויות שהיו תחת החטיבה של דרומי יוכפפו כעת לחטיבת משאבי אנוש, שבהובלת המשנה למנכ"ל החיצוני שייבא שקוטלר לבנק, עמית אוברקוביץ'.

דרומי מונתה לתפקיד הממונה על חטיבת מחזיקי עניין במרץ 2018, על ידי המנכ"ל הקודם אריק פינטו שהוא זה שהקים את החטיבה. היא החליפה בתפקיד זה את יעל אלמוג, שכיום מכהנת כמשנה למנכ"ל וכיועצת המשפטית הראשית בבנק, ושבתורה החליפה את ראשת החטיבה הראשונה, אפרת יעבץ.

למעשה, חטיבת מחזיקי עניין בבנק הפועלים  מבוטלת פחות מחמש שנים לאחר שהוקמה, במטרה "לחזק את הקשר עם כלל הגורמים שבאים במגע עם הבנק או מושפעים מפעילותו".

מינויו של קוטלר נתפס כהצהרה של יו"ר הבנק עודד ערן לשנות את אופיו של הבנק, זאת לאחר עשור שבמהלכו נוהל על ידי מינויים פנימיים. זהו השינוי המבני הראשון שמוביל קוטלר כמנכ"ל הקבוצה, אך לא מדובר בשינוי הפרסונלי הראשון שהוא מוביל בבנק הגדול במשק. ימים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו, פיצל קוטלר כמה מהתפקידים שמילא אחד מחברי ההנהלה בבנק, תוך שמינה את אוברקוביץ' שהגיע מחברת חשמל לתפקיד מנהל משאבי האנוש.

במקביל הוא מינה את רם גב לתפקיד מנהל הכספים של הבנק והממונה על החטיבה הפיננסית כמינוי חיצוני נוסף, תוך שקידם את דלית רביב מתפקיד מנהלת האגף המסחרי בחטיבה העסקית של הבנק לחברת הנהלה, ולמנהלת החטיבה הקמעונאית בפועלים.

לאחרונה נודע כי קובי שלום, שהיה בעבר בכיר בקבוצת כלל ביטוח, מונה לתפקיד מנכ"ל פועלים שוקי הון - זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק.