הילרי קלינטון על מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג: "אוטוריטרי"

קלינטון אמרה את הדברים בראיון לקראת הסדרה התיעודית החדש עליה • עוד הוסיפה כי "בפייסבוק נצמדים לטיעונים שנוגעים לצנזורה ולחופש הביטוי, כי זה האינטרס המסחרי שלהם"

הילרי קלינטון / צילום: סימון דוסון, רויטרס
הילרי קלינטון / צילום: סימון דוסון, רויטרס

הילרי קלינטון ביקרה את מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג בטענה שאינו מוכן להיאבק בהפצת דיסאינפורמציה ותעמולה בפלטפורמה ושהוא מתנהג באופן "אוטוריטרי".

"לפעמים זה מרגיש כמו לקיים משא-ומתן עם כוח זר, הוא עוצמתי ביותר", אמרה קלינטון על הניסיון לפנות לראשי פייסבוק. קלינטון התראיינה לעיתון "The Atlantic" במהלך ראיון שהתקיים בפסטיבל הסרטים סאנדנס. "זו חברה גלובלית עם השפעה עצומה בדרכים שאנחנו רק מתחילים להבין", הוסיפה.

קלינטון הגיעה לפסטיבל לחשיפת הסדרה הדוקומנטרית של שירות הסטרימינג "הולו" שמתמקדת בה, "הילרי".

קלינטון התייחסה למדיניות פייסבוק שלא לשלוח תכנים של פוליטיקאים לבדיקת עובדות ולאפשר פרסום מודעות פוליטיות אפילו אם מופיע בהן מידע מטעה. "הם נצמדים לטיעונים שנוגעים לצנזורה ולחופש הביטוי, כי זה האינטרס המסחרי שלהם", אמרה.

קלינטון הוסיפה כי העצמה של תיאוריות הקונספירציה והשקרים שעלו מהאינטרנט ב-2016 הפתיעה אותה. "לא הבנו מה קורה מתחת לראדר שלנו", אמרה.

היא התייחסה למקרה בו סרטון של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי שזויף כך שקצב הדיבור שלה יואט והיא תיראה שיכורה הפך לוויראלי בפייסבוק, שסירבה להסיר אותו מהפלטפורמה. קלינטון אמרה כי יצרה קשר עם פייסבוק אחרי שגוגל הסירה את הסרטון מיוטיוב. "שאלתי 'למה אתם משאירים את זה באוויר? זה שקרי לחלוטין. המתחרים שלכם הורידו את זה'. והם ענו 'אנחנו חושבים שהמשתמשים שלנו יכולים להגיע למסקנות משלהם'". קלינטון אף האשימה את פייסבוק בכך ש"היא לא רק הולכת להביא לבחירה מחדש של טראמפ, אלא מתכוונת לעשות את זה". וטענה כי לא לפעול בניגוד לעמדות טראמפ פועל לטובת פייסבוק.