ח"כ גנץ: דיון החסינות של כץ יהיה האחרון, אקים ועדה חיצונית

יו"ר כחול לבן הודיע כי יפעל להוציא את הדיונים על החסינות מהכנסת ולהעביר אותם לוועדה שתוכל לקבל "החלטה עניינית ומקצועית" • "עצם הדיון של חברי הכנסת בחסינות חבריהם הוא פתח לשחיתות"

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הודיע היום (ב') בכנס של התנועה הקיבוצית כי בכוונתו להוביל שינוי בכנסת בכל הנוגע להליכי חסינות חברי הכנסת. "אני יוצא היום מכאן לכנסת לדיון על בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ", אמר גנץ והוסיף כי בכוונתו שזו תהיה בקשת החסינות האחרונה שתוגש.

"עצם הדיון של חברי הכנסת בחסינות חבריהם, זהו פתח לשחיתות וליצירת קליקה שביכולתה להפוך את בית הנבחרים לעיר מקלט לעבריינים", אמר גנץ. "אני מתכוון להוציא את ההחלטה מידי חברי הכנסת, ולהקים ועדה של אנשי מקצוע ואישי ציבור, כולל חברי כנסת לשעבר, שתקבל החלטה עניינית ומקצועית".

עוד במהלך האירוע בפני ראשי התנועה הקיבוצית התייחס גנץ למצב ענף החקלאות. לדבריו, "החקלאות היא קודם כל הביטחון התזונתי שלנו והביטחון שלנו בגבולות". הוא ציין כי ברצונו להעביר תוכנית לאומית רב-שנתית לטיפול בענף החקלאות, ולוודא כי המינוי מטעמו לשר החקלאות "יהיה אדם שמאמין בחקלאות, ישרת את החקלאות ויממש את התוכנית".

לדברי גנץ, בממשלתו יטופלו היבט מחירי המים וסוגיית הקרקעות בתחום היישוב באופן שוויוני. "אני מסתכל לכם בעיניים ומתחייב: אנחנו נוביל את המרחב הכפרי. נדאג לכך שהמדינה תאפשר לכם להתפרנס ולצמוח. זו לא הבטחת בחירות, זו תפיסת עולם", אמר.