טבלת שיאני השכר בבורסה בת"א ל-2019: כמה קיבל מנכ"ל לאומי ארה"ב

המנכ"לית הקודמת של לאומי, רקפת רוסק-עמינח, הסתפקה אשתקד בפחות ממחצית הסכום שקיבל אבנר מנדלסון • בצמרת טבלת מקבלי השכר הגבוה בבורסה בת"א עמד שבתאי אדלסברג, מנכ"ל אודיוקודס

אבנר מנדלסון, מנכ"ל בנק לאומי ארה"ב / צילום: איל יצהר, גלובס
אבנר מנדלסון, מנכ"ל בנק לאומי ארה"ב / צילום: איל יצהר, גלובס

תחילתה של עונת פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2019 מביאה עמה את שיאני השכר הראשונים לשנה החולפת. בראש הרשימה ניצב לפי שעה שבתאי אדלסברג, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה אודיוקודס , שעלות העסקתו אשתקד הגיעה ליותר מ-8 מיליון שקל (כ-2.3 מיליון דולר) - כ-3.5 מיליון שקל (כ-1 מיליון דולר) מכך תגמול מנייתי. כך חושף הדוח המורחב (F20) שפרסמה אודיוקודס כמה שבועות לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות.

אדלסברג מכהן כנשיא ומנכ"ל אודיוקודס מאז הקמתה בשנת 1993, אותה הקים עם שותפו ליאון ביאליק שכבר פרש מאודיוקודס אך נותר בעל מניות. אדלסברג הוא גם בעל המניות הגדול ביותר באודיוקודס כיום, עם 16% מהמניות בשווי נוכחי של 115 מיליון דולר, אחרי קפיצה של כ-80% שמציגה מניית החברה בשנה האחרונה, לשווי שוק נוכחי של כ-700 מיליון דולר.

מלבד אדלסברג, אודיוקודס שילמה לכל אחד מארבעת יתר שיאני השכר שלה סכומים בטווח של 3.6-1.7 מיליון שקל (כ-1-0.5 מיליון דולר).

דוחות לאומי  שפורסמו היום (ד') מיקמו את אבנר מנדלסון, מנכ"ל לאומי ארה"ב, כסגנו של אדלסברג בטבלת השיאנים, עם תגמולים של 7.1 מיליון שקל - מה שמציב אותו שנה שנייה ברציפות כשיאן השכר של הבנק, אחרי שב-2018 נהנה מ-8.2 מיליון שקל (מנדלסון אינו כפוף למגבלת שכר הבכירים בפיננסים בישראל).

המנכ"לית הקודמת של לאומי, רקפת רוסק-עמינח, הסתפקה אשתקד בפחות ממחצית הסכום שקיבל מנדלסון - כ-3.3 מיליון שקל, וסכומים דומים קיבלו גם היו"ר הקודם, דוד ברודט, וגם המנכ"ל הנוכחי של לאומי חנן פרידמן (3.2 מיליון שקל). זאת, בעוד שהיו"ר הנוכחי סאמר חאג' יחיא הסתפק בכ-1.5 מיליון שקל.

שיאן השכר אשתקד ביצרנית ומשווקת בגדי ההלבשה התחתונה דלתא  היה בעל השליטה בה, אייזק דבח, המתמקם אחרי מנדלסון בטבלת השיאנים ל-2019, עם תגמולים של 5.4 מיליון שקל שקיבל בתפקידו כמנכ"ל.

בתו של דבח, גלוריה, השתכרה עבור תפקידיה בחברה כ-1.3 מיליון שקל, וסכום דומה (1.35 מיליון שקל) קיבלו יחד הדירקטורים של החברה, ובהם שלמה שרף וריצ'י הנטר.

שיאני השכר בבורסה
 שיאני השכר בבורסה

ליאורה עופר - השיאנית עד כה

עוד התמקמו בצמרת טבלת השיאנים אבי יעקובוביץ, מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב גב ים , ושחר רחים, מנכ"ל יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול, כל אחד עם תגמולים סביב 5 מיליון שקל.

צעד אחריהם ניצבים בכירי ענקית הנדל"ן המניב מליסרון , המשנה למנכ"ל משה רוזנבלום והמנכ"ל לשעבר אבי לוי, עם תגמולים שנעו סביב כ-4.5 מיליון שקל לכל אחד. דוחות מליסרון גם חושפים כי לוי, שנפרד מתפקידו בראשות החברה בחודשים האחרונים, מחזיק בכ-1.5% ממניות מליסרון, ששווי השוק הנוכחי שלהם עומד על כ-160 מיליון שקל.

בעלת השליטה במליסרון, ליאורה עופר, הסתפקה ב-3.4 מיליון שקל בתפקידה כיו"רית החברה בהיקף משרה של 75% - מה שמספיק לה בשלב הנוכחי להפוך לשיאנית השכר הבורסאית.

עוד בנדל"ן, קרן ההשקעות בנדל"ן סלע קפיטל  שילמה אשתקד יותר מ-20 מיליון שקל לחברת הניהול שלה, שבין בעליה נמנים יזמי הקרן - שמואל סלבין המכהן כיו"ר, שותפיו אלי בן חמו ויצחק סלע וכן בתי ההשקעות מיטב דש ואי.בי.אי. עבור סכומי הכסף הנאים שהיא מקבלת, חברת הניהול מספקת לסלע קפיטל שלל שירותים.